12 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg even! Hier precies hetzelfde namelijk.

2 maanden geleden

En als je de laatste fles opschuift naar 23 uur? Misschien slaapt die dan wat langer?

2 maanden geleden

6 flessen is voor die leeftijd eigenlijk best wel normaal. Wanneer je bijvoorbeeld de avond fles tussen 22.00 en 23.00 uur laat vallen zal hij waarschijnlijk nog maar 1x per nacht wakker worden. Dan bied je namelijk 5 flessen aan tussen 7.00 en 23.00(overdag) en 1 fles in de nacht.

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

En als je de laatste fles opschuift naar 23 uur? Misschien slaapt die dan w ...
Hij had een mooi schema, maar hij komt nu om 01.00/01.30 dan weer om 4.00/4.30, 08.00/8.30, 13.00, 16.30 en 20.00/20.30. Probeer het telkens te rekken, maar hij heeft echt honger rond die tijden.

2 maanden geleden

Reactie op Sylvana.vanbuiten

Hij had een mooi schema, maar hij komt nu om 01.00/01.30 dan weer om 4.00/4 ...
Misschien kan je nog iets met dit schema. Wanneer kinderen nog 2x per nacht komen hebben ze vaak of overdag te weinig voeding waardoor ze in de nacht gaan inhalen. Of ze nacht begint te vroeg waardoor ze het niet redden qua tijd.

2 maanden geleden

Wij hebben ineens ook een paar dagen dat hij na de fles van 18:30/19u onrustig blijft. Als we dan een fles om 21u geven gaat die ook helemaal leeg (lukt overdag nog niet. We geven 120+4) Heb om half 8 een fles van 150+5 gegeven. Die dronk hij op 20cc na helemaal leeg. Hopen dat hij nu weer rond 23u komt en dan de nacht redelijk doorslaapt

2 maanden geleden

180cc is echt al een hele, hele grote hoeveelheid voor een kindje van die leeftijd. Ik zou hier zeker niet een nóg grotere fles van maken. 6 voedingen is echt heel normaal (12 zelfs ook 😉) en de nachtvoedingen helaas ook.

2 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Misschien kan je nog iets met dit schema. Wanneer kinderen nog 2x per nac ...
De foto was niet goed toegevoegd zag ik.

2 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

180cc is echt al een hele, hele grote hoeveelheid voor een kindje van die l ...
Begrijp me niet verkeerd - nachtvoeding is prima hoor. Maar hij weegt ook al 6 kg die het is even zoeken!

2 maanden geleden

Hij had een mooi schema, maar hij komt nu om 01.00/01.30 dan weer om 4.00/4 ...
Misschien kun je proberen een kleiner fleske te geven om 20:00 ( bijvoorbeeld 60 of 90) en dan rond 23 uur een volledige voeding. Dan kun je misschien je schema wat opschuiven 😊 en heb je misschien kans dat die snachts nog maar 1x komt 😊

2 maanden geleden

Begrijp me niet verkeerd - nachtvoeding is prima hoor. Maar hij weegt ook a ...
Ik zou voedingen pas gaan aanpassen in grootte als je merkt dat hij echt niet meer voldaan is eerlijk gezegd. Natuurlijk is het verleidelijk meer te gaan geven in de hoop dat ie langer doorslaapt of iets opschuift. Maar het zijn inderdaad al flinke voedingen die hij krijgt. Mijn dochter zweefde altijd al boven de gewichtscurve en die heb ik nooit meer dan 6x180 gegeven, wat precies paste. Als je twijfelt over of de hoeveelheid genoeg is voor zijn gewicht zou ik het CB checken.

2 maanden geleden

Wij doen nu 4 flessen overdag, komen ook vervelend uit met de laatste fles dat is namelijk al tussen 20.00-20.30. Ik geef haar nu een “droomvoeding” dus maak haar wakker tussen 22.30-23.00 en geef dan een halve fles. Als ze dan in de nacht komt (meestal tussen 4.00-5.00) krijgt ze de andere helft. En dan weer tussen 8.00-8.30 de ochtendfles. Nu is het ook zo dat onze dame anders 5x165 drinkt en ze dat eigenlijk nog niet helemaal kan verwerken, dan spuugt ze veel. Dus zo kom ik niet boven de hoeveelheid die ze nodig heeft, maar heb ik wel maar 1 nacht voeding. Soms is ze het niet helemaal eens met die halve fles ‘s nachts, maar even knuffelen en speentje helpen dan ook.