28 Reacties
2 maanden geleden
Je kunt zooveel plantaardige alternatieven kopen tegenwoordig. Misschien niet de real deal, maar best prima
2 maanden geleden
Is zo, maar lang niet alles is even lekker. Soms heb je ineens een catch, zoals een goede vegan croissant.
2 maanden geleden
Ik doe dit ook sinds een week of 3 en ga melk over week weer langzaam introduceren. Wij winkelen bij de jumbo waar ze veel goede alternatieven hebben.
Ik eet nu als toetje jumbo plantaardige variatie op yoghurt kokos perzik (is echt het dichtstbijzijnde wat ik heb gevonden voor yoghurt)
Chocolade van het merk handsoff kan ik zeer aanraden
Vegan pesto van de jumbo is lekker voor bijvoorbeeld pasta pesto
Pizza bodems van magioni (Courgette onze favo) zijn lekker (goede kaasvervanger nog niet gevonden)
Aan koekjes kan de ontbijtkoek van pijnenburg, bastonge koeken, roze koeken van enkhuizer, jumbo Luikse wafels, jodekoeken
Overigens eet ik wel producten die sporen kunnen bevatten van melk maar ik weet niet hoe streng je hierop wilt zijn
2 maanden geleden
Deze website is top voor als je uit eten wil: https://www.happycow.net/
Hier staan allemaal restaurants op waar je vegan kan eten, dan weer je iig dat de keuken iets zonder melk kan maken.
De plus heeft vegan stroopwafels, die zijn echt fantastisch!
Op www.wateetjedanwel.nl staan ook vaak leuke tips op.
De Lidl heeft sinds kort een lekkere parmezaanse kaas vervanger op basis van cashewnoten.
Albert Heijn en Hema hebben vegan appeltaart, en de Jumbo heeft slofjes.
Dit is de lekkerste cheesecake zonder kaas: https://gewoonlekkergroen.nl/vegan-cheesecake-2/
En als je van bakken houdt, kan ik je het boek 'taart ende koek' aanraden.
2 maanden geleden
Reactie op lyla105
Ik doe dit ook sinds een week of 3 en ga melk over week weer langzaam intro ...
Super dank! Dit is wat ik bedoel :€
2 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Deze website is top voor als je uit eten wil: https://www.happycow.net/
Hie ...
Super dank! Vandaag even snel gewone zandkoekjes met de peuter gebakken met kokosolie ipv boter en die waren eigenlijk nog lekkerder dan normaal!
2 maanden geleden
Reactie op lyla105
Ik doe dit ook sinds een week of 3 en ga melk over week weer langzaam intro ...
Ik vind die van Alpro in een pak kokos/soja ook goed in de buurt komen van yoghurt. Nu 1+1 bij de jumbo.
2 maanden geleden
Hi!! Zou je misschien een foto kunnen delen van de huiduitslag? Ik herken namelijk de buikpijn en reflux. Onze zoon heeft ook soms wat uitslag op z’n huidje maar ik interpreteer dat Indd ook als babyacne dus ben benieuwd of ik iets mis.
2 maanden geleden
Havermout pap maken met amandeldrink.
Appel rozijnen en kaneel er in, heerlijk!!!
2 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Havermout pap maken met amandeldrink.
Appel rozijnen en kaneel er in, heerl ...
Of banaan om het nog vullender te maken
2 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Hi!! Zou je misschien een foto kunnen delen van de huiduitslag? Ik herken n ...
Ik heb helaas geen foto en nu gaat het dus al even goed dus ik kan er geen een maken. Maar wat mij heel erg opviel was dat het de ene dag meer was dan de andere dag en ook op de dag zelf verschil. Niet alleen pukkeltjes maar ook rode vlekken en bij de ogen meer.
2 maanden geleden
Geen antwoord op je vraag, maar netzoals kinderwens1995 herken ik jouw verhaal enorm. Mijn dochter heeft ook heel veel last van buikpijn/kramp en spugen. Sinds 2 weken ook huiduitslag wat het cb als baby acne zag. De uitslag zit nu ook op haar buik, bovenrug en boven armen. Het cb geeft aan dat het nog steeds baby acne kan zijn, maar de osteopaat, die de bultjes toevallig zag, wees me ook op een evt allergie.
Mag ik vragen waar jullie babys de uitslag hebben/hadden?
2 maanden geleden
Reactie op Tmr1996
Geen antwoord op je vraag, maar netzoals kinderwens1995 herken ik jouw verh ...
Je kunt het gewoon gaan uitproberen en even koemelkvrij gaan eten. Let ook op boter. Ik merkte al na een paar dagen verschil. Ben wel heel benieuwd of het ook écht zo is. Na een paar weken weer koemelk eten om te provoceren.
2 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Je kunt het gewoon gaan uitproberen en even koemelkvrij gaan eten. Let ook ...
Dit hebben wij ook gedaan, eerst voor een week en na 1 ochtend melk te hebben gegeten zijn we weer gestopt ivm echt mega veel krampjes, zoveel dat hij er niet van kon slapen en echt extreem aan het huilen was. Na stoppen was het weer goed. Het kan overigens ook alleen overgevoeligheid zijn zeker in die eerste weken waarin darmen zich nog ontwikkelen. Als hij 8 weken is heb ik 4 weken geen melkproducten gegeten en gaan we het weer een keer introduceren, hopelijk helpt het dat de darmen dan verder ontwikkeld zijn
2 maanden geleden
Reactie op lyla105
Dit hebben wij ook gedaan, eerst voor een week en na 1 ochtend melk te hebb ...
Ja goeie! Ik ga ook eens in de zoveel tijd weer proberen idd.
2 maanden geleden
Reactie op lyla105
Dit hebben wij ook gedaan, eerst voor een week en na 1 ochtend melk te hebb ...
6 weken is nog beter. Zo lang kan het in het systeem blijven
2 maanden geleden
Ik ben ook op proef op een koemelkeiwitvrij dieet gegaan, maar vindt het wel lastig om goede eiwitrijke alternatieven te vinden. Las in de folder van het ziekenhuis dat producten obv soja en amandel ook afgeraden wordt. Heb nu m’n kwark ingeruild voor kokos gurt (haver gurt vond ik zo vies) en doe er wat rijsteiwit in, maar niet echt lekker… verder maak ik smoothies met spinazie, havermout, bevroren fruit, havermelk met rijsteiwitpoeder (hierin is het beter te eten, minder overheersend). Iemand nog eiwitrijke tips (behalve vlees)?
Die chocolade van hands off is inderdaad lekker! En koekjes van MadeGood zijn ook lekker!
2 maanden geleden
Ik ben ook koemelkvrij gaan eten, lees echter dat jullie wel soja eet. Klopt dat? Mij werd namelijk gezegd dit voor de zekerheid ook te stoppen, waardoor ik het nog lastiger vind om een vervangend product voor bijvoorbeeld yoghurt te vinden.
Ik zag deze lijst nog, hier staan ook verschillende koekjes op die koemelkvrij zijn:
https://koemelkallergie.net/koemelkvrije-producten/