Hoi allemaal,
Onze zoon is nu bijna 8 weken oud. Er begint heel langzaam een ritme te ontstaan. Maar, de avonden blijven onrustig (krampen). We merken dat als hij nog een late voeding heeft gehad rond een uur of 23:00, dat hij dan ‘‘s nachts nog maar één keer komt voor een voeding (🎉 wat top is voor onze nachtrust). Maar, het lukt dus niet elke avond om dit voor elkaar te krijgen. Soms begint hij namelijk al om 21:00 aan zijn nacht, wat tot gevolg heeft dat hij snachts 2x een voeding wil. Mijn vraag aan jullie: maken jullie je baby in zo’n geval wakker voor een late voeding?
Je kan het een “droom voeding” maken! Dus gewoon rond die tijd geven en dan niet verschonen of iets. Zodat hij is een soort slaap blijft. Daarna gewoon weer terugleggen. Dit werkte voor mijn dochter ook toen!
Ik doe dat wel, ik vind 1 fles in de nacht wel erg fijn 🫣
Nou heb ik wel de mazzel dat mijn dochtertje slapend de fles drinkt en slapend weer in bed gaat, dus echt wakker maak ik haar niet..
Wij hanteren van 7.30 tot 22.30 en vast ritme. Dit betekent dus ook dat we hem elke avond om 22.30 wakker maken voor een avond voeding. Dit hebben we bij ons oudste zoontje ook heel lang gedaan. Hij sliep toen redelijk snel door van 23.00 tot 7.00.
Wij zitten nu op 5 voedingen van 150+5 schepjes. Ons ritme is:
10:30, 14:30, 18:30, 22:30 fles en dan komt hij rond 6:00 weer voor de volgende fles.
De fles van 22:30 geven we wel altijd, ookal slaapt hij. Anders komt hij rond 1 uur zelf en dat is voor ons niet ideaal
7 weken bijna en nu een week dit schema, als hij wakker wordt voor 5:30 dan geef ik 90 en om 7:30 nog eens 120. Pak dan om 10:30 het schema weer op. Dit doen we al een aantal weken, en werkt prima