21 Reacties

3 maanden geleden

Hoelang kolf je al 5x per dag?

3 maanden geleden

Hoe oud is je kindje en hoeveel heeft ze nodig op een dag? Geef je alleen borstvoeding of ook kunstvoeding? Kolf je fulltime of leg je ook aan?

3 maanden geleden

Ze is nu 3,5 week en geef kunstvoeding bij. Heb 2 weken borstvoeding gegeven maar ze kwam helaas niet voldoende aan waardoor ik ben gaan kolven icm kunstvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op Kimberly2207123

Ze is nu 3,5 week en geef kunstvoeding bij. Heb 2 weken borstvoeding gegeve ...
Ah vervelend. Ik weet dat je ook fenegriek tabletten hebt die zouden kunnen werken…. Maar heb je een goede kolf en goede maat schild? Dat zijn ook dingen die meespelen. Ik ben geholpen door een lactatiekundige, ook in de aanschaf van een kolf.

3 maanden geleden

Als je kindje 3 weken is (volgens je profiel), dan is 5x kolven per dag te weinig om een goede productie te hebben ben ik bang. Je kindje moet minimaal 7 a 8x gevoed worden (soms tot 12x) en dat dien je dan ook te kolven. Je kan 1x per dag powerkolven (Google maar, maar is 10 min kolven-rust-20 min kolven-rust- 10 min kolven) om je productie omhoog te halen. Ik deed dit en dan 8x 20 min gewoon kolven. Ook 's nachts kolven. Leg je je kindje ook aan? Dat helpt ook de productie, maar sommige vrouwen kiezen ervoor om alleen te kolven, dat kan ook natuurlijk. Extra dingen die je kan proberen: Huid op huid contact Boezemvriendjes plus bestellen Deze vraag stellen op Facebook bij borstvoedingsforum, daar zitten lactatiekundige in. Of zelf een lactatiekundige in consult nemen. Check ook even of je de juiste maat kolfschild hebt, dat kan ook een wereld van verschil uitmaken! Hopelijk helpt dit wat!

3 maanden geleden

Ik zou een consult met lactatie deskundigen doen. Wat is de reden dat je bent gaan kolven en bijvoeden? Onze kleinde man viel eerst ook te veel af.. ons werd geadviseerd twee borsten aan te bieden en daarna bij te voeden met flesje kunstvoeding. Uiteindelijk is aanleggen toch het beste voor je productie volgens mij.

3 maanden geleden

Ik ben jaloers op je opbrengst! Ik kolf elke dag tussen de 20 en 30 ml.. Heb een borstverkleining gehad en meer zit er helaas niet in. Ik ben wel overgestapt op met de hand kolven, ik was dat apparaat ook echt zat voor die paar druppen. Ik kolf met de hand ongeveer 15 minuten elke keer als onze dochter de fles krijgt, ook in de nacht. Hoewel de opbrengt echt niks voor stelt voelt het goed haar deze 'shotjes' nog te kunnen geven.

3 maanden geleden

Ah ja, logisch dat je bijvoed. Ze moet toch wat binnen krijgen! Aan de andere kant helpt dat weer niet voor je productie. Dus ik zou aanraden elke 3 uur te kolven, dag en nacht (evt. 1x per dag powerkolven) en een consult bij een lactatiekundige. Wil je fulltime blijven kolven of ook weer aan de borst? P.s. die borstvoedingsforum op Facebook zijn wel beetje anti kunstvoeding, maar ze hebben wel goede tips wbt borstvoeding/kolven.

3 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Ik ben jaloers op je opbrengst! Ik kolf elke dag tussen de 20 en 30 ml.. He ...
Heb je wel eens een lactatiekundige mee laten kijken? Misschien in jouw geval wel eens te overwegen gezien je situatie (wist overigens niet dat borstverkleining het lastiger maakte!).

3 maanden geleden

Reactie op Otto95

Als je kindje 3 weken is (volgens je profiel), dan is 5x kolven per dag te ...
Powerkolven werkt bij mij niet. In de gewone sessie van 15 - 20 minuten kolven ben ik Al blij als ik 60 - 70 ml heb kunnen kolven (met moeite). Weet je wat ik nog meer kan doen? Ook al komt er niets meer uit en geen TSR moet je dan blijven kolven of schakelen tussen TSR en korte halen?

3 maanden geleden

Heb je boezemvriendjes al geprobeerd? Werkte voor mij erg goed.

3 maanden geleden

Reactie op Syl689

Heb je boezemvriendjes al geprobeerd? Werkte voor mij erg goed.
Had je de plus of extra?

3 maanden geleden

Reactie op Otto95

Heb je wel eens een lactatiekundige mee laten kijken? Misschien in jouw gev ...
Ja heb een top lactatiekundige die ik al tijdens de zwangerschap had ingeschakeld, heeft er samen met mij alles aan gedaan om het te laten slagen maar helaas. Ik heb vrij veel littekenweefsel in de borsten (harde stukken) waar de melkklieren waarschijnlijk niet meer door lopen. Heel erg jammer! Wel bedankt voor de tip 😀

3 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Ja heb een top lactatiekundige die ik al tijdens de zwangerschap had ingesc ...
Ah balen! Maargoed, alles is mooi meegenomen. En baby's worden prachtig groot ook op flesvoeding. Knap dat je fles doet en dan ook nog kolft, lijkt me intensief!

3 maanden geleden

Reactie op Nita98

Had je de plus of extra?
Ik heb beide gebruikt. Wist tijdens t bestellen niet af van de verschillen en kwam er thuis achter dat ik andere had besteld. Beide gebruikt en werkte voor mij.

3 maanden geleden

250.. i wish. Is dat echt een lage opbrengst?

3 maanden geleden

Ik heb mijn productie omhoog gekregen binnen 24 uur door het volgende te doen: 3 minuten kolven 30 sec rust 3 minuten kolven 30 sec rust 3 minuten kolven 30 sec rust Daarna doorkolven tot 15 minuten Ik heb dit iedere 3 uur herhaalt voor een periode van 24 uur. Daarna was mijn productie gelijk al hoger. Wellicht het proberen waard ?

3 maanden geleden

Reactie op W1993h

Ik heb mijn productie omhoog gekregen binnen 24 uur door het volgende te do ...
In welke modus kolfde je die drie min?

3 maanden geleden

Reactie op BabyToet

250.. i wish. Is dat echt een lage opbrengst?
Je kindje heeft ongeveer 150 ml per kilo per dag nodig. Dus als je kindje 4 kilo weegt moet hij 600 ml per dag drinken

3 maanden geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Je kindje heeft ongeveer 150 ml per kilo per dag nodig. Dus als je kindje 4 ...
Jaa snap ik. Ik bedoel meer van, god wat zou ik blij zijn als ik zoveel kon kolven op een dag. Ik voed, kolf en we voeden kunstvoeding bij. Met keizersnede is het toch wat lastiger om de bv op gang te laten komen. Dus als ik dan lees dat 250 niet veel is, dan is dat vanuit mijn perspectief iets anders.