33 Reacties
vorige maand
Mijn zoontje loopt ineens sinds 2 weken. Hij heeft zich een hele tijd langs banken en meubels verplaatst.
Denk dat hij anderhalve maand geleden begin met het zetten van 2 stapjes en af en toe los staan. En toen dachten we dat hij zou gaan lopen, maar blijkbaar zag hij daar pas veel later het nut van in 😄 en toen ging het ineens heel snel.
vorige maand
Mijn dochter loopt. Even feit: meisjes zijn sneller dan jongens.
Ik werk al 15 jaar in de kinderopvang. En vóór 2 lopen is 99% zonder hulp.
Tot 18 maanden hoef je je echt géén zorgen te maken is echt heel normaal. Vanaf 18 kun je een fysiotherapeut laten meekijken of cb. Maar je kindje doet dus wel al optrekken etc dus dan heeft fysiotherapeut vaak al géén zin (kindje is al zelf bezig met trainen). Komt goed mama.
vorige maand
Mijn zoontje loopt ook nog niet zonder hulp. Laatst wel voorzichtig de eerste losse stapjes gezet, na heel veel stimuleren, maar uit zichzelf vind hij het nog te spannend
vorige maand
Hier loopt ze sinds ongeveer een maand geleden, ze was toen 14 maanden. Ze liep al heel lang overal langs en stond zelf op tegen muren enzo en ineens begon ze te lopen en kon ze zelf opstaan. Nu ze het doorheeft doet ze niet meer anders en ze valt heel weinig, alleen als ze heel moe is eigenlijk.
vorige maand
Mijn zoontje is 15 maanden. Kruipt goed en snel en loopt rond de tafel en langs de bank. Niet aan onze handen. Soms wel achter de loopwagen. Ik zet hem nu elke dag even achter de loopwagen en juich dan als een cheerleader als hij een paar stapjes zet. Dan glundert hij helemaal 🤣 denk dat aanmoedig wel helpt en laten ontdekken dat het leuk is. Ik zie ook wel echt vooruitgang. Staat stevig op de benen en pakt nu ook over van de bank naar de tafel etc.
vorige maand
Mijne loopt ook nog niet, ze is bijna 16maanden. Kan het wel, maar ziet het nut er niet van in. Lopen op der knieen vind ze veel handiger
vorige maand
Ons zoontje is bijna 16 maanden en loopt sinds vandaag heel enthousiast achter zn loopwagen. Maar los zit er echt nog niet in. Grappig hoe wisselend dit is per kindje!
vorige maand
Bij 9 maanden begon mijn dochter al met optrekken, net voor de 11 kon ze wel los staan, opstaan en lopen langs meubels. Achter de loopkat ging ze als een speer en steunde er eigenlijk niet op maar hield m gewoon vast. Ik heb haar een keer los staand op haar plaats om zien draaien (dus 3 stappen voor nodig), maar had ze zelf niet echt door. Ik zei rond een jaar al een poosje, volgens mij kan ze prima lopen maar weet ze het zelf gewoon nog niet. Bij 13 maanden had ze het door en ging ze van 2 stappen los meteen naar de hele kamer door binnen 2 weken. Nu 15 maanden en ze is SNEL! Aan de hand lopen weigerde ze (en nog steeds als ik dat probeer bij een helling o.i.d.), haha. Het is zelf, of niet.
vorige maand
Komt vanzelf! En wordt het alleen nog maar drukker haha 😂. Hier zetten hij zijn eerste stapjes los voor zijn eerste verjaardag en daarna werd het iedere dag beter. Nu wil hij vooral rennen en in plassen stampen haha.. 15 maanden ook
vorige maand
Onze dochter deed op haar eerste verjaardag de eerste losse stapjes en haar broer deed er iets langer over (13 maanden). Kruipen, optrekken, langs meubels lopen en een soort kruipen op handen en voeten gingen eraan vooraf. Daarna dus de eerste losse stapjes en sindsdien loopt hij steeds stabieler. Hij is erg vlot en loopt gecontroleerder dan zijn zus op die leeftijd.
vorige maand
Mijn dochter begon met 13 maanden optrekken, staan en langs meubels lopen. Ze heeft heel lang alleen getijgerd en pas toen ze langs meubels ging lopen begon ze met kruipen. Met 14 maanden zetten ze los een paar stapjes en drie weken daarna liep ze volledig los. Het kan ook ineens heel snel gaan.
vorige maand
Mijn dochter is net 15 maanden en loopt nog niet. Kan zichzelf ook nog zelfstandig niet optrekken tot staan en zet ook nog geen stapjes langs de meubels. Als we haar neerzetten kan ze wel even staan als ze zich vasthoudt. Gaat hier nog wel even duren dus 🙈
vorige maand
Net voor 15 maanden deed hij stapjes, kan steeds meer en meer lopen. Buiten is nog niet willen, heel soms. Proberen nu ook op schoenen buiten. Binnen is alleeb maar lopen en vallen, achter bal aanrennen etc