15 Reacties
2 jaar geleden
Ja, ik ben vorige bevalling in het kraamhotel bevallen en ga ik deze keer zeker weer doen! Ik heb een verzekering die het volledig dekt al van tevoren afgesloten, anders kost het geloof ik rond de €500,-
Ik ben er echt zo tevreden over, had beschikking tot een bad, baarkruk, bevalling vond plaats met de verloskundige. Maar op het moment dat je pijnstilling wilt, dan wordt je medisch en ga je dus naar de normale bevalafdeling.
2 jaar geleden
Na mijn eerste bevalling bleek dat er geen kraamverzorgster beschikbaar was (teveel kids geboren die dag), dus toen zijn we een nachtje naar een kraamhotel gegaan. Dat werd toen gewoon vergoed en we konden een aantal uren kraamzorg daarvoor gebruiken. Was echt heel fijn! Voelde alsof we in de watten werden gelegd 😃
2 jaar geleden
Mag ik vragen waar die kraamhotels zijn?
Ik ben de vorige keer in een kraamhotel bevallen en twee nachten gebleven. Beste ooit! Helaas is dit kraamhotel opgeheven omdat het een vleugel van een normaal hotel was in corona tijd. Bevallen daar kostte 50,- extra en de rest werd alles vergoed als verplaatste kraamzorg. Ik vond heg super fijn omdat je echt ‘gedwongen’ wordt in bed te blijven en te rusten. Bezoek was binnen een half uur weer weg (alleen ouders en broers en zus) omdat de kamer gewoon klein was. Na 3 dagen de rest van de kraamzorg thuis gekregen.
Had het dus heel graag nog eens zo gedaan maar die locatie is opgeheven.
2 jaar geleden
Ik kreeg een paar weken geleden een mail over het kraamhotel. Toen al besloten dat ik dat niet ga doen. Ben veel liever thuis met mijn man en kinderen.
Afgelopen week had ik het er met een collega over, zij moest naar het kraamhotel na de bevalling omdat ze geen kraamzorg kregen en zij hun eerste kindje hadden. Zij vond het de hel.
2 jaar geleden
Reactie op lyla105
Dit overzicht is denk ik niet volledig, want mijn kraam organisatie gaf ein ...
Ik ben ook direct (ik was 3 uur daarna thuis ofzo)na de bevalling naar huis gegaan hoor. Maar het fijne is wel dat de optie er is, dus stel je bevalt midden in de nacht, kun je blijven en in de ochtend bv naar huis
2 jaar geleden
Mijn vorige bevalling gestart in het kraamhotel, ik werd medisch waardoor ik op een bed een afdeling verder werd gereden en toen gelijk in het ziekenhuis was, waardoor dus toen geen rit in de auto hoeven maken, wat erg prettig was! Na de bevalling in de avond hebben we 1 nacht in het kraamhotel doorgebracht. Heel fijn dat er 24/7 hulp is, ook evt lactatiekundige kun je overdag zo erbij roepen, ook werd het ontbijt verzorgd. In de nacht kwamen ze om de 3 uur de kamer op, verschonen ze de baby mee en hebben mee aangelegd met de bv. Dat was zo voor de eerste nacht heel fijn. Wij zijn in de ochtend naar huis gegaan en hebben de rest van de tijd thuis kraamzorg gehad. Voor zo’n eerste nacht en zo bij het ziekenhuis te zijn vond ik een prettig idee en gaan we nu weer doen.