12 Reacties
3 maanden geleden
Als ze echt kma heeft heeft Nanny care en alle geitenmelk soorten geen zin.
Enige wat helpt is neocate, nutramigen etc. Pepti kan ook helpen maar als je al aangeeft dat borstvoeding ook niet goed gaat wat dus al verknipt koemelkeitwit is net als pepti heeft dat ook geen zin.
Ik zou als je echt kma verdenkt overleggen met een huisarts of cb want dan kan er ook pinda, soja, ei allergie etc zijn waar in begeleiding nodig is. Overigens is neocate enz erg prijzig.
Ik heb er hier 2 met kma, jongste is nu 3 weken en zit aan de neocate.
3 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Als ze echt kma heeft heeft Nanny care en alle geitenmelk soorten geen zin. ...
En dat overleg is nodig voor een verwijzing naar de kinderarts.
3 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Als ze echt kma heeft heeft Nanny care en alle geitenmelk soorten geen zin. ...
Waarom heeft geitenmelk geen zon? Het gaat om lactose uit koemelk en niet anders toch? En koemelk kan in moedermelk komen wanneer ik koemelk producten nuttig en zou dus op een koemelkvrij dieet kunnen of waarom werkt dat niet?
Dank!
3 maanden geleden
Babies zijn bijna nooit allergisch voor lactose. Dat is uiterst zeldzaam want borstvoeding zit vol met lactose.
Het is koemelkEIWITallergie. Koemelkeiwitten lijken bijna identiek op geitenmelkeiwitten/kamelenmelk/paardenmelk enz. Dus dat heeft geen zin.
Alternatieven zijn nutrilon pepti (bij ernstige allergie gaat dit ook niet), nutramigen of nog iets anders. Allemaal via de kinderarts.
Of je kindje reageert op wat jij eet moet je zelf uitproberen. 4 weken geen koemelk, ei en soja eten (lijkt allemaal op elkaar ) en dan langzaam meer invoeren
3 maanden geleden
Reactie op kich
Babies zijn bijna nooit allergisch voor lactose. Dat is uiterst zeldzaam wa ...
Aah, dat maakt het al iets helderder. Dank je! Weet jij hoe het kan dat wanneer kinderen en volwassenen wel geitenmelk en kaas kunnen nuttigen wanneer ze last hebben van deze koemelkeiwit allergie, maar dat een baby hier niet goed op gaat? Ik ben wel benieuwd naar het verschil. Anyways, ik zal zelf eens kijken wat helpt, wij merken namelijk dat zijn uitslag in het gezicht erger wordt wanneer hij een flesje kunstvoeding gehad heeft in de nacht en gedurende dag wordt het rustiger wanneer hij borstvoeding krijgt. We zullen eens proberen hem helemaal op borstvoeding te krijgen en dat ik dan op mijn dieet let.
3 maanden geleden
Wij geven novalac Novarice en zijn heel tevreden!! Kan je tot 36 maanden blijven geven
3 maanden geleden
Hier borstvoeding blijven geven bij koemelk allergie eerste kindje. Ik begon met het idee om het 1 week aan te kijken als ik geen koemelk nam en de situatie verbeterde zo snel! Ik vond het in het begin wel lastig met de aanpassingen qua eten voor mezelf maar ook daar snel mn draai en alternatieven in gevonden. Uiteindelijk 3 jaar lang koemelk vrij blijven voeden. Mocht je borstvoeding geven zou ik dat zeker even uit proberen!
3 maanden geleden
Reactie op Ebony1310
Aah, dat maakt het al iets helderder. Dank je! Weet jij hoe het kan dat wan ...
Hoi nee ik weet niet precies hoe dit zit. Wel dat de meeste kinderen over hun koemelkallergie heengroeien. Meestal tussen 1e en 2e verjaardag. Volwassenen kunnen dan wel weer lactose intolerant zijn dus misschien komt het daardoor?
Mijn oudste had heel veel allergieën maar reageerde niet op de borstvoeding. Ik ben dus wel even op dieet geweest maar dat was niet nodig en ik kon gewoon borstvoeding blijven geven!
3 maanden geleden
Bij mn eerste had ze een koemelk intolerantie. Ik gaf borstvoeding en ze kreeg ontzettend last van krampjes en huiduitslag. Op eigen initiatief gestopt met het nuttigen van koemelk producten en dat werkte heel goed! Ben niet rigoureus gestopt (want in koekjes en andere producten zit ook koemelk) maar wel gestopt met melk en yoghurt etc. In plaats daarvan gebruikte ik havermelk in mn koffie. Na een paar maanden weer voorzichtig melkproducten genomen en toen reageerde ze er niet meer zo heftig op.
Mn jongste lijkt er ook last van te hebben dus ik ga het weer op dezelfde manier proberen.
3 maanden geleden
Ik zou het vooral officieel laten vaststellen de koemelk allergie. Bij onze eerste dochter kregen we tot 12 maanden de melk gewoon vergoed via de zorgverzekering. Scheelt een hoop zoeken en vooral kosten want speciale melk is echt duur. Ik heb het zelf volledig uit m’n dieet geschrapt samen met consultatie/ diëtist voor de borstvoeding de eerste maanden. Ik zou zeker het consultatiebureau ook om advies vragen.