22 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb dit ook! En wilde een topic openen. Hier ook bv en hetzelfde verhaal. Kindje is vrijdag 4 weken. Maak me ook wel zorgen…

3 maanden geleden

Ik geef geen borstvoeding en miss stomme gedachte maar heb je dan wel genoeg productie dat hij wel iets binnen krijgt? Misschien dat die daarom snel los laat als die niks binnen krijgt?

3 maanden geleden

Hier doet onze kleine meid dat ook soms. Is bij haar echt zuigbehoefte, misschien geldt dat ook voor jouw zoontje?

3 maanden geleden

Reactie op Jacolien_95

Hier doet onze kleine meid dat ook soms. Is bij haar echt zuigbehoefte, mis ...
Tut wil ie ook niet altijd en juist als hij los laat pak hij niet meer goed vast maar gaat dan heel onrustig doen, dan moet ik ong kwartier wachten en weer opnieuw 😅

3 maanden geleden

Probeer het een beetje bij te houden dus zo ziet bijvoorbeeld vandaag eruit. Met tussendoor veel tut aanbieden, wiegen, buiten lopen en nu is ie op het punt van frustratie en niet echt te troosten helaas 🙃

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Probeer het een beetje bij te houden dus zo ziet bijvoorbeeld vandaag eruit ...
Hey hey, hoe heet deze app?

3 maanden geleden

Reactie op Nijntje Zoomer

Hey hey, hoe heet deze app?
Baby tracker

3 maanden geleden

Ja hier ook herkenbaar, hij lijkt voor dat moment dan ook echt verzadigd en een uur of anderhalf later wil hij weer drinken. Hij is nu 8 dagen oud dus ik denk misschien een regeldag. Dat hoop ik althans, vind het wel vermoeiend

3 maanden geleden

Heb m nu in 3 kwartier tijd nog 4x proberen aan te leggen omdat hij wel aan het zoeken was en tut weigerde, maar dan eerst tig keer misgrijpt, en ik niet mag helpen met hoofd sturen bijvoorbeeld, en uiteindelijk net 30 sec gedronken en lijkt ie in slaap te vallen.. nu maar hopen dat ik m ook kan wegleggen. Als het op deze manier doorgaat denk ik dat we eerder zullen overstappen op de fles dan eigenlijk gepland was😅 maar dit is voor beide te frustrerend denk ik, daar hebben wij niks aan en m'n andere zoon en man zullen er ook niet veel vrolijker van worden denk ik haha Vergelijk het helaas ook te veel met de eerste keer

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Heb m nu in 3 kwartier tijd nog 4x proberen aan te leggen omdat hij wel aan ...
Ja dat vergelijken met de eerste herken ik ook heel erg. Die dronk vanaf het begin echt perfect en toen hij een week oud was zat ik al aan de 7 voedingen per dag zonder 'gedoe' tussendoor. Maar dat ga ik ook maar proberen los te laten, volgens mij is dit doodnormaal baby gedrag. Ik hoop alleen dat het wel beter gaat wanneer mijn vriend weer aan het werk gaat, op deze manier kan ik inderdaad ook echt niks met de oudste doen

3 maanden geleden

Hij is uiteindelijk wel in slaap gevallen na nog 2x proberen aan te leggen, laatste keer hapte hij vast maar viel meteen in slaap...😅 na bijna 4 uur werd ie net wakker heeft 7 min aan 1 kant gedronken maar weer na 2 min begon hij weer los te laten en mis te happen. Toen hij echt los liet heb ik m weggelegd en meteen weer onrustig en nog 4 min aan de andere kant gedronken. Maar toch blijft hij onrustig, alleen (nog) niet opnieuw aan het zoeken. Ga het gewoon per dag/per voeding nog even aankijken of die onrust bij m blijft anders een dagje proberen met kolven en de fles, kan ik meteen zien of het ongeveer genoeg is en of hij wel rustig is met fles ipv borst 🙃

