220 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat fijn dat de misselijkheid stabiel is, dat was het bij mij ook maar hela ...
Ik had eerst omeprazol, maar ik heb nu pantoprazol (werkt bij mij sowieso vaak beter) en vanille vla helpt ook wel. Ja dat was volgens mij onder een topic van jou over de pretecho! Ik heb natuurlijk ook redelijk weinig invloed op de groei van de baby dus het is zoals het is. Ik snap je helemaal over het voelen van de baby. Heel gezellig dat getrappel, maar pff ik vind het ook regelmatig heel vervelend en heb gewoon echt een beurse plek onder mn ribben inmiddels.. Ik snap wel dat het dubbelt voel je, maar een blije mama is een blije baby! Straks doe je niks en blijft je kleine meid tot 41-42 weken zitten, lijkt me pittig als je er eigenlijk al doorheen zit. Ik vind het verlof nog een beetje wennen, moet even mn draai vinden. Ondanks het ziek zijn was naar werk gaan wel een fijne afleiding voor me. Ik had aangepast werkt, want hele dagen thuis zitten ben ik dus niet voor gemaakt haha.

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Hier is bij mij de misselijkheid ook weer terug, slik nu omeprazol erbij en ...
Pfoe P9 is wel klein! Ik geloof dat hier het buikje rond de P27 zat nog. Verder beweegt je kleintje wel goed? Vind het wel heel sterk en knap van je dat je het volhoudt met 3 andere kinderen dan! Hopelijk laat deze niet te lang op zich wachten dan ♥️

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ik had eerst omeprazol, maar ik heb nu pantoprazol (werkt bij mij sowieso v ...
Ik heb vandaag overlegd met de verloskundige en zij adviseerde om de huisarts even te bellen voor de maagzuur, dus dat doet we dan maar braaf en hopelijk krijg ik dan wat sterkers! Ik vond het ook een lange zit met dat thuis zitten maar ze hadden voor mij niet echt aangepast werk ook. Ging 1x per week 2,5 uur heen 🤷🏼‍♀️ Toch vind ik het nu lekker dat ik niet meer heen hoef hoor, merk dat ik gewoon een beetje in m’n coconnetje wil zitten ofzo…

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb vandaag overlegd met de verloskundige en zij adviseerde om de huisar ...
Pantoprazol is niet perse sterker volgens mij, maar een ander stofje. Ik weet wel dat beide bestaan tot 40mg en de standaard is 20mg geloof ik. Aangepast werk vinden was voor mij ook wel lastig, ik werk in het ziekenhuis dus veel staan en lopen. Maar ik ben halve dagen "computer werk" gaan doen, waarvan de invulling redelijk vrij was. Hier kwam mijn leidinggevende zelf mee. Wie weet zit jij al wat meer in je nesteldrang dan ik 🤭 komt bij mij vast ook wel 😊

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Pantoprazol is niet perse sterker volgens mij, maar een ander stofje. Ik we ...
Ik stond wel vanmorgen om 5:30 de koelkast schoon te maken 😂😂

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik stond wel vanmorgen om 5:30 de koelkast schoon te maken 😂😂
Wauw 😂😂 kon je niet meer slapen? Haha

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Wauw 😂😂 kon je niet meer slapen? Haha
Nee ik slaap zo mega slecht en was al vanaf 4 uur wakker dus dacht kan m’n tijd beter nuttig besteden 🤡

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Nee ik slaap zo mega slecht en was al vanaf 4 uur wakker dus dacht kan m’n ...
Vanaf 4 uur.. pfoe 😅

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Vanaf 4 uur.. pfoe 😅
Ja, bijna iedere dag 🤦🏼‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, bijna iedere dag 🤦🏼‍♀️
Damn.. hoelaat ga je dan slapen? Een tip: vergeet niet je medicijnen te nemen.. 😅

5 maanden geleden

Ik vandaag van 5 uur.. door zo'n maagzuurbom 🤢 dat wordt vanmiddag maar een dutje doen

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ik vandaag van 5 uur.. door zo'n maagzuurbom 🤢 dat wordt vanmiddag maar ee ...
Owwww gatsie 😩

4 maanden geleden

Hoe is het met jullie dames? Ik had vandaag de controle groeiecho en dat ging toch een beetje anders dan verwacht... De groei is echt minimaal, baby is in 3 weken tijd ongeveer 150 gram aangekomen ipv 600 gram. Buikomvang is nauwelijks toegenomen en zit onder de ondergrens en waar de beentjes met 20 weken bijna te lang waren, zit die nu ook rond de ondergrens. Morgen een afspraak maken in het ziekenhuis. Ben een beetje uit mn doen want dit had ik niet verwacht. Baby is wel nog lekker actief dus dat is wel een goed teken. Maar waar ik me eerst geen zorgen maakte en uitging van een kleine baby, heb ik nu toch wel wat zorgen..

