15 Reacties

3 maanden geleden

Ik begrijp je volledig. Lees mee!

3 maanden geleden

Hier kolf ik fulltime dus zal vast iets anders zijn, maar na 3 uur heb ik een volledige voeding in 1x

3 maanden geleden

Mijn kraamverzorgster zei dat ik na het live voeden even half uurtje moet wachten en daarna kolven, dan maak je geen overproductie... Moet zeggen het blijft een dingetje, want het is dubbel werk en soms voel ik me echt een melkmachine...ik ga nu ook afbouwen met bv...

3 maanden geleden

In het begin zal je kleine beetje kolven, maar dat is het mooie aan bv - hoe vaker jij je kindje aanlegt & gaat kolven, hoe meer melk je gaat produceren. Dus ga je ook hele voedingen kolven na een poosje. Daarbij, als het dezelfde temperatuur is mag je voeding ook samen voegen 😊 Zelf kolf ik fulltime dus wanneer je zou moeten kolven weet ik niet precies, maar ik lees meestal na het wordt aangeraden na het voeden.

3 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Mijn kraamverzorgster zei dat ik na het live voeden even half uurtje moet w ...
Hoe kan je dit ook doen voor wel overproductie? Ik heb amper productie:-( is na een halfuur de borst weer gevuld met melk?

3 maanden geleden

Ik zou die kolfstress echt van je af gooien. Ik had dit met mijn eerste ook, maar stress en kolven is sws geen lekkere combi; dan kolf je namelijk veel minder! Wat ik zou doen is lekker de deur uit gaan wanneer je kan en wil en de eerste paar keer op die momenten een flesje kv aanbieden. Wanneer jij weg bent kolf je gewoon op het moment dat je eigenlijk zou voeden (sowieso lekket want heyyy volle boobies). En die opbrengst kun je vervolgens invriezen voor een volgende keer!

3 maanden geleden

In de ochtend na een voeding een keer extra kolven en kijken hoeveel dit is. Het is een beetje zoeken hoeveel er in een fles moet, maar je kunt de richtlijn aanhouden obv van het gewicht. Niet teveel extra kolven anders krijg je overproductie. Veel voorraad heb je niet nodig, dus maak je daar niet te druk om. Je moet de voeding die je mist wel kolven ook, dus die heb je weer als nieuwe voorraad. Borstvoeding geven is in het begin niet altijd praktisch, maar er komt snel meer ritme in (voor zowel jou als baby).

3 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Na elke voeding? Dit vind ik raar advies van de kraamverzorgster en is ook echt niet nodig. Kan me voorstellen dat het dan voelt als veel werk.

3 maanden geleden

's nachts is je melkproductie het hoogst. Je kunt het beste na de ochtendvoeding meteen kolven en dat bewaren als voorraad in de vriezer. Dan bouw je elke dag iets op. Je hebt twee opties: - je voedt je baby en Meteen daarna kolf je; - je kolft 's ochtends helemaal leeg en geeft hiervan een flesje en het extra vries je in.

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

's nachts is je melkproductie het hoogst. Je kunt het beste na de ochtendvo ...
Oja en als je weggaat moet je ervoor of erna ook kolven, omdat je dan de voeding die je overslaat eruit kolft. Die vries je dan ook weer in en zo zul je altijd genoeg hebben. En als je genoeg voorraad hebt kun je ook stoppen met de ochtend en alleen kolven als je weggaat/terug bent.

3 maanden geleden

Kolven in de ochtend na het voeden werkt het beste, dan is de opbrengst het grootste. Daarnaast zet ik tijdens het voeden en hakaa aan de borst waarmee ik niet voed of soms als tweede borst aanbied. Daarmee vang ik zo’n 20 ml per keer op. Niet veel maar als je dat een paar keer doet heb je toch weer een voeding bij elkaar :)

3 maanden geleden

Wat een fijne tips dank jullie wel. Begrijp ik goed dat je voeding van dezelfde dag als het dezelfde temperatuur is bij elkaar kunt voegen? Dus dan zou ik de eerder gekolfde melk moeten laten afkoelen? Hoe zit dit dan met de houdbaarheid?

3 maanden geleden

Ik had dit ook. Hoelang kolf je? Ik deed eerst 10 minuten op aanraden van kraamzorg. Nu ben ik bij een lactatiekundige geweest en die gaf aan moet echt minimaal 15 min, liefst 20 minuten kolven ( als je dubbelzijdig kolft, anders 15-20 per borst ) Hierdoor had ik dus meer opbrengst dan met 10 minuten. Ik kolfde elke keer iets meer dan zij drinkt dus ik zet het overtollige in de koeling. En dan alles binnen 24 uur samen toevoegen en dat is dan al gauw 1/2 volledige voedingen die ik dan mee kon nemen naar buiten. Zet wel even datum en tijdstip op het flesje zodat je weet wat allemaal binnen de 24 uur valt

3 maanden geleden

Reactie op anoniemesiene

Wat een fijne tips dank jullie wel. Begrijp ik goed dat je voeding van deze ...
Steeds alles in de koelkast bewaren en als alles koud is dat bij elkaar voegen en als 1 voeding in de diepvries doen. Ik voeg zelfs alles van 2 dagen bij elkaar en dan in de diepvries/ opwarmen. Deed ik bij de eerste ook gaat prima.

3 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Dit vind ik wel vreemd, want je stimuleert steeds opnieuw die borst. Ik zou juist denken dat je hiermee je productie verhoogt.