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ja dat vergelijken met de eerste herken ik ook heel erg. Die dronk vanaf he ...
Hier ging het de eerste keer ook zo vanzelf en ontspannen en nu steeds maar twijfelen en moeilijk doen😅

3 maanden geleden

Is z'n aanhap techniek goed? Het kan ook dat hij te hard moet 'werken' aan de borst om genoeg binnen te krijgen. Dan worden ze snel moe, laten los en vallen in slaap om heel snel weer wakker te worden want: nog niet verzadigd. Ik herken dit van mijn eerste, die deed dit ook, ik zat hele dagen te voeden en dacht dat ik goed bezig was totdat het consultatiebureau kwam wegen en ze dus maar 40gram gegroeid was in 5dagen.. de ondergrens is 20gr per dag bij borstvoeding. Lactatiekundige ingeschakeld en uiteindelijk de osteopaat en daarna ging het veel beter.

3 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Is z'n aanhap techniek goed? Het kan ook dat hij te hard moet 'werken' aan ...
Hij is juist snel veel aangekomen, en de nachtvoedingen en in de ochtend lijken wel beter te gaan/langer te duren

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Hij is juist snel veel aangekomen, en de nachtvoedingen en in de ochtend li ...
Hier hetzelfde inderdaad. Hij groeit als kool dus hij komt niks tekort. Vannacht heeft hij wel wat langer gedronken en daarna bijna 5 uur tot de volgende voeding gelaten, hoe lekker is dat 🥺

3 maanden geleden

Hier drinkt mevrouw onrustig, laat vaak los en hapt opnieuw aan laat los en hapt aan. Ik heb overproductie dus er komt veel te veel bij iedere slok naar binnen. Een tepelhoedje werkt hier fantastisch. Ze drinkt dan minder gulzig en blijft aan de borst hangen Ik gebruik die met de avond voeding en tussendoor als ze n korte sessies gehad heeft.

3 maanden geleden

Misschien tong of lipbandje laten controleren?

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Hier drinkt mevrouw onrustig, laat vaak los en hapt opnieuw aan laat los en ...
In begin was toeschietreflex wel hard inderdaad dus dan liet ie los, zat alles eronder en ging ie weer verder. Maar nu voel ik het wel maar als ie dan loslaat komt er niks..? Zou daarom bijna twijfelen of het ineens niet meer genoeg is. Vorige keer ook meer dan genoeg productie en was er bijna altijd wel een borst hard, zeker als er paar uur tussen zat maar dat is nu ook alleen de eerste week of 1.5 geweest

3 maanden geleden

Nu slaapt hij nog maar vanmorgen en gisteren dronk hij ong elk 1.5 uur, dus net gekolfd beide kanten 6 minuten omdat hij al niet lang drinkt en kom op Total 60... wat vorige week nog 70 per kant was🙃 ook schiet het er af en toe hard uit maar rest van de tijd niet, dit is dus ook minder geworden Weet dat hij harder drinkt dan het met de kolf kan maar zelfs met de kolf had ik vorige week en bij mijn eerste zoon een hardere kracht eruit..

3 maanden geleden

Hoi, ik herken je verhaal. Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Ik voel mijn toeschietreflex en hoor hem dan ook heel duidelijk slikken. Soms drinkt hij rustig en lang maar meestal ook maar maximaal 5 minuten per borst en blijft daarna zoeken. Ik heb contact gehad met een lactatiekundige. Zij denkt aan mijn verhaal te horen dat de melk hem eigenlijk heel makkelijk toe komt, en dat als de eerste stroom geweest is en hij er wat voor moet werken en opnieuw een toeschietreflex moet opwekken hij het voor gezien houdt. Een optie om te proberen was om dan naar de andere borst te switchen. En wanneer hij daar ook weer onrustig wordt dan weer terug te switchen naar de eerste borst. En op deze manier dan beide borsten eigenlijk twee keer aanbieden. Bij mijn vorige keer borstvoeding geven had ik ook heel veel melk die in het begin er uit kwam schieten dus dit klinkt voor mijn situatie als best aannemelijk. Ik ga dit even proberen. Misschien ook een idee voor jullie?