14 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar! Onze zoon is nu 9 weken maar in week 6 en 7 huilde hij af en aan van de ochtend tot laat in de avond. We hebben alles geprobeerd (infacol, probiotica, een warm bad, wandelen in de wagen) de ene dag werkte het een beter als het andere. Week 8 werd het al stukken minder, nu in week 9 heeft hij er nog amper last van. Sterkte! Het word beter!

2 maanden geleden

Wij hadden er tot nu toe eigenlijk niet veel last van 🙈 Onze zoon is vandaag precies 8 weken en heeft maandag zijn rota vaccinatie gehad. Dit kan dus ook krampjes veroorzaken. Dus en de piek & de vaccinatie maakt dat hij inderdaad vaak huilt, ontroostbaar. Ik vind het echt pittig. Gister kruik geprobeerd en dat hielp opzich wel. Respect voor de mama's die hier al veel langer mee te dealen hebbe !

2 maanden geleden

Sinds afgelopen maandag is bij ons de piek begonnen. Hij huilt heel de dag door en je ziet ook dat hij pijn heeft, echt Heel sneu

2 maanden geleden

Reactie op Bailey88

Herkenbaar! Onze zoon is nu 9 weken maar in week 6 en 7 huilde hij af en aa ...
Fijn dit te horen! Nog even volhouden dus.. ik vind het zo zielig!

2 maanden geleden

Bij ons ook duidelijk meer last. Wat heel goed bij ons helpt is een hittepit over z’n buikje, liggen met lijfje op onze bovenbenen met zijn beentjes in een hoek van 90 graden over mijn buik en draaiende bewegingen maken met zijn beentjes (knietjes masseren buik), er komen dan mega veel scheten). Speentje helpt ook goed! We geven ook probiotica, hierdoor heeft hij betere poepluiers. Hij krijgt ook druppels voor krampjes, geen infacol maar een Duits merk. Ben door de vermoeidheid even de naam vergeten. Ik moet zeggen dat ik niet echt weet of dat spul werkt want we geven het tegenwoordig de max dosering en kunnen niet vergelijken met wanneer de krampjes even erg waren en we het niet gaven. Mocht je die druppels willen proberen, die van Etos huismerk heeft dezelfde substantie in bijna even grote dosering en is goedkoper.

2 maanden geleden

Sab Simplex heet het

2 maanden geleden

Tip! Deze publicatie. Er staan andere tips in voor bewegingen bij krampjes en hier hielp dat er goed om de lucht los te maken. https://www.ommelanderziekenhuis.nl/wcm/connect/www/f5759a97-adb7-42a6-83ba-bd21a5a32a05/Onrustige+baby%27s_A4.pdf?MOD=AJPERES

2 maanden geleden

Misschien helpt de karp methode voor jullie

2 maanden geleden

Reactie op Blondie1988

Tip! Deze publicatie. Er staan andere tips in voor bewegingen bij krampjes ...
Wat een fijn artikel met veel duidelijke en complete informatie. Bedankt voor het delen!

2 maanden geleden

Update: sinds afgelopen zondag lijken de krampjes hier zo goed als weg te zijn, in 1 klap….. 👍🏻. Baby was toen bijna 7 weken.

2 maanden geleden

Herkenbaar! Onze zoon is nu 5 weken maar heeft nu al heel veel last van de krampjes. Laat ook heel veel scheetjes maar er komt niet echt iets uit. Supper sneu. Overdag lukt het meestal wel maar richting de avonden en zijn laatste flesje begint hij wel echt last te krijgen. Bij ons helpt het huid op huid contact. Dus dan buik tegen buik vindt hij wel lekker. En inderdaad sabbelen op een speentje. Inflacol geprobeerd maar die hielp niet echt. Overgestapt van voeding en nu dan maar sab simplex besteld om te kijken of die misschien nog wat kan doen.🙈

2 maanden geleden

Wij gebruiken sinds gisteren Barleduc in plaats van kraanwater en ik heb het gevoel dat het helpt. Kan natuurlijk ook precies toeval zijn, maar wie weet 🤞🏻

2 maanden geleden

Sab Simplex is echt aan aanrader! Heeft bij ons heel erg geholpen. Misschien voor jullie ook een optie🤍

2 maanden geleden

Wij combineren infacol met sab Simplex van vita kruid en gassi werkt zo goed hmdl