12 Reacties
4 maanden geleden
Wij hadden 3 uurtjes per dag 😀 Uiteindelijk hebben wij ook veel zitten kletsen en napraten over de bevalling etc. Op dagen dat je kindje in bad moet of douche zit je wel snel aan de 3 uur. Eerder wegsturen mag denk ik wel maar ik zou het per dag even aankijken . Misschien kun je straks alle hulp gebruiken, je weet niet hoe je bevalling & herstel verloopt
4 maanden geleden
Kijk gewoon lekker hoe het gaat zo én schaam je niet voor je ruimte! Misschien vind je het wel heerlijk dat iemand er is. En zo niet, dan kan iemand altijd nog eerder naar huis. Geloof me: de tijd gaat razendsnel met een newborn. Een voeding hier en daar kost zo een uur per keer, tel daar een badje, douchen, schoon dekbedje, lunch en fruit en controles bij op en je bent zo een paar uur verder.
4 maanden geleden
Hi, ik snap wat je bedoelt. Wij hadden het bij onze eerste nog kleiner. We woonden letterlijk in een slaapkamer van 10 m2. We hadden geen eigen woning. Ik schaamde me heel erg, maar het belangrijkste; we hadden onderdak gelukkig🙏🏽 kraamzorg was wel echt een dingetje. We zaten met zijn 4en op elkaar. Er was weinig ruimte. Ze ging idd vaak eerder weg, maar bij ons klikten het ook niet goed met de kraamzorg. Heb er ook geen positieve ervaring aan overgehouden. Nu hebben we gelukkig een eigen woning die groot genoeg is. Wat een zegen is dat. Maar kraamzorg is zeker mogelijk in een studio hoor! Vooral als je aparte ruimtes hebt waar je nog in zou kunnen. Wij hadden echt alleen de kleine slaapkamer boven.
4 maanden geleden
De kraamzorg zal voornamelijk bezig zijn met jou en de baby in de uren. Ze poetsen echt niet het hele huis. Ik heb een huis met 2 verdiepingen. Maar dat werd echt niet schoongemaakt hoor (hoeft ook niet). Het oppervlak wat wel werd gedaan is vergelijkbaar met jouw studio. Dus de wc werd gepoetst, badkamer, bed verschoond en slaapkamer stofzuigen. En de was. Meer doen ze niet (en hebben ze ook geen tijd voor). Dus voor het oppervlak zou ik niet minder uren afnemen. Kijk gewoon waar je je prettig bij voelt. Je kan de uren altijd terugschroeven als jullie teveel op elkaars lip zitten
4 maanden geleden
Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat voor voeding je gaat geven. Als je borstvoeding aan het opstarten bent dan ben je daar zo 30-45 minuten mee bezig in het begin. En daar heb je waarschijnlijk hulp bij nodig. En dan is het fijn als ze in ieder geval 2 voedingen kunnen helpen. Dus dat ga je al niet redden met 3 uur
3 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Hi, ik snap wat je bedoelt. Wij hadden het bij onze eerste nog kleiner. We ...
Maar dan neem ik wel aan dat jullie in de woonkamer met haar konden zitten en zij aan de keukentafel bijvoorbeeld.. toch? Of bleef ze echt op jullie kamer op een stoel ofzo 😭