4 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Hoe is het met jullie dames? Ik had vandaag de controle groeiecho en dat g ...
Oh jeetje meid, wat een gedoe! Ik snap dat je even van je stuk bent, dat is ook niet niks… Fijn dat je morgen een afspraak hebt in het ziekenhuis. Hebben ze je al iets kunnen zeggen over risico’s of mogelijk plan van aanpak? Hier gaat het oké… baby gaat goed maarja die kwaaltjes, die worden gewoon wel vervelend. Heb wel gisteren doorgegeven dat ik voor de inleiding ga en besproken wanneer dat zal worden. Over 2 weken is die datum definitief. Moest vandaag urine inleveren ivm wat klachten, waarvan ik eigenlijk dacht dat het oefenweeën zijn maar nu werd ik net gebeld dat m’n urine op kweek gaat omdat er toch een bacterie lijkt te zitten 🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oh jeetje meid, wat een gedoe! Ik snap dat je even van je stuk bent, dat is ...
Ben inderdaad even flink van mn stuk ja.. ik mag morgen pas bellen voor een afspraak, blijkbaar moet de arts in het ziekenhuis tegenwoordig eerst de aanvraag goedkeuren.. alsof de verloskundige niet weten wat ze doen... Nee daar is nog niks over besproken, eerst moet er worden gekeken naar de navelstreng. Ze zeiden wel dat de kans groot is dat het ziekenhuis me over gaat nemen en ik ook sowieso daar moet bevallen. Wilde mijn man toch al graag dus dat scheelt voor hem. Wat goed dat je een keuze hebt kunnen maken! Spannend hoor, wel wat moois om naar uit te kijken, kan je eindelijk je kleine meid in je armen nemen! Ooh wat naar! Hopelijk dan een simpele blaasontsteking waar je makkelijk vanaf komt.

4 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ben inderdaad even flink van mn stuk ja.. ik mag morgen pas bellen voor een ...
Oh sorry! Ik heb het verkeerd gelezen!! Nou, ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en meer te weten komen. Vreselijk spannend… hou je ons op de hoogte?

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oh sorry! Ik heb het verkeerd gelezen!! Nou, ik hoop dat jullie snel terech ...
Geeft niet! Ik zag wel dat het ziekenhuis me heeft geprobeerd te bellen, maar ik was toen precies met de katten bij de dierenarts voor controle.. 😅 blijken ze (binnen katten) ook nog vlooien te hebben.. hoe ze daar dan weer aan zijn gekomen.. Ik zal zo zelf eens bellen in elk geval. Hopelijk valt het allemaal mee en moet ik gewoon wat meer eten en wat minder doen ofzo. Wanneer krijg je de uitslag van je kweek?

4 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Geeft niet! Ik zag wel dat het ziekenhuis me heeft geprobeerd te bellen, ma ...
Hoe is het mogelijk hè, dat de precies dan bellen 🙈 En dan die vlooien, vervelend! Mijn kat heeft nooit vlooien maar heb nu toch maar vlooienspul gehaald voor de zekerheid haha Ik moet morgenmiddag bellen voor de uitslag!

4 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Hoe is het met jullie dames? Ik had vandaag de controle groeiecho en dat g ...
Hi! Ik heb ook hg maar me nooit hier gemeld. Ik schijn een heftige variant te hebben, de derde voor mij. Kort samengevat: van 6 tot 13 weken bijna alleen maar in het ziekenhuis en daarna ruim 2 maanden thuiszorg. Continue een infuus gehad en ook een maagsonde geprobeerd. Dan heb je er een beeld bij. Met 28 weken had ik een groeiecho. De baby werd toen op 3700kg bij de geboorte geschat. Met 32 nog een groeiecho. De baby werd toen 2900 bij de geboorte geschat. Een behoorlijk verschil. De groeicurve boog duidelijk af. Mogelijk door de hg. Ze wilde er niet direct wat mee doen. Het kon ook een verkeerde meting zijn of misschien zit de baby net voor de groeispurt. Met 34 weken opnieuw een groeiecho en nou wordt hij op 3200 geschat. Ze zeiden dat dat prima in lijn met de groeicurve was en dat ze er dus verder niks aan doen. Daarbij zei ze dat ze hiermee nooit precies het gewicht kunnen schatten en dat het altijd een paar 100 ernaast kan zitten. Ik vind het allemaal een beetje vaag maar ik ga ervan uit dat ze weten wat ze doen. Misschien heb je iets aan deze ervaring. Het hoeft dus niet altijd meteen een ramp te zijn als je een echo hebt waarop het gewicht gedaald is 😊

4 maanden geleden

Reactie op silvg

Hi! Ik heb ook hg maar me nooit hier gemeld. Ik schijn een heftige variant ...
Jeetje wat heftig! Dat is wel echt next level zeg 😰 Ik heb wekenlang gemiddeld zo’n 30x per dag overgegeven en 5x in het ziekenhuis gelegen. Op slot sloeg de medicatie wel aan en zorgde ervoor dat ik niet meer overgaf maar wel m’n hele zwangerschap misselijk geweest, ondanks de hoogste dosering aan medicatie en neemt het helaas de laatste weken weer toe. Ben als de dood dat het overgeven weer terugkomt, heb wel momenten dat ik zou kunnen overgeven maar dan probeer ik het met man en macht tegen te houden 🫣 Ik kan het psychisch echt niet aan om weer te moeten overgeven, heb echt een fobie ervoor gekregen. Ik mag wel gelukkig een weekje eerder bevallen!