19 Reacties

21 dagen geleden

Ja pepti is verknipt koemelkeiwit en neocate is voor heftigere koemelkallergieen

21 dagen geleden

Reactie op ACSB

Ja pepti is verknipt koemelkeiwit en neocate is voor heftigere koemelkaller ...
Maar ze zeggen dat je met Pepti vaak de eerste dagen wel iets van verbetering moet zien en dan pas een terugval maar dat hebben wij dus niet echt gezien. Kan dat?

21 dagen geleden

Reactie op annelies1010

Maar ze zeggen dat je met Pepti vaak de eerste dagen wel iets van verbeteri ...
Ja bij mijn zoontje na 1 dag pepti totaal ander kind

21 dagen geleden

Reactie op ACSB

Ja bij mijn zoontje na 1 dag pepti totaal ander kind
Ja maar bij ons werkt Pepti dus helemaal niet. Dus kan Neocate dan nog wel helpen?

21 dagen geleden

Reactie op annelies1010

Ja maar bij ons werkt Pepti dus helemaal niet. Dus kan Neocate dan nog wel ...
Ja juist! Neocate bevat helemaal geen koemelk meer en pepti verknipt koemelkeiwit.

21 dagen geleden

Je zou ook nog eerst Nutramigen kunnen proberen. Dat is iets sterker dan Nutrilon Pepti. Dit kan het CB ook nog voorschrijven wanneer nodig. Neocate moet echt via de kinderarts in ziekenhuis. Je zou Nutramigen wel zelf al kunnen testen, via apotheek of online apotheek te koop.

21 dagen geleden

Reactie op bcd95

Je zou ook nog eerst Nutramigen kunnen proberen. Dat is iets sterker dan Nu ...
Neocate kan je gewoon online bestellen ☺️😊.

21 dagen geleden

Reactie op ACSB

Neocate kan je gewoon online bestellen ☺️😊.
Klopt, alleen dat is €45 per 400gr. En voor je een vergoeding krijgt van de kinderarts moet je toch eerst Nutramigen geprobeerd hebben. Tenminste zo was het bij ons 🙈

21 dagen geleden

Ik heb neocate staan omdat wij ook koemelkallergie vermoedde. Is nog ongeopend. Als je het wil proberen mag je het kosteloos van mij hebben. Ophalen in Eindhoven of ik verzend het na je. Hopelijk voelt je kindje zich snel beter:)

21 dagen geleden

Reactie op bcd95

Klopt, alleen dat is €45 per 400gr. En voor je een vergoeding krijgt van de ...
Klopt, Bij ons duurde het ook even voor we pepti vergoed kregen maar hebben het eerst zelf betaald omdat hij zoveel last had van normale voeding.

21 dagen geleden

Reactie op bcd95

Je zou ook nog eerst Nutramigen kunnen proberen. Dat is iets sterker dan Nu ...
We hebben al wel contact met de kinderarts en denk dat ik Neocate ga eisen maar kan dat kwaad mocht het toch geen allergie zijn?

21 dagen geleden

Reactie op Aida47

Ik heb neocate staan omdat wij ook koemelkallergie vermoedde. Is nog ongeop ...
Wat lief! Ik denk dat we het nog even 2,5 week even aankijken met de Pepti (we gebruiken het nu 2,5 week en kinderarts en CB geven aan in ieder geval niet binnen 5 weken weer van voeding te wisselen) maar anders zou ik graag van het aanbod gebruik willen maken ❤️

21 dagen geleden

Reactie op annelies1010

We hebben al wel contact met de kinderarts en denk dat ik Neocate ga eisen ...
Ja wij hebben het inmiddels ook een soort van afgedwongen. Wachten nog op definitieve vergoeding. Wij betalen het nu 3 weken al zelf. Het kan opzich geen kwaad, alleen wanneer het geen koemelk allergie is dan hou je nu wel koemelk uit het eten weg en dat kan juist weer een allergie veroorzaken. Maar als je echt denkt dat dit het is zou ik het sowieso proberen. Wij merkte na 1 dag een wereld van verschil al, en nu 3 weken verder is ze zo’n andere baby geworden.

20 dagen geleden

Reactie op bcd95

Ja wij hebben het inmiddels ook een soort van afgedwongen. Wachten nog op d ...
Ik neem aan dat het 4 weken van Neocate niet direct een koemelkallergie kan veroorzaken? Als ik borstvoeding had gegeven had onze zoon ook geen koemelk binnen gekregen. En werkte bij jullie Pepti ook helemaal niet?

20 dagen geleden

Reactie op annelies1010

Ik neem aan dat het 4 weken van Neocate niet direct een koemelkallergie kan ...
Neehoor, dit kan absoluut geen allergie veroorzaken. Ik heb bij mijn dochter de keuze gemaakt om überhaupt voor 12 maanden geen koemelk te geven en de arts zegt dat dit helemaal geen kwaad kan. Toen mijn zoontje er allergisch voor was heb ik me er heel erg in verdiept en allemaal boeken gelezen 😅. Dit geldt alleen voor allergenen als noten, ei, soja, etc. Als je het vanaf 6 maanden aanbiedt kan je een allergie voorkomen.

20 dagen geleden

Reactie op annelies1010

Ik neem aan dat het 4 weken van Neocate niet direct een koemelkallergie kan ...
Wij hebben in overleg met CB Pepti niet eens geprobeerd omdat ze zelf al zeiden dat je dan vaak alsnog moet overstappen omdat er kan is dat het niet werkt. Vanuit hun moesten we Nutramigen proberen (die is dus wat sterker). Ik merkte toen zelf na de 1e fles al verschil en het ging 2-3 dagen goed. Daarna kwamen de klachten weer terug en zijn we op eigen beweging gelijk gestart met Neocate. Toen ging het pas echt goed en gingen de klachten weg. Nu dus bezig met ziekenhujs en CB om er een vergoeding voor te krijgen 🙈

20 dagen geleden

Reactie op ACSB

Neehoor, dit kan absoluut geen allergie veroorzaken. Ik heb bij mijn dochte ...
Goed om te horen!

20 dagen geleden

Reactie op bcd95

Wij hebben in overleg met CB Pepti niet eens geprobeerd omdat ze zelf al ze ...
Oke! Wat waren bij jullie de klachten?

20 dagen geleden

Reactie op annelies1010

Oke! Wat waren bij jullie de klachten?
Hmm ja eigenlijk van alles. Grootste klacht was het extreme huilen (echt krijsen). Ze was bijna 12u per dag aan het huilen, veel overstrekken, hikken, pus oog, altijd honger en uiteindelijk kwam daar veel uitslag op haar gezicht bij. Pas toen de uitslag extreem was met ook echt rode vlekken na de fles kwam de GGD op KMA.