33 Reacties
vorige maand
Mijn zoontje loopt ineens sinds 2 weken. Hij heeft zich een hele tijd langs banken en meubels verplaatst.
Denk dat hij anderhalve maand geleden begin met het zetten van 2 stapjes en af en toe los staan. En toen dachten we dat hij zou gaan lopen, maar blijkbaar zag hij daar pas veel later het nut van in 😄 en toen ging het ineens heel snel.
vorige maand
Mijn dochter loopt. Even feit: meisjes zijn sneller dan jongens.
Ik werk al 15 jaar in de kinderopvang. En vóór 2 lopen is 99% zonder hulp.
Tot 18 maanden hoef je je echt géén zorgen te maken is echt heel normaal. Vanaf 18 kun je een fysiotherapeut laten meekijken of cb. Maar je kindje doet dus wel al optrekken etc dus dan heeft fysiotherapeut vaak al géén zin (kindje is al zelf bezig met trainen). Komt goed mama.
vorige maand
Mijn zoontje loopt ook nog niet zonder hulp. Laatst wel voorzichtig de eerste losse stapjes gezet, na heel veel stimuleren, maar uit zichzelf vind hij het nog te spannend
vorige maand
Hier loopt ze sinds ongeveer een maand geleden, ze was toen 14 maanden. Ze liep al heel lang overal langs en stond zelf op tegen muren enzo en ineens begon ze te lopen en kon ze zelf opstaan. Nu ze het doorheeft doet ze niet meer anders en ze valt heel weinig, alleen als ze heel moe is eigenlijk.
vorige maand
Mijn zoontje is 15 maanden. Kruipt goed en snel en loopt rond de tafel en langs de bank. Niet aan onze handen. Soms wel achter de loopwagen. Ik zet hem nu elke dag even achter de loopwagen en juich dan als een cheerleader als hij een paar stapjes zet. Dan glundert hij helemaal 🤣 denk dat aanmoedig wel helpt en laten ontdekken dat het leuk is. Ik zie ook wel echt vooruitgang. Staat stevig op de benen en pakt nu ook over van de bank naar de tafel etc.
vorige maand
Mijne loopt ook nog niet, ze is bijna 16maanden. Kan het wel, maar ziet het nut er niet van in. Lopen op der knieen vind ze veel handiger
vorige maand