13 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook denk ik… Hij is dan wild met z’n armen en benen aan het trappelen, is ontevreden, wil constant aan de borst en als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij erg kort. Ik lees mee!

3 maanden geleden

Precies hetzelfde hier, ook altijd tussen 3 en 6/7. We hebben vannacht voor het eerst sab simplex gegeven maar ik merkte niet echt verschil. Pittenzak van kipkep vind hij wel fijn en verder fietsen met de beentjes en buikje masseren maar het is toch vaak een beetje uitzitten totdat het los komt. Heel zielig ( en ook vermoeiend na de zoveelste nacht).

3 maanden geleden

Wij gebruiken nu sinds ruim een week infacol en echt een wereld van verschil! Is zeker niet helemaal weg hoor, maar hij heeft nu meestal maar 1 momentje per dag en duurt dan ook veel minder lang. Daarbij is hij nu ook veeel rustiger en slaapt overdag én snachts een stuk beter en ook nog eens langer. Verschilt per baby of het wel of niet werkt, maar ik zou het zeker aanraden om te proberen.

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemGD

Wij gebruiken nu sinds ruim een week infacol en echt een wereld van verschi ...
Ohjaa en is gewoon te koop bij de kruidvat

3 maanden geleden

Wij gebruiken sinds een paar dagen infacol, en t lijkt wel te werken! Het haalt het niet 100% weg, maar zeker een aanzienlijk stuk minder Het is geen 2/3u meer onrust en krampen, zo nu en dan eventjes par minuten, maar dan komen er een paar beste scheten of ontlasting en is t weer goed (vaak door nog ff extra te helpen dmv buikje masseren/benen fietsen, dit hielp voor de infacol niet, nu wel, maar zelfs dat is niet altijd nodig)

3 maanden geleden

Reactie op itisme01

Wij gebruiken sinds een paar dagen infacol, en t lijkt wel te werken! Het h ...
Precies dit ja :)

3 maanden geleden

Onze kleine had dit ook en zijn ook met infacol begonnen (gister in de vooravond) en al een zoveel betere nacht gehad. Ze was een stuk rustiger. Laat ook veel meer scheten en boeren. Wat de anderen ook zeggen af en toe nog wel een krijs/getrappel, maar laat dan een boer of scheet en dan is het over waar het eerder dan door ging met krijsen. Wat we ook doen is echt tijd nemen voor de voeding, ze krijgt 100cc, maar laten haar tussen door een aantal keer even rechtop boeren. Ook omdat ze gulzig is en anders binnen 10 min de fles achterover gooit en dan nog een zuigbehoefte heeft, dus blijft zoeken… sinds we het zo doen gaat ook dat beter.

3 maanden geleden

Hoi! Onze eerste had enorm veel last van krampjes en ongemak en echt een huilbaby (lees wakker en huilen of slapen), daar wist ik ook geen raad, los van dat beentjes optrekken iets van verlichting gaf. Maar, nu bij de 2e (die overigens een stuk relaxter is) hebben we ontdekt wat hem helpt om de lucht uit zn darmpjes te krijgen. We gebruiken probiotica van laveen, maar vraag me af of dat nu echt verschil maakt los van dat probiotica in de basis gewoon goed is. We pakken zijn voetjes vast en duwen die omhoog met zn knietjes tegen zn buik (alsof hij hurkt). Met de opgetrokken beentjes roteren we met de klok mee, waardoor hij met zn opgetrokken beentjes als het ware zijn buikje masseert. (Met de klok mee omdat je darmen met de klok mee in je buik zitten, anders gaat het de verkeerde kant op). Dit best stevig zonder hem uiteraard te pletten 😅. Hij zet zelf dan ook kracht en druk waardoor de lucht er met elke rotatie beetje bij beetje uit komt. Hij is daarna weer helemaal zen 🫶🏼🙏🏼 Hopelijk helpt het bij jullie ook!

3 maanden geleden

Ik geef sinds een paar dagen ong 30ml gekolfde colostrum van m’n kraamweek + symflora probiotica er doorheen en heb het idee dat het wat minder is, ze kan beter poepen heb ik het idee!

3 maanden geleden

Wij zijn gewisseld van flesje, hadden eerst Difrax s fles. Overstap gemaakt naar dr brown smalle hals. Nu twee dagen/ nachten geen krampjes gehad, hopen dat dit zo blijft🤞

3 maanden geleden

Reactie op CMJ1995

Hoi! Onze eerste had enorm veel last van krampjes en ongemak en echt een hu ...
Ik heb dit laatste net geprobeerd en werkt ook hier super goed!! Thanks voor het delen!

3 maanden geleden

Reactie op Hensjepensje92

Ik heb dit laatste net geprobeerd en werkt ook hier super goed!! Thanks voo ...
Leg je de baby dan op z'n rug?

3 maanden geleden

Reactie op Dimala85

Leg je de baby dan op z'n rug?
Ik lag zelf onderuitgezakt met opgetrokken knieën en baby tegen mijn knieën, dit vind hij sowieso een fijne houding