14 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje had last van uitslag, overstekken, veel echt veel huilen, onrustig, veel niezen, heel veel kreunen, slecht drinken en niet tot slecht slapen en dit is eigenlijk gestart 1 week na de kraamweek. Dit heeft 6weken geduurd voordat ze mij serieus namen dat er iets aan de hand was. Eerst pepti gehad, ging een week goed, hierna klachten terug en zitten nu op Neocate.

één maand geleden

Ons zoontje had dezelfde klachten als hierboven. Dochter: niezen, prut uit ogen, geluid maken als een kalkoen, stikken in fles, niet kunnen poepen, veel spugen, uitslag op tong. Hier ook eerst pepti en daarna neocate. Nu geen klachten meer

één maand geleden

Hier ook zelfde klachten, niezen, heel veel kreunen, heel onrustig, niet kunnen poepen, fles weigeren, krijsen tijdens en na de fles. We zitten nu 3 weken op pepti maar toevallig net bericht van kinderarts dat er te weinig resultaat is en gaan over op nutramigen LGG

één maand geleden

Mijn eerste kindje had koemelkallergie. Pas achter gekomen met 8 maanden toen ze voor het eerst direct koemelk kreeg en meteen een mega allergische reactie had (was kwark). Maar toen ze bv kreeg in de maanden ervoor veel onrust, overstrekken, eczeem, enorme diarree vaak en het belangrijkst hele slechte groei ondanks veel melk drinken.

één maand geleden

Onze oudste dochter had koemelkallergie. Eczeem, uitslag, overstekken, huilen (18uur per dag) en alleen maar korte slaapjes van max een halfuur.

één maand geleden

Deze week definitief gezien dat ons kindje KMA heeft. Vanaf een week of 4-5 begonnen de klachten (geef bv): veeel huilen, ontroostbaar, reflux, buikpijn, overdag bijna niet slapen, niet neer kunnen leggen, niezen en veel snot in de neus en slijm in de ontlasting. Daarnaast ontwikkelde ze zich bijna niet, niet lachen, weinig bewegen. Ze oogde eigenlijk de hele dag oncomfortabel. Ik ben toen koemelkvrij gaan eten en zag binnen 2 weken een enorm verschil. Ze sliep opeens lange dutjes overdag, in haar eigen bedje en begon te lachen en naar speeltjes te kijken. Afgelopen week een flesje met 30cc kunstvoeding en verder bv gegeven en daar was de hele ellende weer, met name de dag na het flesje. Dus nu gaan we over op nutramigen en ga ik de bv afbouwen (want zo’n dieet vind ik persoonlijk best pittig!). We krijgen begeleiding van de kinderarts.

één maand geleden

Bij m'n 1e na 1 maand klachten en 5 maanden lang een huilbaby door dus kma en dat hele lange adem traject omdat zogenaamd weinig kindjes het hebben; dus als jou kind het heeft is bijna onwaarschijnlijk zeggen ze dan. Maar goed mijn mama gevoel zei wat anders en na 1 fles neocate was hij stil 💀 M'n 2e merkte ik het na 2 weken al want toen stopte ik met bv en gingen we over op kv nou dat was gelijk duidelijk. Na neocate alles weer goed. Klachten waren bij beide verschillend. Zoontje; extreme obstipatie (moest klymas etc) eczeem en van voeding tot hij ging slapen extreem huilen Dochter: rode vlekken/passage bultjes en eindeloos huilen na de fles en projectiel braken dus echt met een brandweer slang spugen (geen golf maar echt excorsist)

één maand geleden

Ik lees even mee, want die van ons is ook veel aan het niezen, kreunen, ook wel veel snot en soms slijm bij ontlasting. Maar hij poept wel goed en kleur is ook gelig, soms wat donkergroen. Zijn vader had ook KMA. Verder goede ontwikkeling en vrolijk, maar wel alleen met omneo.. dus vraag me toch af of het niet toch kma is

één maand geleden

Wij zijn ook aan t kijken of hij kma heeft. Nu ruim een week op pepti, maar sinds vandaag vind ik echt weer dat het slechter gaat. Gister zag ik al dat zijn huidje slechter was qua uitslag en nu veel en hard huilen.., hier dus vooral uitslag op z’n gezicht en het mega onrustige tijdens slapen en ook ontevreden tussen voedingen door. morgen cb dus ik ben benieuwd..

één maand geleden

Reactie op JDSH

Ons zoontje had last van uitslag, overstekken, veel echt veel huilen, onrus ...
Toen je hoorde over te gaan op neocate, kon je gelijk die dag starten? Of kun je dit niet in de winkel kopen?

één maand geleden

Reactie op sk1994

Toen je hoorde over te gaan op neocate, kon je gelijk die dag starten? Of k ...
Wij hebben 1malig een pot vanuit het zkh meegekregen, hierna zelf moeten halen bij de apotheek.. potten zijn 80€ per 400g. Als je een test krijgt in het zkh en je kindje test positief, dan krijg je het vergoed uit je zorgverzekering.

één maand geleden

Reactie op JDSH

Wij hebben 1malig een pot vanuit het zkh meegekregen, hierna zelf moeten ha ...
Als het door de kinderarts uitgeschreven is, word het al vergoed hoor. Moet alleen verzonden worden via sorgente

één maand geleden

Reactie op sas202407

Als het door de kinderarts uitgeschreven is, word het al vergoed hoor. Moet ...
Ik heb nog geen test gehad

één maand geleden

Onze tweede had kma hij had weinig klacht alleen veel huilen en extreem veel berg.verdween direct na begin van pepti. Hij was ook nooit tevreden na de fles