26 Reacties

4 maanden geleden

Heb je melk al geprobeerd? Bij mij hielp dat heel erg. Moet zeggen tijdens de bevalling had ik nergens last van ondanks dat ik het daarvoor wel super erg had.

4 maanden geleden

Ik had het niet zo erg als jij, maar zat wel aan 5 rennies per dag in de laatste weken. Tijdens bevalling (ook ruggenprik) mocht ik gewoon rennies nemen.

4 maanden geleden

Reactie op Charis91

Heb je melk al geprobeerd? Bij mij hielp dat heel erg. Moet zeggen tijdens ...
Ja ik heb echt alles al geprobeerd: melk, vanille, niet eten na 18:00, niet drinken tijdens het eten, geen kruiden, niet vet eten. Misschien mis ik nog een tip? Maar wel fijn dat je er tijdens de bevalling geen last van had, dat stelt me wel wat gerust

4 maanden geleden

Reactie op nienie86

Ik had het niet zo erg als jij, maar zat wel aan 5 rennies per dag in de la ...
Oh goeie! Dan stop ik die in mijn vluchtkoffer!

4 maanden geleden

Omeprazol al geprobeerd? Mag je veilig slikken tijdens de zwangerschap en hier echt een lifesaver!

4 maanden geleden

Reactie op Ikke❤️

Ja ik heb echt alles al geprobeerd: melk, vanille, niet eten na 18:00, niet ...
T lijkt alsof je inderdaad alles al geprobeerd hebt! Tja soms is t even niet anders maar tis inderdaad wel heel vervelend. Misschien niet direct naar het eten gaan liggen? En niet op je rechterzij? Dan was t bij mij ook altijd erger dan normaal. Gelukkig kun je met een ruggerprik ook nog redelijk rechtop liggen dus dat is misschien nog een geruststelling. Ik had overigens ook geen eetlust dus miss had ik daarom ook geen last van maagzuur. Nadat ik bevallen was, was het helemaal weg! Nog een geruststelling 😀haha

4 maanden geleden

Ik had precies hetzelfde met mijn dochter. Rechtop zittend slapen. Mijn bevalling ging eigenlijk heel snel dus niet veel van het maagzuur gemerkt. Ik had ook geen ruggeprij en hing een beetje op mijn zij met weeen opvangen. Wel moest ik een soort van overgeven tijdens de persfase (omdat er ook zoveel druk op stond) maar er kwam vrij weinig uit.. heb het niet als belemmering ervaren tijdens het bevallen,

4 maanden geleden

Ik slik in overleg met de huisarts 40mg omeprazol en heb echt nergens meer last van!

4 maanden geleden

Misschien toch maar aan de omeprazol. Na hoe lang werkte deze? Ben morgen al 39 weken dus heel lang wachten kan ik niet hebben 😅

4 maanden geleden

Reactie op Ikke❤️

Misschien toch maar aan de omeprazol. Na hoe lang werkte deze? Ben morgen a ...
Gaat snel hoor!

4 maanden geleden

Ach arme schat, loop je er al lang mee rond? Ik zou omeprazol op recept nemen als ik jou was. Dat is en was de vorige x het enige wat hielp. Op recept krijg je een hogere dosering dan zonder recept. Lage dosering deed niets bij mij.

4 maanden geleden

Reactie op Ikke❤️

Misschien toch maar aan de omeprazol. Na hoe lang werkte deze? Ben morgen a ...
Ja echt doen hoor, met de eerste echt lang mee gewacht, omdat ik niet wilde, maar nu eerder mee begonnen en zo fijn. Vorige keer tijdens de bevalling er geen last van gehad trouwens.

4 maanden geleden

Hier een "ervaringsdeskundigen" Dat maagzuur... Dat is al heeeeel veel minder als je vliezen gebroken zijn! Dan is de druk op je maag al veel minder. Ja n beetje heb je er last van maar t verdwijnt zo snel! Deze bevalling was t compleet weg na de vliezen breken. Dus ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Mocht je toch nog n beetje last hebben moet je dat aangeven. Dan kijken ze wat ze kunnen doen. Met een ruggenprik ben je automatisch medisch dus mogen ze vanuit t ziekenhuis vanalles geven

4 maanden geleden

Omeprazol van de Etos / drogist is voor mij te lage dosering in sommige gevallen, dan word ik toch weer wakker met maagzuur

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Omeprazol van de Etos / drogist is voor mij te lage dosering in sommige gev ...
Klopt, heb ik ook idd. Daarom adviseerde de vk mij om via de huisarts 40mg te vragen. Dat ging gelijk goed!

4 maanden geleden

Jarenlang last gehad van maagzuur icm keelontstekingen, enige wat hielp was Nexium tablet 40 mg op recept van de huisarts. De 20 mg vrij te koop bij supermarkten / drogisterijen, misschien dat je dat eens kan proberen? Sterkte, het gaat na een tijdje zo’n pijn doen aan je slokdarm / keel dat je echt om medicatie mag vragen hoor!

4 maanden geleden

Zo fijn al jullie reacties. Als ik tegen mensen zeg dat ik last heb van maagzuur, hebben ze vaak niet door hoe naar het kan zijn, maar het doet zoooo veel pijn aan mijn keel en longen. Heb zelfs bij ha gecheckt of ik geen longontsteking heb. Update: ik heb vanmiddag mijn huisarts gesproken en zij adviseerde dat ik start met omeprazol 20mg. Ik kijk dat een paar dagen aan (als ik voor die tijd niet beval 🤣) en als het onvoldoende werkt, ga ik vragen om de 40 mg variant

4 maanden geleden

Ook fijn om te horen dat het al minder wordt zodra je vliezen zijn gebroken. Kan me dat wel voorstellen. Toen de baby was ingedaald werd het heel even beter. Daarna verergerde het al snel weer, denk dat ze toch verder is gegroeid waardoor de druk op mijn maag weer is toegenomen.

4 maanden geleden

Inderdaad omeprazol vragen hoor, zo erg maagzuur is zo vreselijk! Rennies etc echt niet meer voldoende. Ik ook tot nachten overgeven aan toe. Na 1 pil omeprazol 20mg nergens meer last van gehad (dagelijks pilletje), wat een verademing!

4 maanden geleden

Ik had dit ook en heb tijdens de hele bevalling enorm maagzuur gehad. Enerzijds super vervelend, anderzijds leidde het af van de pijn 😂 tijdens de persfase zei ik heel de tijd “ik word misselijk” maar uiteindelijk is alles netjes binnen gebleven 😂