10 Reacties
3 maanden geleden
Hoe oud is de wond/wanneer ben je bevallen?
Het is een beetje vage foto, maar afhankelijk van hoe lang het geleden is, ziet het er niet heel gek uit. Kan dat er nog wat wondvocht uit moest. Als het sereus en helder vocht is, dan is het niet meteen zorgwekkend.
Is het pussig dan kan het aan het ontsteken zijn.
Heb je koorts? Extra pijn? Breid roodheid uit? Wond warm?
Dan gelijk aan de bel trekken.
En als je je zorgen maakt even je Verloskundige bellen, beter save then sorry!
3 maanden geleden
Wauw ten eerste wat een prachtige keizersnede die nu aan mij ziet er wel wat anders uit haha! Ik was de week dat ik bevallen was verkouden en moest daardoor veel hoesten m’n wond leek ook steeds verder open te staan deze bloede af en toe ook een klein beetje maar het ging altijd gepaard met vocht de kraamverzorgster en verloskundige zeiden dat het niks ernstigs was en ik in de gaten moesten houden of ik koorts kreeg anders aan de bel trekken. Einde kraamweek bleek ik een grote bal boven in m’n buik te hebben ter grote van een tennisbal en was helemaal zwart geel uitgeslagen en moest ik met spoed naar het ziekenhuis om te kijken dat het geen bloeding of abces was dit was gelukkig niet heb toen de gynaecoloog wel even als dubbel check na dat vocht en openstaande stukje aan m’n keizersnede gevraagd en hij zag totaal niks zorgwekkends en zei dat het met de tijd helemaal zou hele
3 maanden geleden
Hi, bij mij ziet het er ook zo uit nu. 13-7 spoedkeizersnede gehad. Sinds eergisteren een stukje open. Vandaag was wondvocht gelekt. Verloskundige gebeld, die zegt gaasje erop en koorts in de gaten houden. Als het erger wordt, of koorts, dan huisarts. Voelt als een stap terug in de genezing en ik word er naar van bij het denken of focussen op de wond. Brr. Hopelijk snel weer dicht. Ga je toch twijfelen aan of je dingen teveel doet of wat dan ook. Vervelend!