10 Reacties
2 maanden geleden
Het is inderdaad 150xkg. Dat is de minimale hoeveelheid die ze per dag “moeten” drinken.
Meer is geen probleem als de kleine hierom vraagt.
Onze dochter is ongeveer 4 kilo en drinkt 6x135 (soms niet alles op en dan een 7e keer)
Je rekent met de hoeveelheid die ontstaat na het klaarmaken van de fles. Dus inderdaad 90water is 100 voeding, 120water is 135 voeding enz.
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Je rekent met het aantal ML water, niet wat er derna in de fles zit.
Wij h ...
Bij ons zegt het consultatiebureau juist dat je met voeding moet rekenen en niet met water 🤔🤷🏼♀️
Nouja hoe dan ook, bij ons komt ze er makkelijk aan waar ik ook mee reken.
En ik houd mij er ook niet aan vast, geef gewoon wat ze wil. Ze kan prima aangeven of het te weinig of genoeg is geweest
2 maanden geleden
Wij hebben van de kraamhulp ook geleerd met water te rekenen en niet met schepjes.
Sowieso is het een richtlijn en drinken ze de ene dag net te weinig, dan halen ze dat de dag erop wel weer in. Ze kunnen zelf heel goed aangeven wat ze nodig hebben..
Toen de onze 3,5 week oud was zei het cb dat 120 misschien wel wat veel was. Nu is hij 6 weken en zijn we op eigen houtje opgehoogd naar 150.
Die ging net leeg, en hij heeft nog honger, dus ik maak nog 60 bij (dan drinkt hij er waarschijnlijk 30) en dan kan 'ie lekker naar bed (en wij ook).
Maar gisteravond had hij bijvoorbeeld genoeg aan 120 om lekker te kunnen slapen 🤷🏻♀️
Het regelt echt zichzelf.
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Oh 😅 zo hebben wij het in het ziekenhuis geleerd & van de kraamzorg. C ...
Nou dat sowieso inderdaad. Ik maak over het algemeen m’n eigen regels 😉
Kraamzorg heeft ons hier inderdaad ook wel geleerd om te rekenen met het water inderdaad. Die zeiden 150xkg:aantal voedingen is wat ze per voeding ongeveer moet drinken.
Nouja.. ik denk dat het ook niet zoveel uit maakt. Je baby volgen is het beste over het algemeen.. als ze goed groeien en genoeg plas en poepluiers hebben en happy zijn, gaat het vast goed wat voeding betreft 🙈
2 maanden geleden
Mijn dochtertje is nu 3 weken en krijgt 90cc. De ene keer drinkt ze 9 flesjes leeg, en de andere keer 10 of 11. Ik hou het wel bij allemaal, maar puntje bij paaltje geeft ze zelf prima aan wanneer ze honger heeft. Soms heeft ze nog geen voldoening na de fles en dan maak ik gewoon 30cc bij.