Hallo Dames,
Op zoek naar advies/tips: even zag het er naar uit dat ik zonder kraamzorg zou komen te zitten ivm krapte maar heb me uiteindelijk kunnen inschrijven bij een net opgezette kraamzorg instantie.
Vanaf het begin zit het me niet helemaal lekker: alles is anoniem, slecht bereikbaar en ik krijg maar geen nummer voor de verloskundige wat zij kunnen bellen als de bevalling begint en er wordt aangegeven dat ik zo snel mogelijk moet aangeven wanneer ik ga bevallen want 'iemand vinden voor de partusassistentie kan nog wel eens een uitdaging worden ivm krapte'. Overigens wel een ok intake gehad met de eigenaresse van dit bureau.
Nu is mijn zorgverzekeraar inmiddels terug gekomen met nieuws dat er een plekje is bij het bureau dat ik in eerste instantie op het oog had maar waar eerder geen plek was..
Ik wil dus heel graag wisselen maar weet even niet goed hoe dit aan te pakken, los van de wettelijke verplichtingen die er misschien zitten aan een inschrijving?
Mijn idee is om mijn onzekerheid over hun dienstverlening uit te spreken en aan te geven dat ik me wil uitschrijven en dan zien we het wel.. ik ben bereid om evt kosten die zij gemaakt hebben (intake uren) te betalen.
Wat denken jullie van deze situatie? Alvast bedankt voor het meedenken ❤️