23 Reacties

3 maanden geleden

De zoogcompressen blijven naar mijn ervaring nodig haha. Dit is de 2de keer borstvoeding en de vorige keer het hele jaar dat ik heb gegeven ook nodig gehad. Niet altijd nat maar het gebeurt soms gewoon! Uiteindelijk word het wel minder als er echt een ritme in zit maar mijne is van 10 juli en heb het ook nog steeds 🤭

3 maanden geleden

Reactie op coco1109

De zoogcompressen blijven naar mijn ervaring nodig haha. Dit is de 2de keer ...
Ooo nooo haha. Shit dacht dat het echt een tijdelijk ding was. Bij mij zie je het dan soms ook door de bh heen. Ook bij wasbare compressen. ☹️

3 maanden geleden

Ik heb ze ook langere tijd nodig gehad maar de hoeveelheid melk die ik lekte werd wel minder. Het duurt gewoon een maand of 2 voordat het een beetje goed gereguleerd is. 😅

3 maanden geleden

Die congressen blijven zoals Coco zegt inderdaad nodig zolang je voedt. Als ik links voedt, begint rechts ook te lopen. Dan duw ik altijd even tegen mijn tepel, zodat het weer stopt. Dat helpt hier altijd om het lekken tegen te gaan.

3 maanden geleden

Het wordt minder maar die compressor blijven nodig helaas. Wat je kan doen als je de melk voelt toeschieten is de “deurbeltechniek”. Je tepel een paar seconden induwen. Dan stopt het. Kan ook discreet met je pols

3 maanden geleden

Reactie op LJliefje

Ooo nooo haha. Shit dacht dat het echt een tijdelijk ding was. Bij mij zie ...
Hier ook😂 maar het word idd minder zoals @lavieenrose zegt! Het ergste lekker is er bij mij na 2 weken vanaf. Maar moet wel echt altijd compressen hebben zodat ik niet openbaar ga lekker ofzo😅

3 maanden geleden

Reactie op Mukje

Die congressen blijven zoals Coco zegt inderdaad nodig zolang je voedt. Als ...
O dat ga ik proberen. Thanks.

3 maanden geleden

Betekent lekkende borsten dat je genoeg melk aanmaakt? Ik lek met name aan een borst, rechts amper. Die geeft ook weinig melk. Sws heb ik ondanks lekken in de nacht, want dan kolf ik niet - weinig melkproductie. Mijn baby is drie weken maar ik loop achter de feiten aan met de voeding.

3 maanden geleden

Blijven nodig maar de hoeveelheid verwisselen werd wel wat minder. Voor thuis heb ik nu de haaka ladybug voor de andere kant :)

3 maanden geleden

Ik hoop dat het snel stopt want ik lek echt erg. Ik vind het vreselijk om dag en nacht een bh te moeten dragen, al helemaal met dit warme weer 😭

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik hoop dat het snel stopt want ik lek echt erg. Ik vind het vreselijk om d ...
Ik heb snachts een voedingstop aan. En daar prop ik dan een hydrofieledoek in 🤭

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ik heb snachts een voedingstop aan. En daar prop ik dan een hydrofieledoek ...
Wat voor top is dat? Ik heb inderdaad al wel zo’n “comfortabele” bh van zachte stof, beetje een sport bh model - maar dan nog vind ik het niet fijn dat het zo strak om m’n lichaam zit. Voorheen droeg ik bijna nooit een bh en altijd lekker wijde oversized t-shirts enz dus dit is echt even wennen 🫣

3 maanden geleden

Bij m'n andersen twee kinderen heb ik 11mnd en 9mnd gevoed en heb altijd gelekt! De toeschiet reflex komt altijd aan beide borsten. Je kunt de deurbel techniek toepassen, dwz bij de borst waar baby niet drinkt de tepel dichtdraaien alsof je op een deurbel duwt. Je hoeft de opgevangen melk niet na te geven toch? Zou het lekker opsparen en in de vriezer doen! Handig om voorraad te hebben

3 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Bij m'n andersen twee kinderen heb ik 11mnd en 9mnd gevoed en heb altijd ge ...
Tepel dicht duwen bedoel ik 🫣🫢

3 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Bij m'n andersen twee kinderen heb ik 11mnd en 9mnd gevoed en heb altijd ge ...
Je moet alleen geen volledige voeding van lekmelk maken!! Dat is alleen voorste dus minder voedzame melk, je kan het wel bij andere afgekolfde melk toevoegen

3 maanden geleden

Het duurt vaak wel een paar maanden voor het echt minimaal is of stopt. Het wordt wel minder met de tijd.

3 maanden geleden

Reactie op lyla105

Je moet alleen geen volledige voeding van lekmelk maken!! Dat is alleen voo ...
Ja klopt. Net is de laktatiekundige langs geweest en zei precies dit. Zitten te veel suikers in zei ze en is niet de vette achtermelk. Wat je lekt in de vriezer bewaren en mengen met afgekolfde melk.

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Wat voor top is dat? Ik heb inderdaad al wel zo’n “comfortabele” bh van zac ...
Voedingshemd van de hm. En dan een beetje aan de grote kant zodat die niet zo strak zit. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1039096020.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADvrmzQe5O0tlvkXjFnPsIBz7mkq7&gclid=Cj0KCQjwwae1BhC_ARIsAK4JfrxB4yfg5ud_pfF4SHE6RFdh88A7GAC8fBtnqE1AMF9ZMvuZ-_FyuYoaAu0yEALw_wcB

3 maanden geleden

Reactie op kich

Voedingshemd van de hm. En dan een beetje aan de grote kant zodat die niet ...
Dankjewel!😃

3 maanden geleden

Reactie op lyla105

Je moet alleen geen volledige voeding van lekmelk maken!! Dat is alleen voo ...
Ja weet ik! 😉 Ik doe het bij gekolfde melk in wat ik na een voeding heb gekolfd.