6 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb echt dezelfde struggle. Mn productie is zo hoog en m'n dochtertje komt elke 2 uur ongeveer. Maar m'n borsten zitten zo vol dat ze verdrinkt. Gisteren leeggekolfd nadat ik haar had gevoed, dus de druk is er wel af. Ben nu maar voor de voedingen even de druk er aan het afkolven. Vorige keer had ik ook een mega productie, ben uiteindelijk fulltime gaan kolven toen, maar dat is niet wat ik nu wil dus ben zelf ook een beetje zoekende. Ik hoop dat het hier met vooraf de druk eraf kolven en leegkolven bij nood toch zichzelf recht gaat trekken

3 maanden geleden

Wat vervelend, hier precies hetzelfde! Hoe heb je dat de vorige keer aangepakt met fulltime kolven? Toen wel om de 3 uur?

3 maanden geleden

Zo min mogelijk kolven met elektrische kolf. Dan stimuleer je teveel. Met de hand een beetje eruit laten lopen voordat je gaat voeden is een beter plan. Wat betreft je specifieke vragen, daar weet iemand vast een antwoord op. Ik had bij mijn eerste ook overproductie. Nu niet. Je kunt ook een aantal keer de meest soepele borst eerst aanbieden (voor max 24 uur). Wel proberen 2 borsten per voeding. Kolven niet langer dan 10-15 min.

3 maanden geleden

Naast het advies van 10 min geleden: probeer iedere voeding een kwartier uit te stellen. Beetje knuffelen met papa bijvoorbeeld. Dan wordt het verteringsproces afgeremd en daardoor zal de overproductie afnemen en de last voor de baby ook.

3 maanden geleden

Reactie op EmmaB

Wat vervelend, hier precies hetzelfde! Hoe heb je dat de vorige keer aangep ...
Ja om de 3 uur idd. Maar vind fulltime kolven zoveel werk, dubbel op en heb nog een kleine rondlopen, dus wil dit voorkomen😅

3 maanden geleden

Als je minder gaan gaat aanleggen/kolven dan gaat je productie omlaag. Wat je graag wil. Maar met 7 voedingen per dag is de kans groot dat je te weinig melk gaat produceren. 8-12 voedingen per dag zijn gewoon normaal met deze leeftijd. Soms blijven het er zo veel, soms wordt het met de tijd minder