16 Reacties
3 maanden geleden
Same, ik heb er totaal geen behoefte aan 🙈 behalve van mijn moeder. We hebben nog helemaal geen ritme met de baby en de laatste dagen wil hij de hele dag aan de borst hangen en zit ik me laveloos dood te zweten voor de ventilator dus ik zit echt niet op bezoek te wachten. Gelukkig krijgen wij ook (nog) niet veel omdat mensen nog op vakantie zijn.
Als je zeker wilt weten dat ze niet te lang blijven dan van te voren een tijd afspreken, als zij vragen wanneer het uitkomt gewoon direct zeggen: dan en dan van 2 tot 3? Bijvoorbeeld. Dan is de boodschap wel duidelijk denk ik
3 maanden geleden
Het hóeft niet he. Je mag ook over 2 wk afspreken bv. En als ze te lang blijven inderdaad gewoon hinten: hey, ik ga vast naar boven om even te voeden, ik zeg dus vast gedag!!
3 maanden geleden
Ik heb ook een wakkere baby die huilt door krampjes. Bij kraamvisite heb ik haar een aantal keer in de draagzak gedaan. Werkt dat ook bij jou? Heb je rust, geen onduidelijkheid over vasthouden en kan je misschien meer genieten van de visite
3 maanden geleden
Wat balen dat je kindje zoveel huilt, dat zal veel spanning geven. Ik zeg gewoon: ik begin wat moe te worden, fijn dat je/jullie langs kwam/kwamen oid
3 maanden geleden
Heel herkenbaar, ik zie er ook elke keer tegenop als er kraamvisite komt. Nu 3 weken terug bevallen en komt nu beetje op gang dat mensen op kraamvisite willen komen. Hij huilt ook veel overdag de laatste paar dagen...en slaapt af en toe, waardoor ik zelf mijn rust ook niet kan nemen...en dat heb ik hard nodig want in de nacht komt hij ook nog 1 of 2 keer...
Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt....en vooral je kleine lekker zelf bij je houden...
Ik vind het zelf ook lastig om nee te zeggen, maar in het belang van de kleine luister ik naar zijn behoefte...
Je bent sowieso een power vrouw in wat je allemaal heb gepresteerd...hou de eer aan jezelf 💪🏻
3 maanden geleden
Mijn dochter van 2,5 jaar huilde ook veel. Juist met kraamvisite was ze rustig.
Maar je kunt ze toch gewoon wegsturen? Gewoon aangeven dat je moe bent en samen even op bed wil gaan liggen ofzo. ☺️
En ik heb zelf zoiets van: prima als ze vragen om de baby vast te houden, snap wel dat ze het vragen, maar nee is ook een antwoord. Ik doe het ook niet als ik het niet fijn vind. Hou hem liever zelf vast, want mijn dochter werd er destijds onrustig van. Ik plan ook niet meer dan 1 bezoek per dag nu en ik zorg dat we ook nog een paar dagen samen met ons gezin hebben ☺️
Wel vervelend dat je kindje zoveel huilt. Al naar een osteopaat of iets geweest?
3 maanden geleden
Reactie op momlin
Wat ik je als tip kan meegeven is dat als je een afspraak maakt, daar ook e ...
Dit doen wij ook als het een 'moetje' is. Tegen bepaalde familieleden hebben we gewoon "van 19 tot 20" gezegd, dan krijgen ze vanaf 19.45 ook gewoon geen koffie meer.
Totaal niet hoe we normaal zijn, we zijn echt gastvrij, maar in dit geval gaat het daar even niet om, dit is een kraamvisite.
3 maanden geleden
Herkenbaar hoor, wij hebben alleen opa’s en oma’s op bezoek gehad. Ik heb van de kraamhulp geleerd mijn baby altijd zelf vast te hebben, als mensen het dan vragen, dan kan je zeggen: ze slaapt nu even / is nu onrustig / moet bijna bv krijgen / etc dus beter van niet. Hoewel ik de vraag ook wel redelijk brutaal vind als een moeder met haar kindje zit.
Maar ik zou vooral je gevoel volgen, kraamvisite kan ook over 2-4 weken nog, dan wachten ze maar wat langer toch. Je kan prima aangeven dat jullie nog geen ritme hebben en het daarom lastig is nu een goed moment te vinden voor bezoek!
3 maanden geleden
Wij geven kraambezoek maar 1 keer drinken. Komen ze vanzelf droog te staan hoor en dan snappen ze wel dat ze weer weg mogen. Nu is zoon alweer een maand trouwens en is alles weer op de rit, maar eerste twee weken deden we dat zo.
3 maanden geleden
Meeste tips zijn al gegeven, maar wat wij deden was bij het maken van de afspraak al zeggen 'om teleurstelling te voorkomen, wij geven haar niet uit handen op advies vanuit het ziekenhuis'
Ik heb een spoedkeizersnede gehad dus hier mooi 'gebruik' van gemaakt. Maar je kan ook zeggen ivm onrust.
Al onze afspraken zij via de app gemaakt dus vond het lekker makkelijk om het alvast te appen, zo wist iedereen waar ze aan toe waren en heeft niemand gevraagd of gehint over vasthouden 😀
3 maanden geleden
Heel eerlijk, wij maken alleen afspraken voor kraambezoek als we er ook echt ‘zin’ in hebben. Betekent dat een hoop mensen echt zullen moeten wachten tot over een aantal weken (of langer). De eerste 3 weken alleen opa’s/omas/broer/zus gehad en nu ze 1 maand is handjevol vrienden en familie. De rest houden we gewoon af, totdat ik mij beter voel (herstellende van keizersnede en borstontsteking) en we wat meer ritme gevonden hebben.
Zo slaap ik zelf iedere middag, dus we ontvangen bezoek meestal in de ochtend rond 10/half 11. Rond half 12 maakt onze peuter zich klaar voor de lunch en dit is wel een teken voor mensen om weer te gaan.
Zou zeker geen bezoek inplannen waar je op voorhand al weet geen energie voor te hebben. Het is jullie kraam periode! Vul die in zoals jullie willen. En bespreek met je partner een teken, dat hij ook kan helpen het bezoek duidelijk te maken dat het mooi geweest is.
3 maanden geleden
Ik vind kraambezoek wel gezellig, maar wat ik niet snap is dat echt letterlijk iedereen de eerste twee weken langs willen komen. Waarom moet dat allemaal gelijk? Ik verspreid het veel liever. We zijn ook al uitgenodigd voor een barbecue bij iemand thuis, en een kinderfeestje op het strand. Ben nog geen 3 weken geleden bevallen en iedereen doet al alsof ik allang hersteld ben ofzo.
Wij hebben trouwens afgesproken dat alleen familie mag vasthouden. Ik geef hem dan ook echt niet uit handen.