11 Reacties
3 maanden geleden
Ja, ik… op dag 8 koorts gekregen wat een baarmoederontsteking bleek te zijn. In ziekenhuis beland met antibiotica infuus. Neem t serieus, bel je verloskundige! Ook nog savonds op dit tijdstip. Je mag de eerste 6 weken geen koorts krijgen.
3 maanden geleden
Ik kreeg ook koorts rond dag 8 na de bevalling. De verloskundige wilde graag dat ik naar de huisartsenpost ging. Daar hebben ze niets kunnen vinden (ontstekingswaarden werden ook gecheckt). Volgende dag heeft de huisarts nog een kweek afgenomen. Zou het wel voor de zekerheid laten checken.
3 maanden geleden
Ja, gelijk even je verloskundige of de huisartsenpost bellen. Neem het inderdaad wel serieus. Want koorts betekend vaak wel een infectie. Beterschap!
3 maanden geleden
Reactie op annesv92
Eerste 6 niet??
Nee eerste dagen nergens last van
3 maanden geleden
Vanmorgen geen koorts, tussen de middag weer 39 graden.
Huisarts gebeld, die wil urine testen om blaasontsteking uit te sluiten maar ik vermoed dat dat het niet is…
En verder ‘even aankijken’.
Kortom, heb je weinig aan😅
Verloskundige ook nog even gebeld. Die gaf aan goed in de gaten te houden of er nog klachten bijkomen zoals buikpijn, vlekken op de huid of stinkend bloed/vocht. Mocht er zoiets bijkomen dan meteen weer bellen.
En nog advies om sluimerende borstontsteking tegen te gaan, 1x per dag borsten goed leegkolven de komende paar dagen.
Hoop dat t hier bij blijft allemaal😅 koorts is wel vervelend met een newborn die de hele dag bij mama wil liggen. Nat van het zweet 🫠