4 Reacties

één maand geleden

Hai, misschien kun je je spulletjes bewaren in een koeltasje. Die zijn van binnen altijd goed schoon te houden. Ik zag nu leuke tasjes bij de hema. Straks ook handig als je eventueel je afgekolde melk van werk naar huis vervoerd 😄

één maand geleden

Ik wikkel de kolf in een schone hydrofiele doek, die ik dan alleen gebruik voor mijn kolf die dag. en die stop ik in mijn luiertas.

één maand geleden

Ik heb een kolf van Medela en daar het koeltasje van Medela bij gekocht. Daardoor heb ik 6 flesjes en hoef ik ze pas te steriliseren aan het einde van de dag. Als ik een dag kolf dan zorg ik dat mijn kolf aan het begin van de dag schoon in elkaar zit, dus al 2 flesjes aan de kolf. De andere flesjes heb ik in de koelkast met een dekseltje er op. Als ik gekolft heb dan wissel ik een leeg flesje om met het flesje met melk en doe ik de dop van het lege flesje op de fles met gekolfde melk. Dat tasje bewaar ik dan in de koelkast in de groentenla omdat de temperatuur daar het meest constant blijft. Aan het einde van de dag verdeel ik de melk in bewaarzakjes in porties waarvan ik weet dat mijn dochter die +/- in 1x drinkt. (Dat hebben we achterhaald met een dag testen, dus iedere keer als mijn dochter de fles dronk kolfde ik en dan hielden we bij wanneer ze verzadigd was. Die porties in bewaarzakjes doe ik in de vriezer als ze de volgende dag niet nodig zijn. Zijn ze binnen 2 dagen wel nodig dan bewaar ik ze in de koelkast in de groentenla. Na iedere keer kolven haal ik de kolf helemaal uit elkaar en spoel ik de kolf even af. Ik maak droog met een hydrofiele doek en zet hem dan weer in elkaar. . En aan het einde van de dag kook ik alles in 1x uit. Voor werkdagen heb ik een kolftas en een gewone tas. In mijn kolftas zitten uiteraard de kolf en de flesjes met koeltasje. Maar ook 2 hydrofiele doeken van 30x30, een flesje water en wat te eten voor tijdens de kolf sessies.

één maand geleden

Ik heb de kolf van medela ik spoel hem af eerst met koud water en daarna met heet water uit de kraan. Leg het daarna op theedoek te droge. Na 5 keer gebruiken kook ik het uit. Als ik straks aan het werk ben droog ik het direct af na het schoonmaken en kook ik het savonds uit. Ik doe alles direct in zakjes want om het in de kolf te bewaren kan niet.