12 Reacties
2 maanden geleden
Je hoeft je werkgever in principe niet tegemoet te komen. Heel lief natuurlijk, maar uit ervaring weet ik wel dat jij vooral hier duidelijk tijd voor vrij moet maken, anderen doen dat (vaak) niet. Ik heb nooit vaker dan 2x gekolfd en had dan voldoende opbrengst. Het best is om gewoon te kolven op te drinkmomenten. Voor mij was dit in het begin rond 11 en rond 3. Geen idee wat je werkzaamheden precies zijn, maar je zou eventueel ondertussen wat administratie kunnen doen? Al ben ik wel team ‘ga lekker voor jezelf een boek lezen’.
2 maanden geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee, want onze kleine krijgt kv. Maar wettelijk heb je recht op maximaal 1/4 van je werktijd per dienst in de eerste 9 maanden om borstvoeding te geven of te kolven.
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/mag-ik-borstvoeding-geven-onder-werktijd
2 maanden geleden
Ik werk ook als therapeut en kan de 25% kolf/voedtijd inrichten zoals ik wil. Ben voornemens later te beginnen, halverwege de werkdag (van zes uur in plaats van 8 uur door die 25%) en eerder te stoppen. Ik zou je tijdens het kolven niet met andere dingen bezig houden maar er echt even een moment van maken, want mijn eigen ervaring is een aflopende productie omdat ik met de handsfree kolven te veel andere dingen ging doen.
2 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Je hoeft je werkgever in principe niet tegemoet te komen. Heel lief natuurl ...
Het lastige zit 'm in dat we nog niet echt vaste drinkmomenten hebben. Ik verwacht dat dit nog behoorlijk gaat schuiven de komende periode. Dat is lastig plannen met mijn afspraken. Daarom zouden vaste momenten wel handig zijn.
Wat mooi dat jouw productie voldoende bleef met 2x kolven. Ik moet nog gaan ervaren of dat voor mij ook voldoende is. Gelukkig zal mijn agenda niet meteen bomvol zitten.
2 maanden geleden
Reactie op FRL91
Ik werk ook als therapeut en kan de 25% kolf/voedtijd inrichten zoals ik wi ...