8 Reacties
één maand geleden
Wat naar om te horen! Lopend voeden helpt weleens als het even niet lekker loopt. Maar geen ervaring. Liefs
één maand geleden
Toevallig zag ik hier net al een ander topic over. Even kijken of het werkt om die hier te plakken.
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2024/help-borstweigering-nNapJze?utm_source=24Baby&utm_medium=app
één maand geleden
Vooral veel aanleggen, Aanleggen, Aanleggen en - nee, niets tegen kunstvoeding - geen kunstvoeding geven omdat is dan minder aan de borst drinkt. Probeer 2 a 3 dagen huid op huid te liggen en constant aan te leggen. Ik lees dat je er doorheen zit, maar lieve mama, met een paar dagen zijn jullie weer helemaal op elkaar afgestemd 🙏🏼 hang in there! Het is de moeite waard ❤️ en vergeet vooral zelf niet goed te drinken en te slapen wanneer hij slaapt 🥰 slaapt doet ook wonderen voor je lichaam 🌹
Mocht hij toch uit de fles moeten drinken, omdat jij er niet bent, dan flesje therapeutisch laten drinken, zodat hij moet werken voor de fles.
25 dagen geleden
Wat vervelend te lezen! Onze dochter was vanaf de geboorte gewend aan flesjes omdat ze dysmatuur was, ik heb toen enorm gestruggeld om de borstvoeding te laten lopen en uiteindelijk was de oplossing om gewoon zoveel en zo vaak mogelijk de borst te geven en zo min mogelijk de fles (liefst maar 2x per week als het even kan). En een fles met een hele lage flow (dus bv een dr brown’s speen maat 1 of als je baby daar te ‘boos’ van wordt evt maat 2 + rechtop voeden), zodat drinken aan de fles harder werken is dan aan de borst. Na 3/4 maanden merkte ik ook dat mijn toeschietreflex wat langzamer werd waardoor ze altijd even moest wachten en daar werd ze ook ongeduldig van (bij een flesje komt er ten minste meteen melk uit). Dit schijnt vaker te gebeuren als je langer voedt. Baby’s die voornamelijk aan de borst drinken raken daar gewoon aan gewend en pikken dat, maar als er rond die termijn al vaker flesjes worden gegeven kunnen baby’s gefrustreerd raken dat het niet zo snel loopt als normaal. Wat bij mij daarbij hielp is even laten drinken aan de borst, en evt om en om aan blijven leggen - dus soms wel 4x om en om de linker en rechterborst aan blijven bieden zodat ze steeds de ‘snelste’ flow had. En als ze echt even overstuur was omdat de melk niet snel genoeg stroomde even een speentje in tot het stroomde. Sommige vrouwen hoor ik weleens over oxytocine neusspray maar daar heb ik geen ervaring mee. Verder zou ik om je productie hoog te houden persoonlijk 2x per week een powerkolf sessie doen). Het loopt bij mij nu weer helemaal goed en ik zie haar er echt van genieten, ze lijkt zelfs de fles minder fijn te vinden nu (dus die proberen we nu wel minimaal 1x per dag juist te geven haha)! Hoop dat het je helpt ❤️
24 dagen geleden
Ik had dit ook vorige week. Dochter was ziek, slecht gedronken, productie verminderd, gefrustreerd kindje want ging niet snel genoeg aan de borst. Ik zat er helemaal doorheen en heb een pot kunstvoeding gehaald om 1 flesje te geven in ieder geval. 1 x gedaan en t voelde niet goed. En daarna heeft het zichzelf eigenlijk opgelost..
Ik herken in ieder geval echt je gevoel
24 dagen geleden
Ons meisje heeft hetzelfde. Als ze alleen borst krijgt is het goed maar zodra ze een paar keer fles (kolf) krijgt, drinkt ze steeds moeilijker aan de borst. Wat bij mij hielp was heel veel huid op huid en borsttijd en de fles in de hoek. Toen ging het weer goed. Alleen bij het consultatiebureau zeggen ze dat ze een dipje heeft in haar groei nu en willen ze dat ik bij voed. Daardoor wil ze weer bijna niet meer aan de borst. Ben zo in de war! En ook een beetje emo erover hoor ❤️