35 Reacties

3 maanden geleden

Afbak broodjes is echt handig , en wat beleg wat je lang kan bewaren denk aan pindakaas nutteloos , noodles etc.

3 maanden geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad. Ik zou veel paracetemol en ibuprofen in slaan Verder vind ik snacks voor de nacht zoals krentenbollen of eierkoeken ook top

3 maanden geleden

Allerlei lekkers voor jezelf!! Fruit, voor fruithapjes en dingen voor lekkere lunch die kraamzorg kan maken

3 maanden geleden

Voldoende maandverband voor als je van de kraamverbanden af kan. Kotex night werd aangeraden door de Kraamzorg omdat dat katoen is ipv plastic. Ik ben zelf binnen een week door 3 pakken gegaan omdat ik bij elke keer plassen verschoon.

3 maanden geleden

Paracetemol idd! Alvast online boodschappen een tijdvak reserveren? Scheelt rondje winkel.

3 maanden geleden

Diepvries groenten / voeding wat makkelijk te maken is. Brood in de vriezer. Yoghurt/muesli/fruit als ontbijt. Genoeg koffie en thee of bezoek. Vergeet de boter niet voor de beschuit met muisjes ;) was bij ons op.. moet je al helemaal stofzuigen.

3 maanden geleden

Wat ik nog niet terug lees maar wel fijn vond bij een keizersnede: Een steun om rechtop in bed te kunnen zitten (op dezelfde plek te bestellen als klossen voor je bed). Net als een stoeltje voor onder de douche. Ibuprofen 400mg en eventueel ook 200mg zodat je wat rustiger kan afbouwen. Peribottle vond ik fijn, ik heb er zelfs 1 extra gekocht zodat er 1 boven en 1 beneden stond op het toilet. En wij hebben hier een hoop maaltijden voorbereid voor in de vriezer. Zo kun je je een beetje voorbereiden met maaltijden die je lekker vindt en die je herstel ondersteunen. Wij hebben bijvoorbeeld veel soepen ingevroren, makkelijke manier om groente en vocht binnen te krijgen. En tot slot voldoende wasmiddel 🤣 bij ons ging het de eerste dagen heel hard omdat het beddengoed steeds werd verschoont (je leeft waarschijnlijk in dat bed de eerste dagen met een keizersnede) en onze dochter bleek klein dus we hadden maatje 44 kleding nodig maar hadden maar 2 setjes 🤣

3 maanden geleden

Aanvullend op de goede suggesties hieronder: floradix (ijzer aanvullen), volle koelkast, klein zacht lampje voor de nacht, veeeeeel spuug en hydrofiele doeken (ik had er al veel maar ik had nog tekort 😅) In geval van borstvoeding: voedingsbh/topjes, tepelcreme, zilverkapjes (echt de investering waard!), de melkfabriek lezen als voorbereiding, veel kleine snackjes want honger (reepjes, yoghurt snacks etc)

3 maanden geleden

Ik heb een week geleden voor de tweede keer een ks gehad. Wat ik ook dit keer weer ideaal vond: Goed gevulde voorraadkast, koelkast en vriezer. Met makkelijke maaltijden om te maken maar ook vriezer maaltijden die alleen opgewarmd hoeven te worden. Veel wc papier/kraamverband ed in huis. Grote drinkfles zodat je niet steeds hoeft te bewegen/op te staan om te drinken. Veel drinken is goed voor je herstel/spoelen van de blaas na katheter/borstvoeding. (Gezonde) Snacks. Ik eet met de bv echt veel. 3 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en avond eten en tussendoor nog hongerig. Beschuiten/muisjes en koffie + melk/suiker. Zorg dat je niet de trap op/af hoeft voor verschonen van de baby en jezelf. Dus evt kraamverband ed op elk toilet en beneden en boven verschoonmaterialen voor de baby. Incl schone kleertjes en genoeg spuugdoeken.

3 maanden geleden

Reactie op lollinga

Wat ik nog niet terug lees maar wel fijn vond bij een keizersnede: Een steu ...
Ja goeie, die rugsteun is echt onmisbaar. En probeer met je kraamzorg te regelen dat je geen klossen onder het bed hebt. Ik mocht ze er gelukkig na 1 dag onder uit halen.

3 maanden geleden

Kleertjes maat 50 😆

3 maanden geleden

Carpaccio 🤭

3 maanden geleden

Genoeg xl hydrofiele doeken. Flessenwarmer als je kv gaat geven. Verder frisdrank. Omdat het nu weer wat warmer is, drinken ze hier geen koffie en thee. Ik had er niet aan gedacht dus sommige die op bezoek kwamen en fris wilde, hebben limonade gehad 😂

3 maanden geleden

Als je borstvoeding wilt geven: hydrogel pads Wat ikzelf onmisbaar vond na keizersnedes: rugsteun voor in bed en een douchekruk! En zorg dat je partner het bed opmaakt, want met klossen onder je bed kom je er niet in of uit (dus lekker niet doen!)

3 maanden geleden

Een trolley of goed tafeltje naast je bed met ruimte voor waterfles, snacks zodat je kan eten wanneer je wil en er niet om hoeft te vragen, hydrofiele doeken, boekje oplader etc zodat je niet zo vaak hoeft op te staan. Luxe producten om te douchen, voel je je weer even herboren. Veel voorraad in huis van alles: eten, wasmiddel, toiletartikelen etc

3 maanden geleden

Wow goede tips van iedereen, ik ga morgen met dit topic m'n boodschappenlijstje aanvullen!! Thanks

3 maanden geleden

Bij keizersnede: Tena netbroekjes zijn ideaal. Ze zitten mooi hoog en je kunt ze gewoon wassen.

3 maanden geleden

Veel goeie tips! Ik heb zelf naast een krukje voor in de douche ook een bedbeugel (papegaai) in huis gehaald. Dan kom je net wat makkelijker zelf je bed uit!

3 maanden geleden

Naast alle tips misschien ook nog genoeg vaatwasblokjes voor in huis?

3 maanden geleden

Ik bedacht er nog 1... Mocht je borstvoeding gaan geven; witte kool. Dat kan behoorlijk verlichting geven tijdens de stuwing