11 Reacties
één maand geleden
Mijn lactatiedeskundige adviseerde nakolvrn na de ochtend voeding. Ik geef maar een borst per keer dus ik kolf de voeding van 6/7 uur dan de andere borst. Doe dit nu een week of twee en werkt goed zeker geen overproductie
één maand geleden
Ik kolf in de ochtend heel even na het opstaan (max 5 min) voor de voeding en/of na de ochtendvoeding (8-15min max). Afhankelijk van hoe laat ze in de ochtend wil drinken. Mijn partner geeft dan in de nacht een flesje waarbij we de vroege en de latere nachtvoeding per dag wisselen zodat die productie goed blijft(dus daarom kolf ik in de ochtend).
Daarnaast gebruik ik de youha pod waarmee je de "lekkende melk" uit de andere borst kunt opvangen, met of zonder vacuüm. (https://www.bol.com/nl/p/youha-pod-lekschaal-moedermelk-bewaren-opvangen-melkcollector-draagbare-cup-handen-vrij-moedermelk-opvangen-lekschalen-borstschelp-opvangcup-voor-moedermelk-bpa-vrij-120ml-opvangcup/9300000134246632?referrer=socialshare_pdp_androidapp)
Zo heb ik met kolven en opvangen elke dag rond de 150-200ml en bouw een voorrad van 40-90ml per dag op. Gebruik ik dan soms als ik op pad ben en/of een drankje wil drinken
één maand geleden
Ik raad (op advies van mijn lactatiekundinge) af om lekschaaltjes te gebruiken. En met name die vacuum zuigen. Deze zorgen voor overproductie omdat je hier melk verliest en je borsten dan toch zoiets hebben van o daar gaat melk uit, we moeten weer nieuwe aanmaken. Ik gebruikte dit namelijk de eerste 7weken, en ik heb hierdoor een erge overproductie gecreeërd bij mezelf. En dat wil je niet. Ik werd snacht wakker en was helemaal nat van de melk🥲. Ik ben nu aan het afbouwen met de overproductie dmv een aantal tips van haar 🙂.
één maand geleden
Reactie op gwen125
Ik raad (op advies van mijn lactatiekundinge) af om lekschaaltjes te gebrui ...
Ik gebruik ook zo’n vacuüm opvangschaal en heb nergens last van
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Mijn lactatiedeskundige adviseerde nakolvrn na de ochtend voeding. Ik geef ...
Hoe lang geef je de borst? Ik merk dat de kleine na vijf min steeds loslaat dus dan geef ik maar de ander en dan na vijf min gebeurt het weer. Hij lijkt dan tevreden na twee keer vijf min.
één maand geleden
Als je neigt naar overproductie, dan minimaal kolven en op een lage stand. Binnen het uur van een voeding of tussen 2 voedingen in (zodat ze tijd krijgen om weer te vullen)
één maand geleden
Reactie op gwen125
Ik raad (op advies van mijn lactatiekundinge) af om lekschaaltjes te gebrui ...
Dit raadde mijn lactatiekundige ook af inderdaad. Ze gaf precies hetzelfde aan. Ik druk de tepel juist in van de borst waar ik niet mee voed en daardoor lekt het nu (bijna) niet meer. Alleen als die borst ook echt vol zit.
één maand geleden
Reactie op 1900
Hoe lang geef je de borst? Ik merk dat de kleine na vijf min steeds loslaat ...
Ik geef 10-15 min meestal soms met een uitschieter naar 25 min. Hij heeft daarna genoeg.