220 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Of ik echt HG heb weet ik niet, als ik jullie verhalen zo lees valt het bij ...
Avondeten doe ik ook niet overigens, soms eet ik bij m’n zus en dan eet ik een paar hapjes voor het idee. Eet voornamelijk brood, cracker/beschuit en vla. Maak ook sinds deze week smoothie met banaan en aardbei, zodat ik wat extra vocht en vitamine binnen krijg. Gaat niet helemaal van harte maarja, ik moet wat 😅

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Avondeten doe ik ook niet overigens, soms eet ik bij m’n zus en dan eet ik ...
Herkenbaar. Een tosti gaat er overigens wel aardig in. Zeker rond de lunch als de medicijnen hun werk doen. Vandaag wel met de verlos besproken en die zei toch emesafene gaan proberen. Maar wat naar voor jou dat niks helpt! Ik ben inderdaad heel dankbaar dat de medicijnen wel wat doen, ook al is het nog niet super. Met de kerstdagen een keer te lang er tussen laten zitten en ik hing gelijk weer boven de wc dus ik wil ook niet weten hoe beroerd ik nu zou zijn zonder.

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Herkenbaar. Een tosti gaat er overigens wel aardig in. Zeker rond de lunch ...
Ja broodje gesmolten kaas kan ik ook eten idd maar dan niet later dan lunchtijd want vanaf 15:00 begint het spugen en kaas wordt met overgeven een soort van blauwe kaas smaak oid en dat vind ik zoooo goor. Die smaak raak ik niet meer kwijt. Ik eet voornamelijk chocopasta en appelstroop, wat ik ook niet lekker vind 🤦🏼‍♀️

10 maanden geleden

Jeetje wat verschrikkelijk als ik dat zo lees! Dikke knuffel voor jullie ❤️ Het is niet hetzelfde, maar ben nu ook ruim zes weken iedere dag misselijk en eigenlijk ieder moment van de dag. Sommige dagen zonder overgeven, soms één keertje en soms zes keer op een avond. Twintig keer kan ik me alleen maar voorstellen, wat moet dat ook erg zijn. Herken wel de ellendigheid die jullie omschrijven en dat het zo eindeloos lang duurt… uitzichtloos gevoel. Maakt zo moedeloos en verdrietig. Kan eigenlijk niet langer dan 10 minuten lopen en nog geen minuut rechtop stilstaan. Heb ook emesafene maar werkt bijna niet, neem het alleen als ik al een paar keer heb overgegeven en meestal stopt dat het overgeven wel maar niet de misselijkheid. Heel veel liefs voor jullie!

10 maanden geleden

Reactie op Immie26

Jeetje wat verschrikkelijk als ik dat zo lees! Dikke knuffel voor jullie ❤️ ...
Ik zou toch proberen om 3x per dag die emesafene te nemen, volgens het zkh bouw je met die medicijn een spiegel op. Ik weet niet of het aantal keer overgeven iets zegt over hoe erg het is. De hele dag misselijk zijn en gewoon niet normaal kunnen functioneren, is gewoon vreselijk… Sterkte ♡

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik zou toch proberen om 3x per dag die emesafene te nemen, volgens het zkh ...
Dit medicijn* Excuus

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja broodje gesmolten kaas kan ik ook eten idd maar dan niet later dan lunch ...
Ja lunch is echt mijn belangrijkste moment van de dag nu. Ochtend blijft ook niks, ook een beschuitje gaat er met veel pijn en moeite net in. Gelukkig pakt de kleine wat ie nodig heeft. Maar zou toch wel fijn zijn als er wat voedingsstoffen voor ons over blijft he. Gelukkig vandaag wel een goede termijnecho gehad en was de kleine vrolijk heen en weer aan het draaien, dan zie je toch weer even waarvoor je dit allemaal doorstaat.

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ja lunch is echt mijn belangrijkste moment van de dag nu. Ochtend blijft oo ...
Helemaal kut… Ja die kleine eet wel maar idd zou fijn zijn als er wat voor ons over bleef ja 😅 Fijn dat de termijnecho goed was, dat is idd een geruststelling ♡

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

@immie26 inderdaad neem het echt volgens de voorschriften dan bouw je inderdaad een spiegel op en werkt het beter.

