24 Reacties

4 maanden geleden

Hii! Mijn zoontje is met 35 weken geboren:) nu 36+ 2☺️ liggen nog wel in ziekenhuis en hij krijgt nog een medicatie tot morgen en heeft een sondevoeding maar gaat al stukken beter☺️ hoe gaat het bij jullie?

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Hii! Mijn zoontje is met 35 weken geboren:) nu 36+ 2☺️ liggen nog wel in z ...
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Wat fijn dat het beter gaat! Hoe groot en hoeveel gram is hij en hoe gaat het met jou? Hier gaat alles top! De kleine meid was met sondevoeding naar huis gestuurd maar drinkt als een beer uit het flesje dus dat mocht er gelukkig snel uit. we hebben vandaag controle gehad in het ziekenhuis en de arts was zeer tevreden!😍

4 maanden geleden

Reactie op feliciakruijver

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Wat fijn dat het beter gaat! ...
Laatste keer meten en wegen was hij 43 cm en 2020 gram, met mij gaat het elke dag stuk beter! Oh wat fijn! Ja hij moet nog zelf voor de helft kunnen drinken maar hij valt telkens na 5 ml drinken in slaap🤣

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Laatste keer meten en wegen was hij 43 cm en 2020 gram, met mij gaat het el ...
En als hij voor de helft zelf drinkt dan mogen we ook met sondevoeding naar huis! Mocht hij nu 72 uur ook zonder medicatie kunnen, maar tot nu toe gaat dat goed!

4 maanden geleden

Off-topic, maar is dat een speendoekje van babypark? Die stuurde laatst namelijk een mail met de mededeling dat ie niet veilig zou zijn om als speendoekje te gebruiken (enkel als decoratie). Echt een dropje trouwens 😻 van harte gefeliciteerd

4 maanden geleden

Gefeliciteerd met je knapperd 😍 Veel herkenning als ik je berichtjes lees! Ik zou morgen 39 weken zijn en ben bevallen met 34+1. Ook heb ik met 28 weken een dagje in het ziekenhuis gelegen met weeënremmers vanwege ‘activiteit’ en verkorting van de baarmoederhals. Met 34+1 braken m’n vliezen, maar in het ziekenhuis geloofden ze nog niet dat ik zou gaan bevallen (had toen nog maar lichte krampen). Heb dan ook geen weeënremmers of longrijpers gekregen, best vaag! En heel vervelend, want we liggen nu al bijna 5 weken in het ziekenhuis omdat ze nog niet goed genoeg ademt :( Wel ben ik ontzettend blij dat ze er is en is ze het mooiste op aarde ♥️ Hoe lang hebben jullie in het ziekenhuis gelegen? En moeten jullie nu nog anders met haar omgaan? Als in prikkelarm bv

4 maanden geleden

Reactie op Adventuretime

Gefeliciteerd met je knapperd 😍 Veel herkenning als ik je berichtjes lees! ...
Heeft jou kleintje ook last van ademhalingstops ?

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Heeft jou kleintje ook last van ademhalingstops ?
Klopt! Dat moet ze 48 uur niet hebben voordat we naar huis mogen. Want verder gaat het heel goed en heeft ze geen sonde meer. En die van jou? Ik lees dat je zoontje medicatie krijgt, is dat coffeïne? Is er zicht op ontslag of ook nog afwachten hoe hij het doet verder?

4 maanden geleden

Reactie op Adventuretime

Klopt! Dat moet ze 48 uur niet hebben voordat we naar huis mogen. Want verd ...
Oh wat fijn! Ja hij had inderdaad coffeine, daar zijn ze nu mee gestopt hij moet nu nog 24 uur laten zien dat het goed gaat hij heeft er al 48 uur op zitten en het gaat eigenlijk heel goed! Hij heeft wel nog een sonde hij vind het allemaal wel goed zo🤣 hij pakt wel steeds beter zijn fles dus hopelijk drinkt hij snel gewoon goed dan zouden we eventueel als hij helft van zijn flessen drinkt met sondevoeding van de week naar huis mogen☺️

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Oh wat fijn! Ja hij had inderdaad coffeine, daar zijn ze nu mee gestopt hij ...
Wat fijn dat hij het zo goed doet! Dat geeft hoop :) Die zijn wij verloren ondertussen 😅 Elke dip gaat die teller weer op 0, frustrerend. Hahaha die sonde is wel makkelijk voor ze ja. Onze meid sliep daarmee ook heerlijk door snachts. Helaas is die tijd voorbij 😂

4 maanden geleden

Reactie op Adventuretime

Wat fijn dat hij het zo goed doet! Dat geeft hoop :) Die zijn wij verloren ...
Oh nee joh.. dat is wel echt balen.. mag je wel bij dr slapen of moet je naar huis steeds?

