Mijn zoontje is twee weken en leert opnieuw dringen aan de borst. Hij hapte eerst niet goed en viel in slaap aan de borst. Nou geef ik heb mijn ene borst waar hij ongeveer 7 minuten aan zat. Dan wil ik graag mijn beide borsten evenlang aanbieden zodat beide voldoende melk produceren, en hij drinkt ook even aan mijn rechterborst. Daar lijkt hij los te laten. Ik laat hem dan boeren en vervolgens begint hij te happen. Het is geen zuigbegoefte maar echt honger. Aan de fles drinkt hij ongeveer 10 minuten dus ik dacht hij heeft voldoende melk gedronken. Maar als ik heb live BV geef weet ik nog steeds niet of hij voldoende heeft gedronken. Ik vind dit erg lastig, omdat hij tijdens mijn kraamweek al die tijd te weinig binnen heeft gekregen terwijl wij dachten hij heeft voldoende.
Ik probeer om de 3 uur te kolven, maar desondanks is mijn productie erg laag. Ik kolf met moeite 40 of 50 ml en als ik een keer geluk heb 70 ml. Dit is niet genoeg voor een voeding van hem... dus ik wissel af met kunstvoeding. Ik weet niet wat ik nog moet doen om mijn productie op te hogen. De LK zeindat ik van 21.00 - 03.00 niet mort kolven voor mijn rust.
Ik heb de Medela Symphony gehuurd, maar daar kom weinig uit. De handpomp net zo. Ook heb ik de Haaka gekocht. Ik begrijp niet hoe ik doe moet gebruiken (als die aan mn tepel hangt dan is de onderkant niet mooi rond, maar ook ingedeukt klopt dat), maar ook daar zit maar een druppel in.
Huid op huid, vaak proberen aan te leggen doe ik allemaal. Ik ben bang dat mijn productie langzamerhand gaat stoppen.
Hoe bieden jullie je borsten aan en hoe lang drinkt jullie baby aan de borst? Hoe weet je of hij echt genoeg heeft en niet zomaar loslaat omdat hij moe is of slaap heeft? En als hij loslaat, waarom begint het happen weer?