11 Reacties
5 maanden geleden
Ik was persoonlijk de knuffels en speeltjes wel altijd.
Uit ervaring weet ik dat de meeste gewoon zacht blijven, ik was mijn zoontje zijn knuffels ook wekelijks na de kinderopvang..
Gebruik ook geen wasverzachter en was het maar op 30 graden, maar dan voelt het toch lekker fris 😊
5 maanden geleden
Of het 'moet' weet ik niet, maar ik was nieuwe knuffels wel altijd. Precies om de reden die jij beschrijft.
Daarbij heb ik wel eens gehoord dat er op nieuwe kleding een chemisch goedje zit om de stof te beschermen, ik weet niet of dat bij knuffels ook zo is, maar voor de zekerheid vind ik dat ook een extra reden om te wassen.
Tegelijkertijd denk ik ook dat er miljoenen kinderen hartstikke gezond opgroeien met ongewassen knuffels, dus het is meer voor mijn eigen gemoedsrust dan strikte noodzaak. 😀
5 maanden geleden
Ooh nooit over nagedacht, bij mijn dochter nooit gedaan. Ze heeft er nooit last van gehad 😂 Wel heb ik haar lievelingsknuffels regelmatig gewassen express om te voorkomen dat het later een ‘drama’ zou worden als die stinkknuffel dan in de was zou moeten haha
5 maanden geleden
Yes, altijd gedaan, precies om wat jij zegt. In een waszak of kussensloop en idd de meesten kunnen er gewoon tegen😊
5 maanden geleden
Ik was alleen zijn lievelingsknuffel omdat hij hier op sabbelt. Heb er 4 die ik afwissel. Van te voren nooit een knuffeltje gewassen.
5 maanden geleden
Ik was alles van te voren. Als je gewoon geen geparfumeerde wasmiddelen gebruikt en max 30 graden komt t echt goed!