5 Reacties

19 dagen geleden

Ze zeggen dat je productie in de ochtend het meeste is. Misschien een keer in de ochtend kolven? En dan kijken wat de opbrengst is. Als je dat nog niet had gedaan.

19 dagen geleden

Ik zou morgenochtend na de ochtendvoeding een keer afkolven. Dan heb je de hoogste productie en zal je mogelijk wat meer kunnen afkolven. Dat je weinig afkolft wil eigenlijk alleen maar zeggen dat jullie goed op elkaar zijn afgestemd. Afhankelijk van wat je na een ochtend over houdt of een paar ochtenden kolven of 1 dag na elke voeding. Misschien een kleine tip die mijn opvang gaf: probeer meer dan 1 dag aan voedingen te kolven. Mocht er ooit per ongeluk iets gebeuren met een voeding dat die niet meer te gebruiken is hebben ze backup

19 dagen geleden

Hi idd zoals hier wordt aangegeven kan je het beste in de ochtend kolven na de eerste voeding. Op deze manier heb ik een behoorlijke voorraad opgebouwd. Gelukkig maar, want ik begin morgen met werken & anders had ik het niet gered qua ml🙈

18 dagen geleden

Tips van mijn lactatiedeskundige; 1. Check of je schildmaat evht klopt (ik had geen idee) 2. Zet vaker het toeschietreflex tussendoor aan. Dat is natuurlijker met hoe je kindje drinkt. 3. Kolf de ochtendvoeding (ik geef een borst en de andere heb ik een tijd gekolfd). 4. Totale ontspanning. Je niet oxytocine aanmaken dus ontspan, verwarm je borsten en kijk filmpjes van je baby. 5. Kolf 20 minuten per borst. Dit hielp mij van 50 naar 130ml te gaan per kolfbeurt!

18 dagen geleden

Wat bij mij hielp is zorgen dat ik het niet koud had, schouders ontspannen en filmpjes kijken van m'n baby die hongersignalen gaf of huilde (voor het toeschietreflex). En als ik merkte dat m'n borsten wel vol waren maar het niet in de kolfflesjes kwam - m'n borsten masseren/kneden terwijl de kolf aanstond. Succes!