23 Reacties

2 maanden geleden

Wij zitten nu in de piek van zes weken en ik merk wel dat ze er echt meer last van heeft dan normaal. Eerst had ze alleen in de avond een uurtje even last misschien twee uurtjes op z鈥檔 ergst maar nu vaak na het voeden echt wel even een half uur last. Ze huilt meer op een dag dan ze normaal deed, ik merk wel dat ze het dan heerlijk vind om op haar buik op mijn borst te liggen en dan stopt het huilen ook vaak heel snel. Meestal had ze ook echt wel elke dag een poepluier en nu voor het eerst soms twee dagen geen poepluier, dit hoorde er schijnbaar ook bij.

2 maanden geleden

Bij onze dochter waren ze tussen week 7 en 8 wel echt duidelijk op zijn ergst en na 8 weken binnen no time weg. Ons zoontje heeft ze veel minder sowieso (meer preventieve maatregelen getroffen hahaha), hij is nu 6 weken 2 dagen en tot nu toe nog niet zoveel gemerkt van de krampjespiek. Maaaaar we hebben nog 1.5 week馃お馃槀

2 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Bij onze dochter waren ze tussen week 7 en 8 wel echt duidelijk op zijn erg ...
Wat voor maatregelen hebben jullie getroffen? En wat fijn dat t goed gaat:))

2 maanden geleden

Bij onze zoon (nu 6,5 week) leek het zich inderdaad op te bouwen vanaf 3 weken. Vorige week zij we begonnen met sab simplex druppels. Naar mijn idee heeft hij nu minder last van krampen dan vorige week. Ik hoop dat we met de druppels er iets beter doorheen fietsen dan hoe het ernaar uit zag zonder.

2 maanden geleden

Reactie op seyyyyy

Wat voor maatregelen hebben jullie getroffen? En wat fijn dat t goed gaat:) ...
Ja hij heeft wel krampjes, maar bij onze dochter stonden we savonds laat uren haar huilend te wiegen zo met haar buik op onze arm. Ging door merg en been, dat was zo zielig! Nu heb ik tijdens de zwangerschap Orthiflor probiotica gebruikt en dat doen we nu ook in zijn flesjes. De spenen van de Avent flessen zijn ook vernieuwd en lijken beter te werken dan vroeger. En we doen andere bewegingen, die we van een osteopaat hebben, dan het bekende fietsen etc 馃槉

2 maanden geleden

Wij nu 6 weken. Gaan er goed doorheen. Had sowieso al weinig krampjes (of er zichtbaar last van). Ik zorg ervoor dat hij na de borst wel de tijd krijgt om zich goed te strekken en wat melk voor te verteren. Als het echt een keer heftig is, vooral na ui/knoflook/gekruid eten, dan even op de buik laten liggen en wat strakker zijn met slaap. Btw wij zijn nu op vakantie. Vooral tijdens activiteiten slaapt hij juist. Als er weer terug zijn in het huisje, dan wil hij wel graag wat langer drinken.

2 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja hij heeft wel krampjes, maar bij onze dochter stonden we savonds laat ur ...
Hier ook zelf Orthiflor genomen vanaf 34 weken en nu druppels probiotica van Laveen in de fles. Heb het idee dat de krampjes nu ook veel minder zijn dan met de eerste. Daar pas paar weken na geboorte met probiotica begonnen. Ze is nog maar 2 weken, maar dit stemt mij hoopvol nu ik dit lees dat we er misschien makkelijker doorheen fietsen.

2 maanden geleden

Onze baby is nu 7,5 week. Net als onze eerste zoon, merken we nu dat hij vooral in de avond onrustig is. Hij huilt wat vaker en langer dan normaal (soms een echt huiluurtje). Vind het zelf nog wel te doen. Wij gaan maandag op vakantie. Ik maak me geen zorgen daarover. Fijne vakantie alvast!

2 maanden geleden

Onze kleine man is nu ruim 6 weken oud en wij merken dat de krampjes zich hebben opgebouwd. Eerder kreunde hij alleen en nu huilt hij vaker. De draagdoek is hier de oplossing.

2 maanden geleden

Jullie maken me bang

2 maanden geleden

Wat een bangmakerij zeg 馃ぁ

2 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Nou inderdaad

2 maanden geleden

Reactie op lot333

Wij zitten nu in de piek van zes weken en ik merk wel dat ze er echt meer l ...
Dit is precies mijn zoontje. As dinsdag 6 weken. Denk dat we nu ook op de piek zitten馃檹馃徏

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Jullie maken me bang
Ondanks dat we nu midden in de piek lijken te zitten is het goed te doen door veel te dragen. We hebben verder geen infacol of probiotica nodig. Maar goed.. geen baby is hetzelfde, dus eigenlijk heeft zo'n topic weinig zin. De ene baby is weken ontroostbaar en een andere baby heeft nergens last van.

2 maanden geleden

Ja, precies, iedere baby is anders. Zelfs broertjes en zusjes verschillen hierin. Go with the flower 馃榿

2 maanden geleden

Hoe tellen jullie de weken? Uitgerekende datum of geboortedatum? Mijn zoontje is vandaag 7 weken maar hij is bij 37 weken geboren. Nog niet echt gemerkt dat hij krampjes heeft wel minder vaak poepen

2 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Bij onze dochter waren ze tussen week 7 en 8 wel echt duidelijk op zijn erg ...
Mag ik vragen wat voor preventieve maatregelen jullie hebben genomen? :)

2 maanden geleden

Reactie op yassa

Mag ik vragen wat voor preventieve maatregelen jullie hebben genomen? :)
Even teruglezen馃槉

2 maanden geleden

Reactie op seyyyyy

Dankje!!

2 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ja ze vraagt zelf toch hoe het bij anderen gaat? Hoezo is eerlijk antwoorden over je eigen situatie dan bangmakerij...馃槅 Verder lees ik allerlei verschillende dingen, dus ik zie niet waarom het bangmakerij is. Anders deel jij ook even jouw situatie?馃榿 (Tenzij je bedoelt dat het topic zelf bangmakerij is, dan heb ik niks gezegd 馃お)