18 Reacties
3 maanden geleden
Wanneer er blaasjes op zitten wat vochtig is is het besmettelijk.
Vooral met zo'n kleintje zou ik oppassen met andere die je kindje kussen misschien.
Maar als ze kindje gekust heeft toen ze nog geen blaasjes had is er in principe niks aan de hand. Anders even coor de zekerheid de huisarts bellen!
3 maanden geleden
Reactie op Otto95
Wanneer er blaasjes op zitten wat vochtig is is het besmettelijk.
Vooral m ...
Ze heeft sinds gister avond een koortslip vertelde ze en ze heeft de kleine vorige week woensdag voor het laatst gezien. Ik merk dat ik het sowieso niet echt prettig vind dat ze haar kusjes geeft maar ik vind het zo lastig om hier wat van te zeggen... Ik heb er met mijn eigen ouders bijvoorbeeld geen moeite mee maar ik wil geen onderscheid maken
maken..
3 maanden geleden
Ik zou per direct zeggen dat ze geen kussen meer mag uitdelen. Mijn vriendin haar baby werd ook gekust door iemand met een koortslip en heeft weken op intensieve gelegen met hersenvliesontsteking. Was echt kantje boordje met haar.
3 maanden geleden
Reactie op Aniekkjj94
Ze heeft sinds gister avond een koortslip vertelde ze en ze heeft de kleine ...
Dan lijkt het dat je kindje niet besmet kan zijn van de week ervoor.
Snap dat je geen onderscheid wil maken, alhoewel dat soms niet anders is.
Ik zou mogelijk nu ze zo klein is voor iedereen buiten je gezin aangeven geen kusjes te geven, ze zijn nog zo kwetsbaar en hoef je geen onderscheid te maken.. Maar dat is natuurlijk echt helemaal aan jouw als mama!
3 maanden geleden
Ik heb toevallig zelf voor het eerst een koortslip (hoe dan?!) en mn zoon is 3 weken oud.
Huisarts zegt dat je weinig kunt doen, behalve goed handen wassen en vanaf het moment dat je het weet niet meer kussen.
Kans is klein dat een kleine het daadwerkelijk oploopt
3 maanden geleden
Reactie op Kimb071091
Ik zou per direct zeggen dat ze geen kussen meer mag uitdelen. Mijn vriendi ...
Jeetje wat ontzettend heftig...
3 maanden geleden
Reactie op Wielrenster
Ik heb toevallig zelf voor het eerst een koortslip (hoe dan?!) en mn zoon i ...
Wat vreemd zeg! 🤔 Bedankt voor de tips!
3 maanden geleden
Koortslippen zijn echt heel gevaarlijk! Onze oudste dochter heeft hierdoor ook een maand lang in het ziekenhuis gelegen omdat ze door iemand het herpes virus heeft opgelopen, gelukkig is het goed afgelopen!… kies alsjeblieft voor de gezondheid van je kind en zeg sowieso tegen je schoonmoeder niet meer te kussen of even niet langs gekomen (uit voorzorg) Niemand zou willen dat je kindje hierdoor ziek wordt! Bij ons werd trouwens gezegd dat een koortslip incubatietijd heeft van 10 dagen.
3 maanden geleden
Ik zou mensen met koortslip niet eens laten langskomen 🙈ivm dat het gewoon echt gevaarlijk is voor je kleintje en ze nu nog zo kwetsbaar zijn
3 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Ik zou mensen met koortslip niet eens laten langskomen 🙈ivm dat het gewoon ...
Ik heb zelf ook last van koortslippen en huisarts geeft aan dat het besmettelijk is van begin tot einde (genezing) van de koortslip.
3 maanden geleden
Reactie op Willekee
Koortslippen zijn echt heel gevaarlijk! Onze oudste dochter heeft hierdoor ...
Jeetje wat heftig zeg! Ze komt sowieso voorlopig niet langs maar waar ik mee zit is de vraag of ze überhaupt onze kleine meid kusjes kan geven buiten de koortslip om... Ik ben namelijk bang dat de besmetting al eerder plaats kan vinden voordat mijn schoonmoeder het zelf in de gaten heeft... Zou het hard zijn om te zeggen je mag je kleindochter nooit meer een kus geven? Of overdrijf ik nu?
3 maanden geleden
Ik zou mensen met koortslip niet eens laten langskomen 🙈ivm dat het gewoon ...
Mijn schoonmoeder komt ook sowieso niet langs daar hebben we duidelijke afspraken over gemaakt
3 maanden geleden
Ik heb zelf ook last van koortslippen en huisarts geeft aan dat het besmett ...
En is het niet besmettelijk als er nog niks zichtbaar is en je niet door hebt dat je op korte termijn een koortslip gaat krijgen?
3 maanden geleden
Reactie op Aniekkjj94
En is het niet besmettelijk als er nog niks zichtbaar is en je niet door he ...
Volgens mij dan niet, maar zodra er blaasjes ontstaan wel. Uit ervaring weet ik dat die blaasjes zeer plots komen opzetten en ook heel snel groot worden. Dus zon koortslip ontstaat in snel tempo. Ik zou me over je kindje niet druk maken en goed dat je duidelijke afspraken met je schoonmoeder gemaakt hebt. Liefs
3 maanden geleden
Reactie op Aniekkjj94
Jeetje wat heftig zeg! Ze komt sowieso voorlopig niet langs maar waar ik me ...
Ik snap helemaal je gevoel en ik zou het gewoon bespreekbaar maken met je schoonmoeder. Misschien kun je afspreken, ook voor je eigen gevoel, om voorlopig geen kusjes te geven.
En dan te kijken wat je daarna fijn vindt, maar het is niet zo dat ze nooit meer een kus kan geven. Echt naar je eigen gevoel luisteren! ❤️
Wij hebben nu bij onze 2e ook afgesproken met iedereen om geen kusjes te geven de 1e tijd en zijn enorm voorzichtig geweest met bezoek.
Onze kleintjes moeten nog weerstand opbouwen! En snappen mensen het niet ‘pech’ veiligheid van onze kleintjes staat voorop vind ik dan☺️
3 maanden geleden
Reactie op Willekee
Ik snap helemaal je gevoel en ik zou het gewoon bespreekbaar maken met je s ...
In iedergeval geen kusjes geven nu ze nog zo klein is... Ik laat het gesprek mooi over aan mijn man want het is zijn moeder en dat is toch anders...
3 maanden geleden
Volgens mij dan niet, maar zodra er blaasjes ontstaan wel. Uit ervaring wee ...
Bedankt voor je advies!🌺