77 Reacties
16 dagen geleden
Ben de weken inmiddels kwijt, maar afgelopen zaterdag was hij precies 6 maanden.
Hij was hij de geboorte 1470 gram en 42 cm. Nu inmiddels al 6,8 kilo en 63,5 cm.
Zijn beentjes zijn in verhouding iets aan de korte kant. Broekjes nu meestal maat 56 of 62 en truitjes 62 of 68
16 dagen geleden
Reactie op nvl1991
Ook lekker klein maar fijn dus :-) Houden ze niet andere tabellen aan voor ...
Jep, net als dr moeder haha. Ik weet niet of ze nu al verschillende tabellen hebben voor jongens en meisjes. Boekje van consultatiebureau is wel voor iedereen hetzelfde.
Maar misschien dan omdat zijn groei afzakt. Hopelijk groeit je kereltje snel weer meer!
Dat hou ik ook aan! Ik heb een blije, hele alerte baby die goed ontwikkeld alleen wat kleiner van stuk.
16 dagen geleden
Reactie op nvl1991
22 weken, 5.6 kg en 62 cm.
Meneer was al een kleintje bij de geboorte (p4) ...
Hier ook meisje van 21 weken
Weegt 4,4 kg.. afgelopen week zelf gewogen. Vind dit wel echt weinig .
Was bij de geboorte wel maar 2,5kg. Nog steeds maat 50/56..
Maar vrijdag na het consultatiebureau.
16 dagen geleden
Dochterje van 5 maanden, 67.5 cm, 8,7 kilo. Geboren op 3,9 kilo.
Maat 62/68. Afhankelijk van het merk 😅
16 dagen geleden
M'n dochter met 20 weken 5.8kg en 61 cm lang. Volledige BV. Is dus wat kleiner terwijl wij allebei gemiddelde lengte en normaal postuur hebben. Geboren met 39+4 weken en woog toen 3380. Maar geen zorgen volgens CB. Zolang de lijn geleidelijk blijft gaan zonder uitschieters naar boven of onder, is er niks aan de hand.
16 dagen geleden
Reactie op AnneM90
O dat is wel erg licht ja! Hier zoontje van 24 weken. Weegt nu 6 kg, gebore ...
Oh jaa idd. Ik moet vrijdag na het Cb.
Onze zoon was ook licht bij de geboorte ma woog rond deze tijd rond de 6,4. Die was in 2 maanden dik 1,5 kg aangekomen. Onze dochter maar 200 gram..
Al is een weegschaal thuis denk wel weer iets anders. Maar zal het vrijdag wel horen.