Even van me afschrijven en op zoek naar wat herkenning denk ik…
Voor mijn zwangerschap had ik altijd een heel hoog libido en het kon mij niet gauw te gek. Tijdens de zwangerschap was dat al aanzienlijk minder, zeker naarmate het einde omdat ik me erg oncomfortabel en onaantrekkelijk voelde. Sinds de bevalling (tien weken geleden) is mijn libido echter he-le-maal weg. Sinds vijf weken pp hebben we wel weer regelmatig seks maar ik doe het echt voor mijn man en omdat ik vind dat het hoort. Ik wil het heel graag weer willen maar ik voel niks. Ik raak nergens opgewonden van en aanrakingen irriteren me zelfs. De seks voelt ook veel minder fijn dan voorheen. Ik baal er heel erg van en ik voel me totaal niet meer mezelf hierdoor.
Ik begrijp niet hoe het kan. Onze baby is vrij makkelijk en ik ervaar de newborn periode helemaal niet als zwaar. Ik slaap prima en heb genoeg energie. Ook ‘s avonds hebben mijn man en ik voldoende tijd voor elkaar omdat de kleine uiterlijk om 21.00 in z’n co-sleeper ligt. We hebben het dan ook gewoon gezellig samen dus aan de sfeer tussen ons ligt het niet. Ons huwelijk is verder heel fijn en er spelen geen problemen.
Zijn er meer mama’s die dit zo ervaren?