Goedemorgen iedereen,
Op dit moment ben ik 39+5 weken en kan ik dus elk moment bevallen. Nog voordat ik wist dat ik zwanger was, waren mijn partner en ik op zoek naar een groter huis. Zoals jullie weten is dat een erg groot probleem hier in Nederland.
Nu woon ik in een studio van 35m2, wel een aparte slaapkamer, woonkamer (keuken is in de woonkamer) en badkamer maar wel echt heel klein. Zo klein dat we alleen een bank, tv en commode in de woonkamer kwijt kunnen. Er is dus niet zo heel veel te doen voor de kraamzorg, ze kan niet eens even lekker aan tafel zitten voor haar papierwerk. Wij hebben dus wel een bank maar geen eens een salontafel waar je je drinken op kan zetten. Hier schaam ik me best voor, ook al zei de kraamzorg dat het een prima studiootje is en dat de baby niet veel ruimte nodig heeft.
Van de week heb ik de kraamzorg gebeld met dat het geen zin heeft om 49 uur te krijgen omdat er echt niets te doen is in mijn hok, naast de baby en mij verzorgen. De uren zijn daarom ook verlaagd naar 24 uur kraamzorg. Toch denk ik dat dit te veel zal zijn.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe vermaakt de kraamzorg zich wanneer de baby en ik al zijn verzorgd? Mag ik de kraamzorg eerder wegsturen?
Alvast bedankt dames!