28 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LolaCh
Ik ben ook op proef op een koemelkeiwitvrij dieet gegaan, maar vindt het we ...
Wij eten veel met peulvruchten. Dus niet de yoghurt an sich vervangen, maar door de dag heen zorgen dat je genoeg eiwitten krijgt. 's Avonds vaak iets met bonen/peulvruchten, tussendoor noten, verder vooral volkoren producten.
2 maanden geleden
Reactie op Izzy19
Ik ben ook koemelkvrij gaan eten, lees echter dat jullie wel soja eet. Klop ...
Als je beide tegelijk stopt, dan weet je nog niet waar je kindje op reageert..
2 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Als je beide tegelijk stopt, dan weet je nog niet waar je kindje op reageer ...
Ik denk juist altijd andersom 😅 Eerst met de 3 grote stoppen (koemelk, soja en ei). Maakt dat geen verschil, dan weet je dat ook gelijkt. Maakt het wel verschil, dan ben je zsm van de onrust af. Heel veel kindjes die op (koe)melk reageren, reageren ook op soja. Als je eerst de ene stopt en pas na een paar weken de andere, zit je alleen maar langer met de onrust. En mocht het kindje idd op beide reageren, kun je ten onrechte denken dat stoppen met koemelk niks gedaan heeft, terwijl het ook nog op de soja reageerde.
Ik zou juist eerst beide, of evt ook ei, stoppen, en daarna dmv provocatie kijken waarop je kindje nu echt reageert.
2 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Ik denk juist altijd andersom 😅 Eerst met de 3 grote stoppen (koemelk, soj ...
Ja kan ook inderdaad, maar vraagt wel meer van je als mama om het dieet aan te passen. Zou ook nog gluten kunnen zijn trouwens 🙃
2 maanden geleden
Als je ook soja skipt, dan kun je de meeste vleesvervangers niet eten toch? Ik eet liever niet teveel vlees.
2 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Als je ook soja skipt, dan kun je de meeste vleesvervangers niet eten toch? ...
Dat dacht ik eerst ook, maar het valt mee. Of ja, heel veel is wel op soja basis, maar bij de ah blijft nog best wat over. Verder vervangen we veel met bonen/peulvruchten. Dus linzen door de pastasaus, kikkererwten door een curry, zwarte bonen in de wrap, handje noten er nog bij. 😊
2 maanden geleden
Reactie op sas202407
Zou nog wel koekjes eten met melk. Het schijnt dat je anders er langer over ...
Nee, dit juist niet doen! Als je kindje echt last heeft van koemelk, is ieder klein beetje melk dat je binnen krijgt garantie voor een reactie. Introduceren hangt niet af van koekjes eten ja of nee. Als je weer gaat introduceren die je dat heel rustig met de melk ladder. Maar tot die tijd koekjes zonder melk. 😉