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Oh nee joh.. dat is wel echt balen.. mag je wel bij dr slapen of moet je na ...
Gelukkig kunnen we hier allebei bij haar blijven 24/7! Hadden jullie dat ook? Lijkt me verschrikkelijk om weer naar huis te moeten tussendoor. Al zouden de nachten wel fijn zijn 🤭

4 maanden geleden

Ah wat een schatje, en wat fijn dat jullie nu thuis zijn!! Hier bevallen met 36 weken, we hebben 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze lag toen nog in een warmte bedje, had een glucose infuus en de eerste dagen heeft ze een zuurstofmasker gehad omdat ze zelf nog te oppervlakkig ademde. 2 keer een coffeine shot gehad en een sonde. De sonde heeft ze het langste nodig gehad, het duurde even voor ze door had hoe ze moest drinken en genoeg kracht had om genoeg te drinken maar inmiddels zijn we een paar dagen thuis en het gaat super goed! Heerlijk om weer thuis te zijn🥰 Hopelijk mag de rest ook snel naar huis 🫶🍀

4 maanden geleden

Wij een dysmatuur. Precies met 37 weken gehaald maar ze had de groei en kracht van een baby van 35 weken. We hebben 11 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een sonde en warmtewiegje. Inmiddels vanaf maandag thuis en het gaat goed 🥰 wel een rollercoaster waar je in beland. Wij vonden het ziekenhuis heftig. Heel veel kundige en lieve mensen maar je wordt echt geleefd! 🩷 al met al dankbaar en blij dat het nu goed gaat!

4 maanden geleden

Reactie op Adventuretime

Gelukkig kunnen we hier allebei bij haar blijven 24/7! Hadden jullie dat oo ...
Ja of ik of me vriend mag bij hem blijven slapen, nu slaap ik gewoon elke nacht bij hem omdat het net wat makkelijker is en me vriend moet ook gewoon weer werken.. maar inderdaad zou het echt niet kunnen om hem hier achter te moeten laten , snachts helpen ze me gelukkig met de verzorging zodat ik door kan slapen niet dat dat lukt🤣

4 maanden geleden

Reactie op klly

Ah wat een schatje, en wat fijn dat jullie nu thuis zijn!! Hier bevallen m ...
Ahh wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Geniet ervan🥰

4 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Wij een dysmatuur. Precies met 37 weken gehaald maar ze had de groei en kra ...
Ahh! Ja ons zoontje was met 35 weken precies geboren maar gedroeg zich als een 31 weken baby😅 maandag liggen we al weer 2 weken in ziekenhuis, maar hoe het er nu uit ziet mogen we ergens deze week naar huis🤞🏼 maar inderdaad het is echt een rollercoaster, en ondanks dat het personeel hier echt ontzettend lief zijn en helemaal gek zijn van ons zoontje ben ik zo blij als we thuis zijn, denk dat dan ook pas alles gaat landen hoe alles afgelopen tijd is gegaan😅

4 maanden geleden

Ons zoontje is 01-07 geboren met 36+6 met de navelstreng om zijn nekje gestrengeld. Na de geboorte moest hij even een beetje op gang geholpen worden, maar eigenlijk was hij er binnen een minuut al helemaal bij! Bij ons werd ook gezegd dat hij jonger gedrag vertoond dan dat hij daadwerkelijk is. Eerste dagen alle voedingen via de sonde gegeven, suiker prikken ivm dips en gisteren zelfs op een blauw licht matje ivm verhoogde bilirubine. De suikerchecks en bilirubinelamp zijn inmiddels weg en qua drinken zitten we op 40ml zelf drinken (van de 60!). Het klopt dat je echt geleefd wordt hier, hoe lief en kundig het personeel ook is. Je wilt gewoon thuis zijn en al je rotzooi achter je kont kunnen laten slingeren en in je bubbel gaan. Ik kan wel echt zeggen dat ik een KUT kraamweek heb. Maar goed, er zit een stijgende lijn in het drinken etc. dus hopelijk mogen we in de loop van volgende week naar huis 🙏🏻💙

4 maanden geleden

Reactie op Nita98

Ahh! Ja ons zoontje was met 35 weken precies geboren maar gedroeg zich als ...
Hoe is het nu met jullie?? Mogen of zijn jullie al naar huis?

4 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Ons zoontje is 01-07 geboren met 36+6 met de navelstreng om zijn nekje gest ...
Houd vol mama! Je wordt idd heel erg geleefd daar. Probeer de situatie te accepteren en geen verwachtingen te hebben. Dat heeft mij er doorheen geholpen. Hebben jullie al zicht op wanneer jullie naar huis mogen?