6 Reacties

3 maanden geleden

Als het goed voelt moet je het zeker gewoon doen. Wij hebben vorige week de derde verjaardag van onze zoon gevierd terwijl onze jongste zoon 3 weken was. Wel een beetje verspreid en niet veel mensen uitgenodigd. Je kan het altijd nog afzeggen als het tzt niet gaat!

3 maanden geleden

Het is idd lastig te voorspellen hoe je je dan voelt en hoe de kleine dan is. Hier een beetje hetzelfde. 3 september wordt mijn zoontje 2. De kleine is dan 7 weekjes oud. Ondanks de keizersnede heb ik ervoor gekozen om zijn verjaardag wel gewoon te vieren in het weekend ervoor. Zelf vind ik het belangrijk dat die dag om hem draait dus vieren we dan alleen zijn verjaardag. Kraamvisite plannen we tussendoor gewoon in. Sommigen zullen de kleine dan al wel zien maar als ze echt iets willen zullen ze op kraamvisite moeten komen. Zelf geen ervaring met een kraamfeest geven wel 2 gehad. Ik vind dat heel onpersoonlijk. Het is erg druk en de mensen waarvoor wij kwamen hebben we amper tot niet gesproken. Zelf vind ik kraamvisite wel gezellig omdat je dan echt even met het bezoek kan kletsen. En daarnaast minder intensief voor jezelf. Maar dat is een persoonlijke mening.

3 maanden geleden

Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan om verschillende redenen. Het is zomer, dus weinig mensen zijn er. Feest is inderdaad onpersoonlijker dan kraamvisite en ook meteen klaar. Nu met 4 weken ben ik net een beetje gewend. En dat met de 2e en een vrij makkelijke baby en eigen herstel. Kortom, zou het nog even overwegen om het wat later te doen of inschatting maken of je het ziet zitten om het te organiseren.

3 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Het is idd lastig te voorspellen hoe je je dan voelt en hoe de kleine dan i ...
Hm ja dat de dag om haar draait vind ik wel een goede. Heb daarop de uitnodiging wat aangepast. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk wel handig vind dat iedereen daar onze zoon even ziet. Ik vind het stiekem ook heerlijk dat we nu bij een tweede niet zoveel losse kraambezoekjes hebben. Maar misschien is dat ook omdat ik me de eerste week echt nog ellendig voelde en best wel geniet ook van de rust.

3 maanden geleden

Wij hebben een soortgelijke situatie. M'n vriend is zelf binnenkort jarig en geeft een wat groter feest en daarmee is het meteen een gelegenheid voor iedereen om ons jongste zoontje te zien. We hebben dit keer niet zoveel zin in weekenden lang kraamvisite en zo slaan we twee vliegen in een klap. De baby blijft dan gewoon bij mij in de draagzak zodat hij niet door iedereen wordt aangeraakt en ik ga na een paar uurtjes met onze beide zoontjes bij mijn moeder slapen zodat m'n vriend z'n feestje tot in de late uurtjes voort kan zetten :)

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Hm ja dat de dag om haar draait vind ik wel een goede. Heb daarop de uitnod ...
Ja, dat gevoel van de eerste weken coconnen dat herken ik wel. Nu vind ik het juist wel weer leuk om mensen te zien en onze zoon te laten zien. Wellicht inderdaad tussenweg. Verjaardag voor je dochter doen en dan 'erbij' jullie zoon ontmoeten.