11 Reacties
22 dagen geleden
In de draagzak overdag.. 2 dagen zo doen en hij is minder oververmoeid waarschijnlijk. OF hij heeft gewoon wat minder slaap nodig dan gemiddeld
22 dagen geleden
Reactie op Mamma24
Kan hij korter slapen omdat hij oververmoeid is?
Het zou kunnen. Maar ieder kindje is anders, dus kan het niet zo beoordelen. Maar om slaapcyclus aan elkaar te krijgen is een draagzak echt een uitkomst.
22 dagen geleden
Ik zou vooral een beetje loslaten dat je een ritme wil in de vorm van -voeden, slapen, spelen etc-
Ik heb dat totaal niet en dat werkt perfect.
Ze geeft sowieso goed aan als ze moe is, maar onbewust weet ik gewoon ongeveer dat ze ongeveer 1,5 uur wakker is (zonder echt op de klok te kijken) en leg haar lekker te slapen (of dat nou in bedje, box, bank is of ze zelf lekker in slaap valt ergens).
En soms (meestal) is ze 1,5 uur wakker ofzo, maar soms ook een stuk langer....ze geeft het zelf wel aan.
Verder is een slaapje van 45 minuten niet heel kort hoor.
Gewoon de klok en volgorde een beetje loslaten en go with the flow!
Ritme komt wel als ze iets ouder zijn, en bovendien...niks is zo veranderlijk als {het weer} een baby 😆
Denk je net een ritme te pakken te hebben, veranderd er weer wat! Zeker de eerste periode!
22 dagen geleden
Reactie op Mamma24
Ja klopt, in de Draagzak lukt het hem wel.. maar om nou elke dag de hele da ...
De tip die ik kreeg was 2 dagen zo en daarna kun je het ergens anders proberen. Maar eerlijk: het verandert na iedere 'sprong' weer en zeker als je meerdere kinderen hebt, dan zal de baby dat 'ritme' over moeten nemen. Als het je lukt om het los te laten, dan ben je zelf relaxter. Denk ik 😘
22 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ik zou vooral een beetje loslaten dat je een ritme wil in de vorm van -voed ...
Je hebt helemaal gelijk! Het is ook niet dat ik persee een ritme wil, maar omdat hij kort slaapt, niet gelijk honger heeft als hij wakker wordt, hij dus vervolgens elke keer zo enorm lang wakker is (3uur ofzo)
22 dagen geleden
Reactie op Mamma24
Je hebt helemaal gelijk! Het is ook niet dat ik persee een ritme wil, maar ...
Ja snap dat dat even vervelend is, maar soms is het even wat het is. Iets eerder voeden misschien, en morgen kan het alweer anders zijn! Weet dat het meeste echt korte fases zijn voor het weer veranderd.
22 dagen geleden
Ik zat hier zo op t ritme en de wakkertijd. Maar nu ik t loslaat en haar meer volg is t een heel ander ritme
ritme. In de ochtend een wakkertijd van anderhalf uur
uur. Tussen de middag 2u en zojuist bijna 3u. Voeden op verzoek.. soms om de 4u soms twee uur..
Ik begreep maar niet waarom ze niet ging slapen. Ik stressen en haar sussen en wiegen. T geeft ons beide meer rust nu ik alle schema's laat gaan
gaan
22 dagen geleden
Wordt hij huilend wakker of begint hij snel na het wakker worden te huilen? Het CB zei tegen ons dat hij dan waarschijnlijk nog moe wakker wordt maar de cyclussen nog niet aan elkaar kan koppelen. Wij doen, als dit gebeurd, zijn speen in zonder oogcontact te maken. Vaak valt hij dan weer in slaap. Wij pakken hem bewust niet op omdat hij dan meer wakker wordt en misschien juist gefrustreerd raakt.