15 Reacties

2 jaar geleden

Alleen vanuit professioneel en onderzoeksgebied. Ik snap dat het spannend is maar het is inderdaad heel goed te behandelen! Algemeen beeld is dat bij goede therapietrouwheid er ook goede resultaten worden geboekt. Dit betekend wel veel ziekenhuis bezoekjes met mogelijk veel ingegipste voetjes, mogelijk operatie afhankelijk van de voet, en daarna het dragen van ortheses. Op latere leeftijd moeten sommige kinderen speciaal schoeisel, maar Orthopedisch schoenen zijn tegenwoordig net zo mooi als gewone schoenen!

2 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje werd bij de 20w echo gezien dat hij 2 klompvoetjes had. Ik heb me uiteindelijk enorm druk gemaakt om niks. Klompvoetjes zijn perfect te behandelen en mijn zoontje ontwikkelt op een normaal tempo. Het is wel belangrijk dat je bij de juiste dokter in behandeling gaat. In Nederland is er een lijst met erkende klompvoetcentra. Dokter Besselaar is in Nederland d茅 dokter op vlak van klompvoeten. Op FB is er een groep voor ouders: Stichting Klompvoet Nederland. Ik weet dat het nieuws inslaat als een bom, maar geloof me, je kindje gaat een perfect normaal leven kunnen leiden. Mijn zoontje (bijna 2) draagt 's nachts een brace (soort surfbord) totdat hij 4 jaar is. We zijn begonnen met 5 weken wekelijks een nieuwe gips om de stand van zijn voetjes te corrigeren, daarna werd zijn achillespees doorgedaan en kreeg hij 3 weken gips. Toen enkele maanden 23 van de 24 uur de brace en nu enkel 's nachts. Mijn zoontje weet niet beter en laat het allemaal heel fijn toe. Dikke knuffel, ik weet hoe je je voelt!

2 jaar geleden

Reactie op lyla105

Alleen vanuit professioneel en onderzoeksgebied. Ik snap dat het spannend ...
Dankjewel voor je reactie 馃槝

2 jaar geleden

Reactie op AJ91

Bij mijn eerste kindje werd bij de 20w echo gezien dat hij 2 klompvoetjes h ...
Wat fijn dat het met jou kindje goed gaat. De arts gaan we onthouden in ieder geval. Dankjewel voor je reactie, geeft wat meer vertrouwen 馃槝

2 jaar geleden

Reactie op AJ91

Besselaar is in Nederland inderdaad een van de vooraanstaande artsen op dit gebied! Zit bij mmc in Eindhoven

2 jaar geleden

Niet uit ervaring van eigen kind maar mijn man is geboren met een klompvoet. Inderdaad begin veelal in gips en uiteindelijk geopereerd. (Allemaal tot 4e levensjaar) daarna tot nu niks te zien aan t voetje of stand van de voet of manier van lopen. Draagt gewone schoenen en als je het niet weet dan zou je dat nooit zien. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op lyla105

Besselaar is in Nederland inderdaad een van de vooraanstaande artsen op dit ...
Super dankjewel!

2 jaar geleden

Owja en daardoor heb ik bij beide zwangerschappen uitgebreide echos gehad in t ziekenhuis met 20 weken (beide keren geen klompvoet)

2 jaar geleden

Reactie op Anoukdvh

Niet uit ervaring van eigen kind maar mijn man is geboren met een klompvoet ...
Wat fijn om te horen dat het goed te verhelpen is. De onzekerheid maakt het vooral voor nu heel lastig. De spanning van het wachten hoe het zal zijn als hij straks geboren is. Dankjewel voor je reactie 馃槝

2 jaar geleden

Reactie op AJ91

Hoi, nog even een vraagje. Gister werd er ook gesproken over dat zijn broekjes aangepast moeten worden (met iets van klittenband ) waarschijnlijk vanwege de brace. Ik ben bang dat ik straks te weinig kleertjes voor hem heb.. hoe ging dat bij jullie? Moesten jullie speciale kleertjes kopen of kon de spalk ook over sommige babypakjes heen?

2 jaar geleden

Reactie op chrissie97

Hoi, nog even een vraagje. Gister werd er ook gesproken over dat zijn broek ...
Erg strakke broekjes zijn niet handig, zeker niet bij het verschonen. Ik kocht vooral lossere of elastische broekjes, die ik bij het verschonen goed tot beneden kon schuiven, zodat ik de brace niet los hoefde doen. Ik vond stiekem de brace wel praktisch om te verschonen. Ik heb ook wel wat pyjama's en tuinpakjes (zelf enkele broekjes) gekocht met drukknoopjes op de pijpen. Zeker in de kleine maatjes vind je die wel veel! Wij hebben de mitchell ponseti brace en ik ben daar heel tevreden over. Op de afbeelding zie je onze brace, dit was toen mijn zoontje hem pas enkele weken had.

2 jaar geleden

Reactie op AJ91

Erg strakke broekjes zijn niet handig, zeker niet bij het verschonen. Ik ko ...
Heel fijn om te lezen dat er ook een hoop opties zijn. De foto is ook fijn, geeft er een beter beeld bij. Super bedankt voor je reactie! 馃グ

2 jaar geleden

Reactie op chrissie97

Heel fijn om te lezen dat er ook een hoop opties zijn. De foto is ook fijn, ...
Ik stuur je even een vriendschapsverzoek. Kan je nog enkele foto's bezorgen. Ik vond dat toen ook fijn om te zien om me "voor te bereiden". Ga zeker ook op voorhand al eens langs bij de orthopedisch chirurg naar jouw keuze. Dan kunnen ze jou de werking persoonlijk uitleggen en de gipskamer laten zien. Bij het plaatsen van de gipsjes is het handig om een fopspeen of een flesje te voorzien, zodat je kindje lekker kalm blijft. Mijn zoontje nam geen fopspeen en ik gaf uitsluitend bv, dus die eerste keer was net wat moeilijker. De tweede gipsbeurt hadden we een gekolf flesje mee en verliep het veel rustiger.

2 jaar geleden

Reactie op AJ91

Ik stuur je even een vriendschapsverzoek. Kan je nog enkele foto's bezorgen ...
Is goed! Super dat je zo mee denkt! Alle tips zijn welkom馃槉

10 maanden geleden

Reactie op AJ91

Zou ik je een priv茅 berichtje hierover mogen sturen? 馃崁