42 Reacties
13 dagen geleden
Wauw, ik vind het oprecht slecht van de eigenaresse dat ze dit zo durft te zeggen. Ik zie bij onze kinderopvang ook kinderen die er al zijn als ik onze dochter om 7:30 breng die als ik haar op de donderdagen rond kwart over 5 ophaal nog zijn. Die zijn dan nog gezellig aan het spelen.
Die andere 4 dagen ben je toch bij je kind met je volle aandacht? Niet iedereen heeft een baan waardoor ze flexibel kunnen schuiven met wanneer ze starten en klaar zijn.
En over lange dagen... Als de leidsters van de groep je dochter kennen dan weten ze ook precies met haar routine te werken als in wanneer ze een slaapje nodig heeft zodat ze een leuke dag kan hebben
13 dagen geleden
Ze is er dan ongeveer 9 uurtjes. Dit is wat een kindje gemiddeld op de opvang zit. Niks geks aan. Mijn zoontje zit 10 uurtjes per dag op de opvang. Ik werk 9 uur en een uur pauze is 10 uur. En dan scheelt het dat ik geen reistijd heb die ik erbij moet rekenen omdat hij met mij mee gaat naar mijn werk.
13 dagen geleden
Vervelend dat het zo benoemd is. Je kunt doen wat je kunt en wat hieronder gezegd wordt, je bent de andere dagen wel lekker bij der. Ik weet niet hoe je qua werk zit, maar wij hebben de flexibiliteit om een dag in de week thuis te werken allebei. Dat betekent dat we hem later in de ochtend kunnen brengen en eerder kunnen halen, omdat we dan geen reistijd hebben. Dan houden we 1 dag in de week over dat hij wat langer daar is. En als dat niet lukt, wij hebben gemerkt dat hij het prima naar zijn zin heeft, ook op de lange dagen en mama en papa krijgen energie van hun eigen ding (lees: werk) doen win-win. Ze went er vanzelf aan, en met ze bedoel ik de leidster, over een tijd is ze dit allang vergeten en mist ze haar als ze een keer eerder opgehaald wordt 😉
13 dagen geleden
Onze zoon gaat 2 dagen in de week naar de opvang. Van ongeveer 8.30uur tot 18.00uur.
Hij gaat er met een grote glimlach heen en als we hem ophalen is hij nog aan het spelen of lekker aan het slapen.
Vervelend als ze het lange dagen benoemd. Als je dochter het na haar zin heeft, heeft dat niets met tijd te maken.
En je niet schuldig of slecht voelen. Kinderen wennen snel aan elkaar (is mijn ervaring).
13 dagen geleden
Natuurlijk klinkt het als een lange dag, maar een baby merkt geen verschil tussen 7 uur of 9 uur joh.
Iedereen heeft het liefst minder lange dagen (ook je werkdagen toch? 😉) maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Ook wel vrij onprofessioneel dit zo te zeggen als eigenaresse. Zij is juist degene die jullie hoort gerust te stellen en op je gemak, het is allemaal al spannend zat 🥹
Dus maak je niet druk, trouwens de meeste kindjes maken wel ommenabij zulke dagen hoor. Scheelt echt niet veel (werk zelf op kdv).
13 dagen geleden
Wat kan je je dan rot en schuldig voelen om zo een opmerking he.. zo vervelend! Het zijn best lange dagen maar zoveel kindjes zijn er zulke dagen, bijna niemand heeft nou eenmaal een werkdag van 10.00 tot 15:00 (was het maar zo haha). Zal in het begin best even wennen zijn (vooral voor jou) maar dat komt helemaal goed!
13 dagen geleden
Mijn dochter gaat vanaf dat ze 18 weken is iedere week 2x zo'n "lange" dag. Notabene achter elkaar. Het is denk ik heel erg uit maakt hoe je kindje is, hoe de groep is en hoe de begeleiding is of het "te" intensief zou zijn. Mijn ervaring is dat mijn dochter op zaterdag iets onrustiger slaapt. Maar verder lijkt ze er geen last van te hebben, sterker... Ze ontwikkelt zich mooi op deze dagen. Dus zoals met alles zou ik gewoon kijken naar je kindje en je niet vooraf zorgen maken
13 dagen geleden
Wat stom dat ze je zo'n gevoel geeft. Ik heb soms dat ik eerder weg kan van werk en soms dat het later wordt. Ik merk wel dat met later ophalen vanaf dreumes leeftijd het wat lastiger is. Ze eten toch beter als je om half zes aan tafel zit dan om half zeven is mijn ervaring. En een peuter naar bed brengen als je eerst nog even samen hebt kunnen spelen gaat ook makkelijker dan zo'n race na de opvang. Maar voor baby maakt het echt niks uit.
13 dagen geleden
Wat raar dat ze dat zegt joh. Ik werk zelf in de kinderopvang en zeg dat nooit tegen een ouder. Het is natuurlijk wat anders als je je kind van 7.30 tot 18.30 daar laat terwijl het ook tot 17.00 had gekund bijv. maar dan nog, is de keus van ouders. Wij hebben veel ouders die ook echt pas tegen 18.00 komen omdat ze tot laat werken. Het is een lange dag, maar gewoon prima hoor! Niet schuldig voelen
13 dagen geleden
Ja ik vind het ook echt lange dagen. Kun je niet met je werk regelen dat jij wat later begint en langer doorwerkt. Of je partner. Dan kan ze later gebracht worden en dan kan de ander haar ophalen.
Mijn zoon ging geregeld van 830-1830. Dat is dus maar een kwartiertje korter. Als. Baby van 10 weken. Sorry, maar als dat niet erg is😅 En hij heeft het geweldig gehad op de opvang. Ze hadden geen kind aan hem. Soms is er gewoon geen keuze. Het zal vast goed komen joh! Het wordt haar ritme. Ja, in de avond zul je weinig aan dr hebben (of juist veel door de vermoeidheid) want dan zal ze kapot zijn. Maar echt, ze zal er geen last van hebben hoor. Misschien even wennen, maar dan komt t ook helemaal goed. Daarbij vind ik het nog best normale tijden. Veel standaard uren zijn toch van 8-5? Dan nog reistijd. Dus ik snap niet waar die opmerkingen van de eigenaresse op slaan. Sowieso ongepast, want je brengt d'r toch niet voor je lol zo lang. Als je anders kon..