13 Reacties
2 jaar geleden
Hahaha nou de meeste dingen klinken toch ook wel nuttig. Ik denk dat het te maken heeft met nesteldrang en dat het zich dan zo uit. Of misschien is het een manier van proberen je voor te bereiden op iets waar je gewoon nog niks aan kan doen verder. Ik snap het in ieder geval heel goed. Als het teveel wordt helpt het misschien om bijvoorbeeld zelf iets te maken voor je kleintje. Ik haak een dekentje en maak een popje om mezelf wel bezig te houden met de baby maar niet snel veel te kopen...
2 jaar geleden
Haha bedankt meiden! Voel me al een stuk minder schuldig nu. In de meeste gevallen zijn het wel nuttige dingen idd, maar als ik dan lees dat je gemiddeld
€ 1.846 kwijt bent aan een baby uitzet dan denk ik hoe dan?! Daar zit ik wel overheen. En dan al die pakketjes en dozen die binnen komen denk ik ook afentoe wel oeps..
Goede tip om zelf dingen te maken! Ben zelf niet zo handig maar misschien kan ik wat makkelijke dingen om te maken vinden om toch wat te doen
2 jaar geleden
Je kunt ook weer dingen terug brengen/sturen waarvan je nu denkt het toch niet nodig te hebben. De dingen die je noemt zijn heel nuttig hoor 👍
2 jaar geleden
Ik vind dit meevallen! Maar herken je gevoel, ik koop echt zoveel 🙈 ook wel nuttige dingen maar ook wel echt teveel hoor...
En de pakketjes blijven maar komen....
Maar goed ergens denk ik wel ik wil van deze tijd genieten (is bij ons niet aan komen waaien allemaal) dus gun het mezelf ook wel haha.
2 jaar geleden
Ik koop ook wel veel maar ook vooral omdat je volgens de uitzetlijsten veel nodig hebt én ik ben gek op spulletjes kopen 😂. Realiseer me heel goed dat ik de helft niet of nauwelijks zal gebruiken maar het boeit me niet echt…
Ook merk ik dat ik m’n grenzen steeds verder verleg. Ik ben erg kieskeurig met wat ik koop, het moet perfect zijn. Dan zit je soms naar spullen te kijken en opeens realiseer je je dat je bijvoorbeeld een set 3 hydrofiele doeken á 32,95 in je winkelmandje heb zitten. En nee dan bedoel ik geen swaddle van 120x120 maar gewoon de luierformaat 🫣.
Nouja, dat zijn dan momenten dat mezelf weer even tot de orde moet roepen 😜!
2 jaar geleden
Ohhhh ik herken je gevoel helemaal! Ik heb vandaag ook helemaal zin om lekker achter m’n laptop te gaan zitten en dingetjes te kopen. Maar het zijn inderdaad wel dingen die we dan nodig hebben (en dat is bij jou volgens mij ook zo). Denk een beetje nestel drang, alles op orde willen hebben. En als het dan ook nog een beetje leuk eruit kan zien… hahaha
2 jaar geleden
Ik heb ook echt koopziekte. Hele kast staat vol met kleding en nóg wil ik kopen. Maar ik probeer me echt in te houden. Focus me daarom nu vooral op decoratie vd kamer
2 jaar geleden
Heel herkenbaar van mijn eerste zwangerschap 😝 wat in mijn ervaring heel fijn is is als je ook al wat kleding hebt in grotere maten (voor t kindje) dus lekker tussen de uitverkoop snuffelen (wel even goed nadenken over maten) kan heel goed! Ook tip als kraamcadeau trouwens 😇 ik had tm maat 80 al best wat kleertjes, geen must maar wel heel fijn en leuk ☺️
2 jaar geleden
Mijn nesteldrang uit zich ook in koopdrang. En ik heb al een kind, dus heel weinig nodig ha. Maar verzin van alles wat ik ineens nodig heb... en ik geef er lekker aan toe.