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ah dat is handige info, dat wist ik niet! Dank je. Het nadeel is dat ik er echt doodmoe van word en dan echt niks meer kan doen, dat vind ik er wel lastig aan. Heb het trouwens wel een paar dagen 4x pd genomen en dat maakte toen weinig uit. Maar kan het altijd weer proberen natuurlijk. Het is natuurlijk geen wedstrijd en voelt idd vreselijk. Maar kan me voorstellen dat nog meer overgeven echt extreem uitputtend is. Hopelijk gaat het snel zakken bij jou ❤️

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Helemaal kut… Ja die kleine eet wel maar idd zou fijn zijn als er wat voo ...
Jep. Ik vond het ook vreselijk dat ik op een bepaald punt echt dacht van ik zou bijna blij zijn als het nu mis gaat zodat ik me eindelijk weer normaal kan voelen. Dat wil je natuurlijk eigenlijk helemaal niet, maar zo hopeloos heb ik me echt wel gevoeld, dat vind ik ook best heftig. Jij hier ook last van gehad?

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

@immie26 inderdaad neem het echt volgens de voorschriften dan bouw je inder ...
Dank je, goed om te weten!

10 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ah dat is handige info, dat wist ik niet! Dank je. Het nadeel is dat ik er ...
Volgens mij mag je het maximaal 2 dagen 4x nemen en verder 2 of 3x maar je moet het echt wel een paar dagen achtereen nemen om effect te hebben. Overleg anders even met je verloskundige hierover? Er is ook nog andere medicatie… Wat betreft de vermoeidheid: dat is idd waardeloos, kon de eerste weken ook echt niet autorijden maar dat wordt wel beter naar verloop van tijd hoor!

10 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ah dat is handige info, dat wist ik niet! Dank je. Het nadeel is dat ik er ...
Die vermoeidheid zou na 1 a 2 dagen weer iets moeten afnemen, dat komt door de medicijnen. Dan nog persoonlijk ben ik liever vermoeid dan dat ik continu over mijn nek ga

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Jep. Ik vond het ook vreselijk dat ik op een bepaald punt echt dacht van i ...
OMG ik ben zo blij dat je dit zegt. Ook al is het laatste wat ik wil, dit kindje verliezen maar ik heb idd echt ook die wanhoop gevoeld van ‘laat het maar voorbij zijn’. Ondanks dat ik eerder een miskraam heb gehad… Je wilt gewoon dat het voorbij is…

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Volgens mij mag je het maximaal 2 dagen 4x nemen en verder 2 of 3x maar je ...
Ja er zitten wel bepaalde richtlijnen aan idd, op mijn voorschrift staat maximaal 4 dagen 4 keer. En anders 1-2 keer per dag. Ga dat misschien toch maar doen dan. Voor het slapen kan het sowieso geen kwaad. En fijn te lezen dat vermoeidheid bij jou minder is geworden! Huisarts wil dus niets anders voorschrijven tenzij ik bij wijze van spreken naast de wc leef. Kwam met het advies gemberthee, werd toen even flink geïrriteerd 😂 Maar goed nu ik weet dat ik het eigenlijk zou moeten opbouwen, gaat dat misschien wel schelen.

10 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ja er zitten wel bepaalde richtlijnen aan idd, op mijn voorschrift staat ma ...
Tip: bel geboortezorg van het zkh en leg je probleem voor, zij gaan er zeker anders mee om dan de huisarts!!

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

OMG ik ben zo blij dat je dit zegt. Ook al is het laatste wat ik wil, dit k ...
Ja ik vond de gedachte echt vreselijk en brak mijn eigen hart ermee.. want dit kindje is zo gewenst en ik wil het absoluut niet verliezen. Maar inderdaad ik wil me zo graag weer een dag normaal voelen, gewoon normaal kunnen eten en werken. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben geweest dan met deze gedachte, want dat idee alleen al geeft je nog een slechter gevoel

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Tip: bel geboortezorg van het zkh en leg je probleem voor, zij gaan er zeke ...
Oh dit is top, dank je wel!

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ja ik vond de gedachte echt vreselijk en brak mijn eigen hart ermee.. want ...
Precies dat zei ik vanavond tegen m’n zus vanavond: ik wil gewoon 1 dag oké zijn, eten, drinken en werken. Gewoon even normaal 😢