5 Reacties
3 maanden geleden
Ik kolf al vanaf dag 1 om mijn productie te verbeteren. Nu kolf ik zodat m’n vriend ‘s nachts een voeding kan doen of ik eens een glas wijn kan kopen of de deur uit kan gaan zoals jij schrijft. Ik kolf na een voeding, idealiter in de ochtend omdat de opbrengst dan het beste is. Ik heb een draadloze kolf die je in je bh stopt en dit werkt echt zo top, helemaal blij mee. Net gekookt en gekolfd tegelijkertijd haha. Super handig! Wat betreft redenen om niet te kolven, geen idee, die zijn er vast. Maar zou aanraden om vooral te doen waar je je goed bij voelt! Wat je kunt doen ipv kolven is een opvangschaal (of haakaa) aan je borst zetten wanneer je met de andere voedt. Ik vang hier ongeveer 20 ml per keer mee op, dus dan heb je na een tijdje een voeding bij elkaar zonder te kolven. Google even goed over hoe je melk moet bewaren, hoe lang, wanneer je verschillende afgekolfde melk samen kunt gooien etc. :-)
3 maanden geleden
Reactie op najjjloah
Welke handsfree kolf heb je?
De Luvion dubbele kolf :-)
3 maanden geleden
Als je niet van plan bent om het komende jaar 24/7 bij je baby te zijn is het handig om vanaf ongeveer 5,6 weken regelmatig (1 keer per dag of om de dag) een flesje te geven. Als je veel later begint heb je grote kans dat de baby niet uit de fles wil drinken of niet snapt hoe het moet. Als hij dan uit de fles drinkt zul je moeten kolven om de fles te vullen en ervoor te zorgen dat je borsten deze voeding blijven produceren.