26 Reacties

één dag geleden

Ik heb lactulose voorgeschreven gekregen van de huisarts

één dag geleden

Die van ons zit de hele week al redelijk vast door de oefenhapjes, gisteren lactulose opgehaald bij de apotheek (ook via de huisarts) en zonet al hele grote luier vol en blije baby

één dag geleden

Reactie op judipudi

Die van ons zit de hele week al redelijk vast door de oefenhapjes, gisteren ...
Fijn zeg! Ik vind het ergens spannend geen idee why. Hoe heb je het gegeven? Met een spuitje in de mond?

één dag geleden

Reactie op MamavanK

Fijn zeg! Ik vind het ergens spannend geen idee why. Hoe heb je het gegeven ...
Ja kreeg een spuitje mee van de apotheek. Gistermiddag eerst 1,5 ml gegeven even kijken hoe hij erop reageerde (wilde niet de hele nacht wakker liggen omdat ie buikpijn had van winderigheid), en vond het om een of andere reden ook wel spannend. Dat ging goed en vanochtend 3,5 ml gegeven, nu dus al dikke luier :) . Moest tussen de 1 en 3.5 ml 2x per dag geven

één dag geleden

Oh ik heb 1xdaags 5ml voorgeschreven gekregen..

één dag geleden

Reactie op MamavanK

Oh ik heb 1xdaags 5ml voorgeschreven gekregen..
O bijzonder zal vast nog wat sneller werken dan

één dag geleden

Reactie op judipudi

O bijzonder zal vast nog wat sneller werken dan
Maar dankjewel voor je berichtjes 🥰 was de ontlading ook goed dun?

één dag geleden

Reactie op MamavanK

Maar dankjewel voor je berichtjes 🥰 was de ontlading ook goed dun?
Ja nog wel wat klontjes zeg maar maar overgrote deel dun en was er ook ineens dus niet met veel moeite of last

één dag geleden

Hier na een week weer gestopt. 5ml voorgeschreven maar omdat ze er krampjes van kunnen krijgen begonnen met 1,5 en zo wat opgebouwd. Maar ze kreeg er uitslag van op haar wangen en ook krampjes terwijl ze die nooit heeft. Oplossing hier was overstappen op de vitamine D druppels van Laveen. Deze zijn op basis van olijfolie en die helpen haar nu perfect, geen harde ontlasting meer gehad en wangetjes en krampjes weer over 😊

één dag geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier na een week weer gestopt. 5ml voorgeschreven maar omdat ze er krampjes ...
Oooh andere vit d ga ik ook eens proberen

één dag geleden

Reactie op judipudi

Oooh andere vit d ga ik ook eens proberen
Weet niet welke je nu gebruikt, wij davitamon en die had dus erg negatieve invloed. Laveen werd hier getipt door veel moeders 😊

één dag geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier na een week weer gestopt. 5ml voorgeschreven maar omdat ze er krampjes ...
Ohja wij hebben vitakruid vit D. Die is volgens mij ook prima!

één dag geleden

Wij hebben het tot 4 maanden gebruikt bij onze zoon. Verademing voor hem z’n hele buikje was namelijk daarvoor opgezet van de obstipatie! Toen we aan hapjes begonnen was het probleem over en sindsdien niet meer gebruikt.

één dag geleden

Reactie op Boomklevertje

Weet niet welke je nu gebruikt, wij davitamon en die had dus erg negatieve ...
Ja die gebruiken wij ook. Ik ga eens een andere bestellen

één dag geleden

Wij hebben t bij Yinthe moeten geven toen ze nog net geen 9 weken was. Meer dan 2 weken niet gepoept en ze was zo aan t vechten met haar darmpjes zo sneu. 1x hoeven geven toen kwam er een hele goeie luier en daarna nooit meer hoeven geven! Hier heeft de vitamines niet veel verschil gemaakt met obstipatie dus weet niet of dat echt een feit of fabel is 😝 gebruiken nog steeds die van de davitamon tot ie op is en gaan dan weer over op de kruidvat

één dag geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wij hebben t bij Yinthe moeten geven toen ze nog net geen 9 weken was. Meer ...
En hoeveel heb je haar gegeven?

één dag geleden

Je kunt de voetjes masseren. Met de klok mee. Paar uur later Voila

21 uur geleden

Wij hebben het ook voorgeschreven gekregen maar niet gebruikt. Na 9 dagen geen poep en 2 dagen een beetje pruim als fruithapje gegeven kwam opeens alles eruit 😅 Net te vroeg de huisarts gebeld

20 uur geleden

Onze dochter heeft dit ruim een maand gebruikt toen ze 2 maanden was het werkte echt goed rustig af gaan bouwen en nu is alles goed zelf op gang

12 uur geleden

Reactie op CarolineF1986

Je kunt de voetjes masseren. Met de klok mee. Paar uur later Voila
Heb ik gedaan, elke dag , maar geen resultaat