34 Reacties

vorig jaar
Hoi,
Ik ben ook 30 juli uitgerekend en kon ook geen kraamzorg vinden in Amsterdam allemaal vol, heb door gebeld tot ik eentje vond die nog plekje had

vorig jaar
misschien een botte vraag maar vanaf wanneer ben je aan t bellen gegaan? hier de verloskundige zei bij de eerste afspraak al ga gelijk op zoek naar kraamzorg want (ik weet uit ervaring september 21) dat zit vrij snel vol! zowel kraamzorg als opvang wordt vaak bij de eerste positieve test al zowat aangevraagd!
als je redelijk recent bent begonnen met zoeken ja dan heb je echt naast de pot gepiest en ben ik bang dat je alleen bij de grote landelijke bureaus uit komt en dan minimale zorg van 3 uur max per dag krijgt.
ben je al eerder begonnen dan is t echt shit.
wij hadden bij Maud kraamzus maar die heeft hier geen verzorgingsgebied meer. nu zitten we bij een locale kraamzorg en had gewoon gelijk plek toen ik belde na de 8w echo 🫣
over 2 weken al de eerste intake met 22w

vorig jaar
Reactie op MitsuEvoIIX
misschien een botte vraag maar vanaf wanneer ben je aan t bellen gegaan? hi ...
Mij werd verteld om het met week 16 iig geregeld te hebben, in dit geval te laat begonnen te zoeken (15 weken) en heb ik de pech erbij dat in almelo een paar dagen geleden een kraamhulp bedrijf is gestopt en 160 vrouwen nieuwe kraamhulp zoekt ..

vorig jaar
Reactie op CarinaMaria
Mij werd verteld om het met week 16 iig geregeld te hebben, in dit geval te ...
Hier zei de vk idd ook echt voor 16 weken regelen. Ik was er totaal niet mee bezig, maar zag t geloof ik hier in de app bij mijn week overzicht staan en toen maar gelijk gedaan. Gelukkig nog plek en ook al een intake gepland.
Maar ben bang dat je met 15 wk idd gewoon te laat bent en alles vol is😭 En dan idd dat kraamzorgbureau dat is gestopt... Extra rot nu.
Kraamzorg is niet een verplicht iets, maar snap dat je het wel graag wil. Heb je evt een dierbare die hierin kan bijdragen wat betreft de hulp? De medische kant (hechtingen controleren etc) wordt overgenomen door vk als je geen kz hebt, dus qua kz taken gaat het dan vooral om het eerste badje, assisteren in het huishouden etc.

vorig jaar
Reactie op Birgit92
Ik heb me via de site van Naviva een aantal weken geleden ingeschreven voor ...
Helaas an geprobeerd en geen plek

vorig jaar
Reactie op BabyBoertje24
Hier zei de vk idd ook echt voor 16 weken regelen. Ik was er totaal niet me ...
Jaa ik ben zo vergeetachtig en dacht er in week 15 spontaan aan, en jatoch te laat.. kreeg net de tip om aan te melden bij 1op1 en dat hieruit het wss goed zou moeten komen, dus ik hoop het

vorig jaar
Reactie op Evaa1991
Dat is ook wel net pech hebben! Is het maartje kraamzorg die stopt in jouw ...
Jaa dat klopt inderdaad

vorig jaar
Reactie op sk1994
Dit dacht ik ook. Of iig dat kraamzorg bureaus niemand mogen weigeren omdat ...
Okee dankjewel ik ga dit met mn verloskundige bespreken :)

vorig jaar
Reactie op Liberté
Zzp’er zoeken via Kraamzorg 1-op-1? Kan je op basis van profielschets en re ...
Dankjewel ga ik doen !

vorig jaar
Ik heb precies hetzelfde helaas, omgeving Utrecht en ook nergens plek. 23 juli uitgerekend.
Contact gehad met m’n zorgverzekering en sta nu op een zorgbemiddelingslijst. Dan kan het zijn dat je pas 1 maand van te voren hoort waar ze plek hebben maar kan ook eerder. In ieder geval fijn dat de zorgverzekering ook helpt.
Het is inderdaad een verplichting voor de eerste kraamzorg organisatie die je hebt benaderd je minimaal 3 uur per dag te geven.