20 Reacties

23 dagen geleden

Soms wilt een glaasje of een paar slokken melk helpen, schijnt het maagzuur te neutraliseren en werkt dan ook voor het brandend gevoel in je keel. Weet niet 100% zeker of het werkt want heb het eigenlijk nooit geprobeerd maar heb wel goede reacties hierop gehoord. Of heb je toevallig een rennie in huis?

23 dagen geleden

Reactie op xsheroon

Soms wilt een glaasje of een paar slokken melk helpen, schijnt het maagzuur ...
Helemaal niks in huis momenteel helaas heb net 2 paracetamol geslikt in de hoop dat dit iets doet meer een glas warm water. dankjewel voor je snelle reactie maar helaas ook geen melk in huis…. net een lepel honing genomen en een lepel Tijm siroop

23 dagen geleden

Je kan je hoofdeind wat verhogen. Kleine slokjes water inderdaad. Vanille vla heb ik ook wel eens voorbij horen komen.

23 dagen geleden

Heb je het vaker? Ik heb hier al langere tijd last van en heb omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts. Sinds ik dit slik nergens meer last van gelukkig …

23 dagen geleden

Ik drink melk voor de maagzuur en het helpt heel goed voor mij dan.

23 dagen geleden

Google maag zuur linker of rechterzij.

23 dagen geleden

Hier echt heel erg snel last van maagzuur in de zwangerschappen. In het begin was het nog met rennies of gaviscon te doen. Nu absoluut niet het geval en lag wakker hoeveel ik er ook innam. Omeprasol van de Kruidvat mag ook gewoon (10mg mag je 2 van) maar was helaas voor mij ook niet genoeg. Nu pantropazol gekregen en dat werkt super! Die was wel in overleg met de huisarts.

23 dagen geleden

Yep ik heb dit dus al vanaf week 10/11. In de nacht dan is draaien naar mijn andere zij vaak al een oplossing. Overdag is op dit moment Rennie kauwgom mijn redmiddel! Omeprazol werkt voor mij 10 min en dan is t alweer klaar ... Voor de rest eet en drink ik regelmatig als ik maagzuur heb dingen met vanille. Dat is ook heel goed en fijn blusmiddel. Kijk uit met paracetamol! Als je maag al geïrriteerd is kunnen juist medicijnen t erger maken !

23 dagen geleden

Reactie op C.L

Heb je het vaker? Ik heb hier al langere tijd last van en heb omeprazol voo ...
Nu een weekje maar wordt steeds erger en heftiger maar alleen rond begin avond en nacht

23 dagen geleden

Reactie op Nijntje Zoomer

Nu een weekje maar wordt steeds erger en heftiger maar alleen rond begin av ...
Ik zou gewoon eens de huisarts bellen en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen … Rennies mag je overigens maar 5 op een dag. en ik merkte dat die echt niet werkte ( na 10 minuten kwam het gewoon weer terug). Wel heeft omeprazol een inwerkingstijd zoals veel medicijnen en moet echt een paar dagen gebruikt worden wil het blijven helpen.

22 dagen geleden

Reactie op C.L

Ik zou gewoon eens de huisarts bellen en vragen of ze iets voor je kunnen b ...
Heb nu de kauw tabletten op aanrader van de verloskundige gehaald en mag er hier 16 van op een dag dus dit is nog wel te doen. Voor nu heb ik het idee dat het wel rustiger is in mijn buik maar zal het even moeten aankijken.

22 dagen geleden

Reactie op Nijntje Zoomer

Heb nu de kauw tabletten op aanrader van de verloskundige gehaald en mag er ...
Ik hoop voor je dat het zo rustig blijft.. mega vervelend om last te hebben van maagzuur .. en al helemaal als je nachtrust er ook onder lijdt …

22 dagen geleden

Bij mij helpt Gaviscon heel goed. Niet lekker maar het werkt beter dan Rennies.

22 dagen geleden

Ik drink melk voor het slapen gaan, meestal helpt het wel

22 dagen geleden

Ik heb het (gelukkig) alleen snachts als ik savonds (na 8) nog veel gesnackt heb. Dus iets eerder avond eten, en savonds niks meer pakken. Weet niet wat je eetpatroon is verder, maar misschien helpt dit je!

22 dagen geleden

Oh het is zo’n vervelend gevoel hè! Ik werd vorige nacht ook wakker van een mega maagzuur aanval 😅. Wat hielp was een kussen onder mijn kussen te leggen zodat ik half zat/ half lag.. iedere keer als ik opzij ging liggen (zowel links als rechts) kwam het gelijk weer op… succes!!

22 dagen geleden

Ik heb esomeprazol ervoor (bij de eerste zwangerschap heb ik heel slecht gegeten op het laatste erdoor). Dat werkt hier perfect

22 dagen geleden

Wat vervelend. Ik heb hier ook al last van sinds het begin van de zwangerschap, voor mij werkt om mijn hoofd hoger te leggen en omeprazol.

21 dagen geleden

Wat ook kan helpen is een lepel droge havermout (met klein beetje water of melk om te helpen doorslikken)

21 dagen geleden

Reactie op IrisPapiris1990

Wat ook kan helpen is een lepel droge havermout (met klein beetje water of ...
Goeie tip dankjewel