13 Reacties

20 dagen geleden

Ik merk dat ik me er wel wat ongemakkelijk over voel persoonlijk, dus ik geef 's ochtends voor vertrek één borst, kolf direct de andere, dan kolf ik halverwege de ochtend en halverwege de middag en als ik thuis kom meteen aanleggen (of, in mijn geval: weer kolven). Maar wettelijk gezien mag je volgens mij 1/4e van je werkdag besteden aan kolven, dus je zou er dan prima nog een sessie bij kunnen doen.

20 dagen geleden

Ik voed ook op verzoek en de tijden tussen voedingen zijn net als bij jou wisselend. Ik ben van plan ‘s ochtends gewoon te voeden voor ik naar mijn werk ga en dan om de 3 uur te kolven. Dit zal uitkomen op 10.00-13.00-16.00 ongeveer. En dan bij thuiskomst gewoon weer aanleggen wanneer hij komt voor een voeding afhankelijk van wanneer hij op de opvang voor het laatst heeft gedronken. Ik moet nog beginnen met werken (leerkracht basisschool) dus ik ben benieuwd hoe het uitpakt in de praktijk.

20 dagen geleden

Ik moet nog beginnen bij deze baby, maar bij de vorige vond ik 2x per dag genoeg (en had ik ook genoeg melk). M’n dochter dronk op de opvang ook vaak maar 2x (en thuis 3) overdag.

20 dagen geleden

2 a 3x per werkdag

20 dagen geleden

Hier komt ze tussen 1.5 uur en 3 uur dus ik kolf op het werk om de 2uur om 8 om 10 om 12 en om 14 ik begin om 7 en ben om 3 vrij

20 dagen geleden

Reactie op Chan98

Hier komt ze tussen 1.5 uur en 3 uur dus ik kolf op het werk om de 2uur om ...
Ik heb daarnaast ook een uur rijden dus voor ik weg ga een voeding en als ik thuis kom wil ze eigenlijk ook direct een voeding

20 dagen geleden

Ik ga op kantoor om de 3u kolven. Komt het beter uit, dan prop ik er nog eentje bij in onder werktijd 😅 ik gok rond 10-13-16 ongeveer. Maar dat moet zich in de praktijk nog uitwijzen. Heb nog 2w 'vakantie'.

20 dagen geleden

Reactie op melis-19

Ik voed ook op verzoek en de tijden tussen voedingen zijn net als bij jou w ...
Dit is ook mijn plan.

20 dagen geleden

Ik voed ook op verzoek en dagen dat ik niet werk zijn nog steeds erg wisselend kwa tijden. Ik kolf op mijn werk gewoon om de 3 uur. Dus 10uur 13uur 16uur. Je hebt wettelijk 1/4 werktijd om hier aan te besteden en ik krijg gelukkig vanuit werk alle ruimte hiervoor. Ik kolf in die 3 keer voldoende voor ongeveer 2,5 voeding. En vaak drinkt de kleine van 2 keer in de periode dat ik werk. Wel drinkt hij dan in de avond bij.

20 dagen geleden

Ik voed ook op verzoek ondanks dat ze niet meer bij mij drinkt. Ik kolf dus al 2 weken en ik kolf iedere 2.5/3 uur 15 a 20 min. Soms tussendoor ook nog een powerkolf moment tussendoor en de nachten dan alleen druk afkolven (ongeveer 5 max 10.min als ik er wakker van wordt of Yinthe moet voor voeding komen) Ik kolf 4x op t werk op dit moment. Tussen half 9 en 9 Tussen 11 en 12 Tussen 2 en 3 Tussen half 5 en 5 vaak ook of ik moet met de auto zijn dan kolf ik niet de laatste op t werk maar op weg naar huis in de auto. Ik kolf totaal op t werk niet alle voedingen maar heb gelukkig al een eerdere opgebouwde voorraad waardoor we prima uitkomen.

19 dagen geleden

Reactie op Anne de Munck

Ik voed ook op verzoek en dagen dat ik niet werk zijn nog steeds erg wissel ...
Wat fijn! Fijne kolftijden ook. Ik wil die kolftijden ook proberen aan te houden. Wordt de eerste 2 weken wel ff puzzelen ik werk dan namelijk van 10:00-18:00. Dus zou dan eerder op werk moeten aankomen om dan even te kunnen kolven. Na 2 weken werk ik gelukkig maar 3 dagen pw van 0900-1800 en kan dan gelukkig wel om 10:00 kolven

19 dagen geleden

Reactie op melis-19

Ik voed ook op verzoek en de tijden tussen voedingen zijn net als bij jou w ...
Slim idd! 16:00 laatste kolftijd is voor mij ook top. Ik werk tot 18:00 en dan komt mijn man mij ophalen dus kan haar thuis dan weer aanleggen voor de volgende voeding

19 dagen geleden

Ik heb bij mijn 2 oudste kinderen 3x gegolfd maar had er nu niet zo'n zin in. Dus ik kolf nu om 10u en 14u en dan kolf ik genoeg voor 3 flesjes. ze houdt niet zo van flesjes dus drinkt het minimale, ik kolf altijd meer dan ze drinkt.