Onze kleine ligt sinds kort op haar eigen kamertje en de eerste uurtjes zijn drama.. kletsen huilen lachen draaien.. bedje zelfs verplaatst en wat blijkt onze kamer slaapt ze direct.. nu heb ik een knuffeldoekje van haar in ons bed en wilde deze in haar bed leggen.. maar is dit al veilig nu? Iemand wellicht een andere optie want we kunnen na 5 maanden niet veel anders haar laten wennen ☺️
Gewoon een knuffeltje geven hoort hier inmiddels echt bij het ritueel. Zodra ik het knuffeltje geef knuffelt ze het en is stil. Knuffeltje ligt al vanaf dag 1 bij haar
Hier een knuffeltje die het neusje niet helemaal kan afdekken, ligt ie altijd mee. Doekje lijkt me minder veilig dan een knuffeltje maar geen ervaring mee
Het wordt niet voor niets afgeraden tot ze 1 zijn. Dus ja, je kunt het gewoon geven. Nee, helemaal veilig is het niet. Je kunt eventueel het knuffeltje weghalen zo gauw ze slaapt voor de nacht.
Vanaf 4 maanden slaapt mijn zoontje met een knuffeldoekje. Ik heb wel eerst bij mezelf geprobeerd om er doorheen te ademen als hij losjes op mijn gezicht lag, maar ook als ik hem stevig over mijn neus en mond drukte. Dat ging prima, dus leek het me wel veilig qua verstikkingsgevaar.
Hier heeft ze ook een knuffeldoekje. Als ik ga slapen dan leg ik hem aan de zijkant van het bed. Ze kan erbij als ze hem echt wil hebben, maar ze heeft hem in de nacht nog nooit gepakt. Ze knuffelt er wel mee voordat ze inslaap valt.